Groupbuy DIY Drone V2

als iedereen er nou 2 neemt, wat net zo duur is, dan zit je aan 17,50 per pcb, dat scheelt nogal met 60USD ex btw en invoerrechten...
Case + pcb is 80 dollar (incl. verzending). Eenmaal thuis afgeleverd (importheffing, btw. over spullen en verzending, 'administratie kosten' TNT) zal het wel grofweg op 70-80 euro neer komen. Daar wordt vooral TNT blij van.

Als die van Martin binnen is, dan weten we wat het werkelijk scheelt. Ik kreeg gisteren wel een mailtje van Pete dat mijn kitje op de post gegaan was.

De onderdelen kit gaat helaas niet meer lukken, aangezien ik de bestelling al gedaan heb en het geld ook al over heb gemaakt.

Naar wie weet maakt SynnyS, nog iets los als het een hele serie printen kan kopen.
Ongetwijfeld hebben meerdere mensen dan extra de onderdelen nodig.

Ik kan ze een BOm aanleveren, die je zo bij Mouser.com in kunt lezen.
Of wie weet, maak ik nog een 2e en doen we weer een groupbuy ;)

Maar eerst wil ik er 1 afbouwen en beluisteren :P

Had deze draad nog niet gezien :?, heb wel al een beetje zitten lezen maar kom er zo 123 niet uit.

Maare ik ben wel geintreseerd in een totaalpakket met alles erbij. dus PCB/Onderdelen/Case.
Maar wat kost dat nou bij elkaar, naar wie stuur ik het geld en is het uberhaupt nog beschikbaar?

sorry als het antwoord al vermeld is, haalde het er ff niet uit.

De onderdelen worden allemaal op de print gemonteerd en daardoor is die kant en klare gelaserde case wel een mooie optie.
Ga je inderdaad voor een geheel custom case kun je er ook voor kiezen andere type potmeters en schakelaars te nemen. Dit kan ook nog eens een leuke besparing opleveren, aangezien deze printmontage versies wat duurder zijn dan de "normale" versies.

De case heeft inderdaad alle gaten en dingetjes gelaserd.
Word geleverd, met onderplaat, afstandsbusjes en alle benodigde schroefjes.

Koop je het samen met de PCB valt het allemaal nog wel mee, maar dat is mijn persoonlijke mening.

snap eigenlijk helemaal niet waarom men die case uit de VS haalt :?

Kan je toch beter/mooier/origineler/gekker/goedkoper in een eigen case naar keuze doen? Of is die case voorgeboord et c?

Of is het steun aan Casperelektronics? In dat geval...

Martin, had jij je print nu al binnen? Ik ben namelijk benieuwd of dit de versie is die evt. in twee stukken te splitsen is, waarbij je de bovenste helft (audio, voeding, klok en connectoren) kunt scheiden van de onderste (controllers). Geeft meer mogelijkheden qua inbouw.

Edit: zo te zien is v2.1 inderdaad de versie die je in twee stukken kunt splitsen. De PCB layout op de normale pagina laat een andere versie (2.0?) zien dat de 2.1 versie die ik op het forum van ghostwizard vond.

http://ghostwizard.com/public_files/boardart/DL_Bottom_PCB_V2_1.jpg
http://ghostwizard.com/public_files/boardart/DL_Top_PCB_V2_1.jpg

Je splitst de PCB dus in het midden in een bovenste en een onderste helft en verbindt ze vervolgens door fr onderbroken sporen weer met draadjes te verbinden (daar zijn naar ik begrijp die extra soldeerpunten voor).

Update:
De onderdelen zijn vanaf Mouser verstuurd en onderweg.
Echter komen ze vanuit "Grandprairy Texas" in de US.
Blijkbaar is dit in NL alleen maar een administratief verkooppunt.
Enfin, duurt het iets langer, maar het is tenminste onderweg :P

Martin, had jij je print nu al binnen? Ik ben namelijk benieuwd of dit de versie is die evt. in twee stukken te splitsen is, waarbij je de bovenste helft (audio, voeding, klok en connectoren) kunt scheiden van de onderste (controllers). Geeft meer mogelijkheden qua inbouw.

Ik heb de print inderdaad al binnen en dit is de versie die je in twee stukken kunt splitsen.
Vooral handig als je zelf een kast ontwerpt of maakt.

Maak de borst maar nat voor extra kosten?

Nee hoor, volgens mij niet.
Op de site staat:
"De verzending omvat alle douanekosten en rechten. De BTW word toegevoegd indien van toepassing."
En de BTW is al meegerekend.

Mocht het toch anders worden hebben we een klein probleempje...

Laatst gewijzigd:
Laatste update:

Het is al binnen :okdan:

Niet te geloven, 2 dagen geleden nog in Texas en nu al hier.
De wereld is klein...

Goed ik moet nog controleren of alles compleet geleverd is en daar ga ik straks mee aan de gang.
Morgen zal ik proberen de pakketjes te sorteren en in te pakken.
Met een beetje geluk gaat het zaterdag op de post, anders word het dinsdag.

Laatste update:
Goed ik moet nog controleren of alles compleet geleverd is en daar ga ik straks mee aan de gang.
Morgen zal ik proberen de pakketjes te sorteren en in te pakken.
Met een beetje geluk gaat het zaterdag op de post, anders word het dinsdag.
Vergeet niet van de kerst te genieten. Ik spreek misschien alleen voor mijzelf, maar een dafje meer of minder maakt ook niet uit :halleluja

Je hebt helemaal gelijk en dat ga ik zeker niet vergeten :)
(Maar alles lijkt compleet te zijn)

Vergeet niet van de kerst te genieten. Ik spreek misschien alleen voor mijzelf, maar een dafje meer of minder maakt ook niet uit :halleluja

Zo alles gesorteerd, ingepakt en klaar voor verzending en morgen gaan ze allemaal op de bus.

Voor de mensen met die het in een doosje besteld hebben, zal ik morgenavond het track&trace nummer PM'en. De rest komt gewoon in de enveloppe.

Verder heb ik gisteren de laatst hand aan de mijn eigen Drone Lab gelegt en hij werkt uit de kunst.
(De onderdelen zijn dus goed ;) )

Vandaag eens de mogelijkheden een beetje verder onderzoeken :P

Nope, helaas...
Maar misschien komt er nog wel een buy, als de printen van SynnyS aanslaan.

Je hebt zeker geen onderdelen kitje over? :P

OK, het was even zoeken aangezien ik nog nooit foto's had geplaatst hier 8o)
Overigens heb ik de case nog niet gemonteerd, aangezien ik nog wat MOD's wou doorvoeren.

1-parts-s.jpg
De onderdelen zoals ze bezorg zijn.

2-halfway-s.jpg
Het meeste kleine grut is gemonteerd.

3-complete-s.jpg
Ein het (werkende) eindresultaat :)

Jij bouwt zo te zien wel vaker zelf spul; ziet er goed uit.

Ik wil de display op mijn poly evolver fixen en het leek mij geen slecht idee eerst op iets goedkopers te oefenen (hoewel die display vervangen zeker geen rocket science is).

En alle pakketjes/enveloppes zijn onderweg :)
De mensen die de verzending in een doosje wilden hebben via PM het track & trace nummer gekregen.

Veel plezier ermee :)

Back