RA MOOG

spannend - laat wat weten als je wat hebt opgenomen.....

spannend - laat wat weten als je wat hebt opgenomen.....

Ik speel geen theremin, heb hem aangeschaft om te restaureren en er vervolgens een Moog liefhebbende Theremin speler voor te vinden.

Ook ooi werk, dergelijke oude apparaten restaureren - wellicht goed om een sectie op www.restauratoren.nl te starten - een eigen gilde oprichten of zo.... Wel jammer dat je geen Theremin bespeeld. Is werkelijk gaaf en klinkt bij mij altijd fals.

Misschien wel ikke. :)

Leverde Moog er origineel wel een antenne bij?

Ik denk het wel maar die zit er los ingestoken, dus vaak kwijt. Mijn eerste 2 heb ik verkocht aan Danny Carey van Tool en een Italiaanse verzamelaar. Beiden met door mij geproduceerde antenne.

Er zat niet eens de origineele oscboard in? Ook wel van het RA type maar toch...
Gaan die mini's dan richting EMS money?..
Nee kdenk dat dit een uitschieter is.

Ja, naar een van die types die ook whiskey in de kast heeft staan die gerijpt is op vaten gemaakt uit de grafkist van Marilyn Monroe.

zit inderdaad veel "show" in.
om te spelen hoef je niet perse voor de ra versies te gaan mho.
zou best wel eens kunnen dat ze "langzaam" richting 8-10mille gaan.
ben wel benieuwd inderdaad in hoeverre iets van 40 jaar volledig origineel is ?
wat als alle condensatoren zijn vervangen, of de houten kast, of het oscillatorbord of de pots of keys.
interessante vragen als de bedragen gaan stijgen en ook leuk om eens over na te denken in hoeverre een " originele" nog wel speelbaar is.
zelfde soort topic staat nu ook op synthforum over de synthi-a : wel of niet gemod. en hoe bepaald dat de prijs.

Eind jaren 80 vernam ik dit verhaal van een van de Norlin/Moog medewerkers. Er is een figuur in Edinburgh, werkte destijds bij Moog in de sales, en in de laatste maanden heeft die ruim 20 mini's en 10 memorymoogs opgekocht en ingeseald, als investering. Ik ben benieuwd wanneer die in de verkoop gaan..

die zitten ergens opgeborgen in een gezamenlijk russisch/chinese basis onder Antarctica. zijn daarheen gebracht op het hoogtepunt van de koude oorlog, door diverse atoomonderzeeërs.
dat verhaal toch..?
ja ben ook wel benieuwd naar meer info daarover.

( net telepatisch binnengekomen bij ons bekend forumlid: )

schijnt dat aliens aardse mieren hebben ingezet om de essentiële klankvormende elementen van de moogs ( onder Antarctica, zie eerdere posts ) te onderzoeken. doel is het creëren van een perfecte kloon van de mini.

154141-400x152.jpg

( wordt vervolgd )

weer eens kurkdroog ralph
verdwaalde_zwervertje.gif

Back