pitchbend cable problem

wisam

Stamgast
Hoi all
ik heb een problem met pitchbend cable for mijn korg pa2x dit de 4de keer dat ik hem repareren en gisteren heb een nieuwe cable maar toch na 2 uur spelen krijg ik de zelfde problem gelijk pitchbend stoppen
iemand heeft oplossing hier onder de foto

Attachments

• SDC11856.jpg
    SDC11856.jpg
    123,9 KB · Bekeken: 83
  • SDC11858.jpg
    SDC11858.jpg
    128,7 KB · Bekeken: 71
thx marcuuu

maar ik durf het niet te doen
maar gisteren heb een nieuwe cable gebruikt
dus ik weet niet door wat komt die problem

Snap het ook niet je doet de kabel er in. Kast weer dicht spelen en de kabel breekt.

ja gisteren heb ik een andere cable van korg pa1x en was ok na 2 uur ofzo ik was aan het spelen gelijk pitch bend stopped en raar tone krijgen vandag heb de cable gezien ook zelfde problem hij is ook breekt

moeilijk om nieuwe cable te vinden ik heb net een e mail naar thomann en korg bedrijf gestuurd

ik woord echt gek

je kan er wel weer z,n zelfde kabel in zetten. Heeft geen nut als je niet weer waardoor de kabel breekt.

Is de kabel wel het probleem, klinkt eerder als de headers op de pcb(pinnetjes waar de stekkers op gaan) opnieuw moeten gesoldeerd worden.

Een defect componentje die nu en dan gek doet ... diodetje of zo... kan eigenlijk vannalles zijn.

METEN IS WETEN ;)

PA2x heeft toch nog flink wat restwaarde ?? laat hem herstellen :mega:

Een fysiek kapotte kabel (maw hij is gewoon gebroken) lijkt mij gewoon een fysieke oorzaak te moeten hebben(maw hij breekt ergens door). Komt er niet te veel spanning op de kabel te staan bij het re-assembleren van de synth? Soms past het allemaal eigenlijk net niet en moet je erg voorzichtig zijn om iets te openen/weer dicht te doen om er voor te zorgen dat er niet te veel spanning op kabels of printenplaten komt te staan (een 10 cm langere kabel zoals al was geopperd zou dan een oplossing kunnen zijn).

Dit probleem komt regelmatig voor. Overigens niet alleen met de PA2Xpro.
Ik heb hiervoor een passende oplossing waarna het probleem zich niet meer voordoet.
Hiervoor heb ik het apparaat wel nodig in mijn werkplaats.
Direct op de print solderen is niet de juiste oplossing.

Back