Groupbuy DIY Drone V2

Voor 9 kits kom ik op dit moment bij mouser.com uit op een bedrag van € 487,- wat neerkomt op € 54,12 per persoon. (NL vestiging)

Echter zie ik niet duidelijk of dit nu in of excl. BTW is.
Dit zal ik morgen navragen om zeker te zijn en teleurstelling te voorkomen.

Zojuist even gebeld met Mouser en de prijzen zijn ex BTW :stupid
BTW word inderdaad niet doorberekend als er gelijk een BTW nummer word ingevuld.

Zelf heb ik geen BTW nummer...

Verder zou het bedrag dan dus €10,- hoger uitvallen en terechtkomen op € 64,50 per persoon. We kijken nog even naar opties.

Laatst gewijzigd:
BTW word inderdaad niet doorberekend als er gelijk een BTW nummer word ingevuld.

Tussen EU-landen onderling werkt dat inderdaad zo. Maar als jij als bedrijf inkoopt moet je ook als bedrijf verkopen (anders klopt je eigen boekhouding niet), wat betekent dat jij dan sowieso weer BTW moet rekenen over wat je binnen Nederland doorverkoopt.

plak anders gewoon .B01 achter je sofi/bsn nr. helpt vaak

En bezorgt de verkoper een hoop administratieve problemen. Nog even los van dat het belastingontduiking is (en dus strafbaar).

Bericht door een moderator:
Ook aan SynnyS: wat jullie buiten het forum doen moeten jullie zelf weten, maar hier bespreken hoe je de belasting kunt ontduiken of verkopers kunt oplichten is uiteraard niet de bedoeling. Group buy is prima, maar als je dat op SF wilt doen dan graag volgens de regeltjes.

Laatst gewijzigd:
Etaion, dank voor de duidelijke info, met dit soort dingen heb ik echt geen ervaring.

Het definitieve bedrag word dan gewoon € 64,50 per persoon, waar de verzendkosten dan nog wel bijkomen.
In een PM zal ik mijn rekeningnummer aan jullie doorgeven, zodat we kunnen starten :)

kleine correctie, net even gebeld met de belastingdienst hierover:

Voor mij persoonlijk is het een zakelijk uitgave en dus een investering in mijn bedrijf. Als ik echter voor nog 10 anderen onderdelen koop en die verkoop niet in mijn boekhouding verwerk klopt deze niet meer en wordt er dus btw 'ontdoken' door de rest. Het kan dus wel, maar het is niet helemaal koosjer, theoretisch zou de belastingdienst kunnen zeggen: "Meneer Hulzebosch (jas das mijn echte naam ;), waar staan dan die 10 DIY Drones in uw bedrijf??"

Gezien het een relatief klein bedrag is zal daar geen haan naar kraaien, maar om idd een hoop rompslomp te vermijden, laten we maar gewoon het initiele plan aanhouden dat Martin de financien regelt met de groupbuy, dan wordt het dus 64,50 incl btw per persoon. En martin en ik ontduiken de verzending en verpakking omdat we er achter kwamen allebei in hengelo te wonen (ik wist het wel van mezelf uiteraard ;)

Korte update:
Vandaag heb ik de PCB en case van Peter Casperelectronics ontvangen en die het zien er echt keurig verzorcht uit. Het wachten is nu op het moment dat ik de onderdelen kan gaan bestellen :P

5 van de 8 betalingen zijn ondertussen binnen.
(Ook die uit België ;) )
Van 3 mensen heb ik nog niets gehoord, ik hoop dat ze snel reageren.

Hij is op donderdag vorige week verstuurd.
Echter had ik hem al wel meer dan een week eerder besteld.
Peter verzend meestal 1x per week en je krijgt een bevestiging van verzending.
Als je met PayPal betaald hebt krijg je zelfs een soort tracking info via PayPal te zien.
Erg netjes allemaal :)

Ik heb hem gisteren besteld, hoe lang duurde het voor de PCB er was?

Wegens vakantie deze thread gemist.

Kan ik nog aanhaken?

Wat mij betreft wel, aangezien ik nog niet alle betalingen binnen heb.
Wel een verzoek dan ook zo snel mogelijk het geld over te maken.
Voor de gegevens zie mijn PM aan jou.

Een kleine update.
Ik wacht nog op 2 overschrijvingen, dan kan ik gaan bestellen :)

Ter info:

Al het geld is binnen en zojuist heb ik de bestelling geplaatst.
Alle onderdelen lijken op voorraad te zijn.

Nu afwachten op de bevesting van Mouser.
Als ik meer weet post ik een update.

Back