Virus TI2 desktop verf probleem

Dime73

Stamgast
Hoi iedereen,

Ik zag het pas een tijdje na de aankoopvan m'n TI2 desktop, maar op elke hoek is de metalen verf er een heel klein beetje af. Ik weet zeker dat het niet komt door persoonlijk gebruik aangezien ik hem altijd met heel veel voorzichtigheid heb behandeld.

Het is geen groot probleem, maar wel een beetje storend voor zo'n kwaliteit met een prijs waarbij je dit niet verwacht.

Zijn er andere mensen die dit ook op de TI2 (desktop?) hebben? Ik zit erover te denken om de m te laten opsturen maar denk dat het een duur grapje wordt.

Nieuw gekocht?
Nog garantie?
Nog een redelijke tijd na de garantie op bon heb je ook nog garantie.

Normale slijtage door gebruik wordt vaak expliciet in de garantie uitgesloten, zeker als het alleen cosmetisch is. En wat is de schade die jij lijdt? Doet de Virus het nu minder goed, of krijg je minder klanten omdat het uiterlijk van je apparatuur een verkeerde indruk wekt?

Er is wel een aardige kans dat de winkelier en de fabrikant het je niet makkelijk gaan maken. Ik zou je in ieder geval niet te snel laten ontmoedigen, hoewel er aardig wat kans is dat men je probeert af te schepen. De aanhouder wint, zeg maar - zelfs als het uiteindelijk misschien toch aan eigen gebruik ligt. Ben je bereidt om maanden hier energie in te stoppen, terwijl je Virus ergens ter reparatie staat?

Er is geen beschadiging op de synth behalve in de hoekjes (ook achteren op plekken waar niet tegen gestoten kan worden) dat er wat verf af is.

Het zijn kleine plekjes, dus de schade is niet groot, maar het is gewoon jammer vind ik.

Ik had de helpdesk al gemaild, maar ik was er te laat achter gekomen om nog goed terug naar de winkel te kunnen met een goed verhaal. Zij zeiden dat ik m kon opsturen naar hun service voor een nieuwe case en dat ik dan wel zelf moest betalen.

Ik vroeg me gewoon af of TI2 gebruikers dit ook ergens op hun synth hebben, want als dat zo is is het een probleem met de verf.

In het slechtste geval met een fijn penseel een beetje Hammerite zwart satijnglans metaallak er op aanbrengen, dan zie je er niets meer van (tenzij je er een loep over houdt). Ik heb dit bij mijn Virus B ook gedaan.

Ik had de helpdesk al gemaild, maar ik was er te laat achter gekomen om nog goed terug naar de winkel te kunnen met een goed verhaal. Zij zeiden dat ik m kon opsturen naar hun service voor een nieuwe case en dat ik dan wel zelf moest betalen.

Jij laat een winkel je vertellen waar je recht op hebt? Als je hem nieuw gekocht hebt kan je van een product met een dergelijk prijskaartje verwachten dat de verf er de eerste 2 a 3 jaar niet vanaf valt. Gebeurt dat wel heb je recht op herstel......als de schade niet ontstaan is door lompheid o.i.d.

Dit is een voorbeeld van een hoekje, de achterkant heeft t ook een klein beetje (op plekken waar niet makkelijk tegen aan kon worden gestoten), misschien is het zo dat de winkel hem heeft gebruikt in een rack oid?

Attachments

• paint.jpg
    paint.jpg
    42,4 KB · Bekeken: 68
misschien is het zo dat de winkel hem heeft gebruikt in een rack oid?
zou me niets verbazen.

In het vervolg check ikzelf ook elk stuk gear (hoe klein of hoe groot ook) eerst in de winkel, alvorens het mee te nemen.

En altijd dezelfde dag thuis ook grondig natesten, zodat je het dezelfde dag nog kan terugbrengen.
Geen gelul van "dat wordt opsturen", geef me maar gewoon een andere uit de voorraad.

Ja precies, je ziet ook geen fysieke schade oid op mn synth alleen de verf die op de hoekjes weg is. tis meer t gevoel dat je bij t product hebt, als je er een flinke tijd voor hebt gespaard. Nu heb ik de TI repair service gemaild om te vragen of ze er iets aan kunnen doen.

Een andere gebruiker heeft een soortgelijk probleem ben ik achter, het zou maar zo aan de verf kunnen liggen van sommige modellen.

http://virus.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=2366

zou me niets verbazen.

In het vervolg check ikzelf ook elk stuk gear (hoe klein of hoe groot ook) eerst in de winkel, alvorens het mee te nemen.

En altijd dezelfde dag thuis ook grondig natesten, zodat je het dezelfde dag nog kan terugbrengen.
Geen gelul van "dat wordt opsturen", geef me maar gewoon een andere uit de voorraad.

Zo kocht ik een mixer bij Feedback en mocht de doos niet open in de winkel. Ook niet na het betalen van dat ding. De doos had schade dus wou het apparaat wel zien of er schade aan zat. Gelukkig thuis gekomen zat er geen schade aan het apparaat. Was een rare manier van doen..

Dit is een voorbeeld van een hoekje, de achterkant heeft t ook een klein beetje (op plekken waar niet makkelijk tegen aan kon worden gestoten), misschien is het zo dat de winkel hem heeft gebruikt in een rack oid?

Dit lijkt me toch echt wel stootschade ofzo
Het lijkt me toch echt sterk dat de verf gewoon zomaar loslaat
Heb zelf ook al een lange tijd de TI2,ik ben nog geen verfsnipper of vage plek tegengekomen
Wel is het zo dat de verf kan slijten op bepaalde plekken waar je handen op rusten tijdens het draaien aan de knoppen,als je hem veel en intensief gebruikt op die manier

@ Antonio

Dat is dus het probleem dat ik niet weet waar door t komt, aangezien t op elke hoek van de synth is, ook aan de achterkant, welliswaar in mindere mate. Hiernaast is er geen fysieke schade aan t apparaat alleen maar verf eraf.

Back