Welke naam eerst?

twanbeatz

Skills
Hi leden,

Een kort vraag: Ik heb een opzet voor een track gemaakt in mn studio en ik en iemand anders gaan deze track afmaken in mn vriend zn studio. Het idee is er al, de synths zijn er al. Alleen moet er nog wat gebeuren aan de beat en wat mastering. Welke naam komt er nu eerst? Is het dan Ik & Vriend - Trackname of Vriend & Ik Trackname. En wie krijgt het meeste credits? Klinkt misschien wat gek, maar ik wil niet voor de gek gehouden worden.

Euh, boeit het werkelijk zoveel? Lijkt mij dat dit geen top 40 hitje gaat worden. Dit is puur een ego dingetje en dan is het maar de vraag wie zijn ego dan overwint.

bij de buma/stemra zoeken ze nog iemand. misschien is dat iets voor jullie?
kan je je de hele dag met dit soort vragen bezig houden :)

Als het geen dubstep of afgezaagde afrojack clubhouse is zou ik zeggen:
Dedicated to SMS303 done by .... ft .... :D

maak eerst de track af ?
'een idee en de synth zijn er al'...dan denk ik zelf nog geeneens aan tracknaam

Had je nu werkelijk gedacht om een serieus antwoord te krijgen op deze vraag?

Paul

Commercieel gezien kan het wel eens een beetje uitmaken... Maar dan moet (minimaal) een van beide bekend zijn.

Bijv.: Bekende DJ feat. onbekende(r) artiest is voor veel personen/fans van de bekende DJ al automatisch interessant(er)

Anderzijds kan het voor een relatief onbekende DJ/artiest/groep wel interessant zijn als een bekend figuur meewerkt..
bijv.: ondekende act feat. bekende artiest
Helpt zo'n onbekende DJ/artiest/groep wat bekendheid op te doen aangezien de fans van die bekende wel weer nieuwsgierig zijn..

AG00360_.GIF

Wordt je ook niet voor de gek gehouden.

De naam maakt niet uit zolang je het volgende format maar gebruikt:

DJ (naam 1) featuring (naam 2) - (tracknaam)

Vooral de 'DJ' aanduiding is erg belangrijk, dat geeft namelijk aan dat het om een dansplaat gaat die gedraaid gaat worden in de discotheek...
Je zal merken dat op deze manier al voor de helft op weg bent naar succes..

Vooral de 'DJ' aanduiding is erg belangrijk, dat geeft namelijk aan dat het om een dansplaat gaat die gedraaid gaat worden in de discotheek...

8o)

Om de spanning op te voeren kan je er ook een versus van maken door `vs.` ertussen te zetten.
Mensen zijn vaak op zoek naar conflicten en door middel van deze tussenvoeging suggereer je een fictieve spanning welke ogenschijnlijk tot extra uitmuntende overtroevende artistieke prestaties zou kunnen geleid hebbende, aldaar. 8>

Back