diy ADSR

jwhagenbeek

Ouwe rot
volgens mij een super eenvoudig dingetje om te maken
vroeg me alleen af of er ergens in t schema een bipolaire voeding voor nodig is.
DualADSR.jpg

en wat plaatjes van de benodigde ic's
tl084.jpg

HCF4093-pinout.jpg

4066.jpg

heej ook leuk! maar zo'n 555 staat me dan weer niet aan :P en zo te zien kan je die in dit schema er gewoon uit weg laten. gebruik ik liever een losse lfo voor uit mn modular. wat ik niet helemaal snap is die jack links met die 2 diodes, dan geeft die jack toch gewoon een dc-stroompje af?

Hee, die ADSR heb ik gemaakt (een dual versie). Ik heb opamp comparators a la CGS aan de ingangen gezet want de werking was iets te veel afhankelijk van de hoogte van de spanning van de gate die je erin stopt.
Doet het PRIMA verder. Mijn eerste stripboard project.

wat ik niet helemaal snap is die jack links met die 2 diodes, dan geeft die jack toch gewoon een dc-stroompje af?

Je kan een van de twee jack ingangen weg laten. De onderste is de standaard trigger ingang en moet met een hoog/laag niveau aangestuurd worden.

De bovenste ingang kun je gebruiken wanneer je een extern signaal met een andere voedingsspanning hebt. De voorste diode zorgt er voor dat een aangeboden 'hoog' niveau niet boven de eigen voedingsspanning komt ('hoog' wordt sowieso niet door gelaten), en een aangeboden 'laag' niveau (0 volt) trekt de spanning in het midden van de diodes via de 33k weerstand en diode naar nul toe. De tweede diode zorgt er voor dat er geen 'vals' hoog niveau van 0.7 Volt naar de basis van de transistor gaat, dat veroorzaakt wordt door de eerste diode.

die ext. attack, wordt 1 gedurende de attack fase.

met een simpel buffetje erachter kan je hem extern maken.

( een emittervolger volstaat)

en hij wordt gebruikt bij de optionele ad/ar schakelaar..

:koffie:

Back