Groupbuy DIY Drone V2

schrijf mij dus ook maar op de lijst
kit + pcb

hoe zit dat trouwens, zou je een eigen pcb maken.. krijgt mr dronelab dan ook wat poen voor t ontwerp?
lijkt me wel schappelijk..

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
02) gjb68 1 (kit + evt pcb)
03) mjbrands 1 (kit + eve pcb
Voor die PCB kijk ik even de kat uit de boom. Ik heb b.v. geen zin zelf de gaatjes in een PCB te gaan boren. Maar misschien ben ik in het verleden blijven hangen en is boren, soldeermasker en opdruk tegenwoordig wel helemaal standaard.

Ik ga dit ook even volgen. :) Als dit (compleet) onder de €200 blijft, is dit wel interessant

Dit gaat zeker onder de €200,- blijven :)

Voor die PCB kijk ik even de kat uit de boom. Ik heb b.v. geen zin zelf de gaatjes in een PCB te gaan boren. Maar misschien ben ik in het verleden blijven hangen en is boren, soldeermasker en opdruk tegenwoordig wel helemaal standaard.

Over de PCB een kleine toevoeging.
De PCB die gebruikt zal gaan worden om zelf te laten maken (volgens mij) is de versie 1.0.
Zie de website van Casperelectronics:
http://casperelectronics.com/drone-lab-pcb-artwork/

Ik weet niet in hoeverre deze afwijkt van de versie die momenteel uitgebracht is en vergelijkbaar is met Drone Lab V2, zie:
http://casperelectronics.com/for-sale-2/

Zelf heb ik de PCB, incl case via de website van Casper besteld en dat is de V2.1.

Mocht overigens er inderdaad een intiatief genomen worden om zelf PCB's te gaan laten maken, en de aantallen aantrekkelijk worden. lees in iedergeval, volgens mij meer dan 25, ben ik ook wel geïnteresseerd in een PCB. Dan uitsluitend bedoelt voor een extra Drone Lab.

Geen idee hoelang normaal gesproken dit soort acties open staan, maar om dit geen weken te laten doorlopen stel ik voor dit weekend inschrijvingen voor de kits te sluiten en te bestellen.
(Het zou mooi zijn tijdens de kerstdagen wat te solderen te hebben ;) )

Sugesties zijn welkom uiteraard :)

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
03) mjbrands 1 (kit + eve pcb)
04) _Martin_ 1 kit

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
04) _Martin_ 1 kit
05) Lab_ (kit + pcb)

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
02) gjb68 1 (kit + evt pcb)......+pcb alleen als 't niet lukt om hier(nl) een pcb te etsen.
04) _Martin_ 1 kit
05) Lab_ (kit + pcb)

grt G-J

die PCB die er nu bijstaat is volgens mij de (NL) DIY die we zelf zouden laten doen , niet?

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
02) gjb68 1 (kit + evt pcb)......+pcb alleen als 't niet lukt om hier(nl) een pcb te etsen.
04) _Martin_ 1 kit
05) Lab_ 1 (kit + pcb)

die PCB die er nu bijstaat is volgens mij de (NL) DIY die we zelf zouden laten doen , niet?

Klopt helemaal :)

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
04) _Martin_ 1 kit
05) Lab_ 1 (kit + pcb)
06) nomore (kit + eve pcb)

Iig de kit uiteraard, de PCB weet ik nog niet zeker, ik vind hem niet super duur bij Casper en verzenkosten zijn ook te verwaarlozen. Ik vind het wel heel veel moeite voor 10euro verschil bijv. De eventueel van mijn kant is dus een JA als ze er toch komen en NEE als ik zelf de doorslag moet geven.. voor de duidlijkheid :)

Nu nog 4 en dan hebben we een mooi aantal (qua componenten bestelling), alhoewel dit ook al wel zal schelen

Nu nog 4 en dan hebben we een mooi aantal (qua componenten bestelling), alhoewel dit ook al wel zal schelen

Het verschil tussen 5 of 10 mensen is ongeveer €5,- per persoon, dus dat valt nogwel mee.
Voor de PCB's is het een ander verhaal en heb je er nog een heel stel extra nodig.

SynnyS schreef:
Kan er niet een berichtje op de frontpage om deze groupbuy wat aan te slingeren?

Ik denk dat drone's toch maar voor een klein publiek is, maar je zou een mod kunnen aanspreken :)

01) SynnyS 2 (kit + pcb)
04) _Martin_ 1 kit
05) Lab_ 1 (kit + pcb)
06) nomore (kit + eve pcb)
07) Rxke (kit+pcb)

OK, even de dingetjes op een rijtje.

Ik heb nog nooit een groupbuy opgezet, dus corrigeer me als ik iets vreemds zeg/schrijf ;)

Alleerst de optie alleen de "kit, zonder PCB".
Deze kit bestaat uit alle onderdelen die je nodig hebt om de Drone Lab V2 te kunnen bouwen op de PCB van Casperelectronics. Zie onderstaande BOM:
http://casperelectronics.com/drone-lab-parts/
De onderdelen worden besteld bij Mouser.com, voor een prijs indicatie zie een aantal berichtjes terug.
Dit gedeelte wil ik wel op me nemen, maar inderdaad alleen bij vooruit betaling.
Ik bereken dan de kostprijs + standaard TNT verzendkosten wat € 6,75 binnen NL zal zijn.
Misschien zullen er nog verzenddoosjes bijkomen, als ik heel veel pakketjes moet maken, maar dat zullen de kosten niet zijn, lijkt me.
Wat het kost om eventueel naar Belgie te versturen zou ik na moeten kijken.

Wanneer duidelijk is wie er zeker mee gaan doen, kunnen jullie via een PM de persoonlijke info doorgeven.
Zover ik de Mouser.com site zie, schijnt alles met de hoeveelheden die we willen bestellen gewoon op voorraad te zijn, dus de levering zal niet echt lang op zich laten wachten.
Het zal me wel even tijd kosten de onderdelen op te splitsen in een X aantal pakketjes.

Als er iemand anders is die veel tijd heeft en dit graag op zich neemt, uiteraard ook een optie, maar voor alsnog ga ik er maar even vanuit dat ik het zal doen.

Voor de PCB's zijn er 2 opties.
Optie 1:
Je kunt de PCB van Casperelectronics zelf bestellen, een groupbuy levert hier nagenoeg geen meerwaarde op. (Hier heb ik zelf voor gekozen, aangezien ik ook graag de case erbij geleverd wil hebben)
http://casperelectronics.com/for-sale-2/
Houd er hierbij rekening mee, dat bij de op de site genoemde prijzen nog eventuele douane kosten bijkomen. Verder geeft Peter van Casperelectronics aan dat de printen (en eventuele cases) op voorraad zijn en dat het na versturing ongeveer 2 weken in beslag neemt voordat ze hier geariveerd zijn.

Optie 2:
SynnyS heeft het idee de printen zelf te laten drukken/maken.
Voordat dit interessant word heb je wel een minimum aantal mensen nodig. Ik schat een minimum van 20-30 personen. (SynnyS, correct me if I'm wrong)
Volgens mij heeft SynnyS, zich al bereid verklaard hier mee bezig te willen houden.

Eigenlijk zou ik na dit weekend de kits al graag willen bestellen, dus ik stel voor, wat de kits betreft, inschrijven te stoppen op zondag 11 december.
Geld overmaken moet toch wel binnen 2 dagen lukken, zodat de bestelling op dinsdag/donderdag gedaan moet kunnen worden.

Mocht ik nog iets vergeten zijn hoor ik het graag.

Optie 2:
SynnyS heeft het idee de printen zelf te laten drukken/maken.
Voordat dit interessant word heb je wel een minimum aantal mensen nodig. Ik schat een minimum van 20-30 personen. (SynnyS, correct me if I'm wrong)
Volgens mij heeft SynnyS, zich al bereid verklaard hier mee bezig te willen houden.

Eigenlijk zou ik na dit weekend de kits al graag willen bestellen, dus ik stel voor, wat de kits betreft, inschrijven te stoppen op zondag 11 december.
Geld overmaken moet toch wel binnen 2 dagen lukken, zodat de bestelling op dinsdag/donderdag gedaan moet kunnen worden.

Mocht ik nog iets vergeten zijn hoor ik het graag.

Klopt! Maar ik vind 11 december wel erg vroeg, zit zelf te denken aan ergens in januari zodat we nog wel even de tijd hebben om de groupbuy aan het licht te brengen. Ik zal even een moderator aanspreken om er een frontpage topic van te maken...

Back