Allen & Heath ZED-14 geluidskaart

demolektron

Ingeburgerd
Wie kan mij vertellen hoe de interne geluidskaart is van de zed 14? Heb ik er genoeg mee voor ableton goed te laten klinken met zo weinig mogelijk latency ?

Heb ik er genoeg mee voor ableton goed te laten klinken met zo weinig mogelijk latency ?
Ja daar heb jij genoeg aan :D

[meer serieuze modus]Zoals SOS al schreef is het niet de state of the art, maar prima voor demo's/de niet al te veel eisende hobbyist. De combinatie ableton + mixer als geluidskaart snap ik trouwens niet helemaal...[/meer serieuze modus]

Aan de Ableton heb ik nog een emx en een esx aanhangen die ik graag op aparte kanalen zet. Op het moment heb ik een ouder model Ecler nuo 3 als mixer maar wil wat gaan uitbreiden qwa hardware . De geluidskwaliteit van de ecler is me heilig en vind het zeer moeilijk om over te stappen op een nieuwe mixer. Kan ik die kwaliteit vergelijken met een a&h?

De geluidskwaliteit van de ecler is me heilig....Kan ik die kwaliteit vergelijken met een a&h?
geen idee, maar als het geluid van de ecler je heilig is, dan zou ik voor een goede geluidskaart gaan ipv een andere mixer

De ecler heeft maar 3 kanalen, dat zijn er te min voor mij .En ik heb een tascam us 122 interface de deur uitgeschopt,daar had ik ruis en errors mee vooral in combinatie met midi gebruik.

Bij mijn weten zijn ecler mixers niet echt bekend als goeie mixers voor productie, je hebt het over een DJ mixer di je vergelijkt met een mixtafel voor productie, da's alvast appelen met peren vergelijken.
Dat een Allen&Heath dan 'slechter' zou klinken zou me zeer sterk lijken...deze mixer is wél gemaakt met producing op het oog.
Maw als het is om hardware te mixen zou het me sterk lijken dat de allen&heath gaat onderdoen voor de ecler, objectief althans...subjectief kan het zijn dat je zo vergroeid bent met je ecler dat voor jou geen enkele andere mixer 'beter' klinkt. Dit is dus iets waar je heel moeilijk van kan verwachten dat iemand anders jou daar zinnige raad in kan geven.
Latency is trouwens niet enkel afhankelijk van je geluidskaart maar ook van de computer die je er aan hangt.

Ja ik had gedacht dat er meer mensen hier zouden zijn die ervaring hadden met de overstap van ecler naar a&h. maar heb het niet voor 100% te produceren maar meer voor te jammen en voor toekomst toch wat productie. Maar wat bedoel je met dat latency niet enkel van mijn geluidskaart afhangt maar ook van mijn computer? Heeft dit met specificaties van de processor te maken of wat?

Kan inderdaad afhangen van de processor en het zou me ook niet verbazen dat de 'errors' van je tascam interface ook veroorzaakt werd door de pc.

het is vooral jouw pc die de audio moet verwerken...als je PC het niet meer aankan (door te veel FX/VST's etc te gebruiken) mag je er aan hangen van geluidskaart wat je wil, t zal niet goedkomen.
t hangt er allemaal van af eh, als jij enkel 1 stereo out uit ableton neemt en je outputs van je hardware rechtstreeks op mengpaneel zet, hoef je je van latency ook eigenlijk niks aan te trekken
Als je je hardware via een geluidskaart naar ableton route en vandaar weer naar mixer, zou je wel problemen hebben.
De vraag is dus : wat wil je eigenlijk doen ??

heel veel opties heb je wat dat betreft niet met de zed 14 als geluidskaart: stereo in en stereo uit

Kan inderdaad afhangen van de processor en het zou me ook niet verbazen dat de 'errors' van je tascam interface ook veroorzaakt werd door de pc.
Daar heb ik mijn twijfels bij want mijn pc vertoonde errors en kliks en vanalles , maar bij mijn laptop ook het en zijn allebij niet de lichtste computers .

het is vooral jouw pc die de audio moet verwerken...als je PC het niet meer aankan (door te veel FX/VST's etc te gebruiken) mag je er aan hangen van geluidskaart wat je wil, t zal niet goedkomen.
t hangt er allemaal van af eh, als jij enkel 1 stereo out uit ableton neemt en je outputs van je hardware rechtstreeks op mengpaneel zet, hoef je je van latency ook eigenlijk niks aan te trekken
Als je je hardware via een geluidskaart naar ableton route en vandaar weer naar mixer, zou je wel problemen hebben.
De vraag is dus : wat wil je eigenlijk doen ??
Wat ik wil doen is: hardware via mixer,ableton op mixer , hardware via rec out van mixer terug in ableton ,vst aansturen via midikeyboard terug op een apart kanaal van mixer :koffie:

Daar heb ik mijn twijfels bij want mijn pc vertoonde errors en kliks en vanalles , maar bij mijn laptop ook het en zijn allebij niet de lichtste computers .

tja, er valt ook één en ander in te stellen alvorens het goed gaat werken.
Verder weten we niet wat je op dat moment aan het doen was (16 tracks met elk 3 FX ? 1 audio track afspelen ?) dus valt er moeilijk iets over te zeggen.
Maar vermoedelijk was het niet de hardware, maar de config...ofte : jij dus ;-)
Dat je die geluidskaart niet werkend krijgt met ableton op een pc noch laptop met een béétje moderne spec's heeft enkel met jezelf te maken hoor

tja, er valt ook één en ander in te stellen alvorens het goed gaat werken.
Verder weten we niet wat je op dat moment aan het doen was (16 tracks met elk 3 FX ? 1 audio track afspelen ?) dus valt er moeilijk iets over te zeggen.
Maar vermoedelijk was het niet de hardware, maar de config...ofte : jij dus ;-)
Dat je die geluidskaart niet werkend krijgt met ableton op een pc noch laptop met een béétje moderne spec's heeft enkel met jezelf te maken hoor
Alles goed ingesteld , zelfs verschillende instellingen gedaan , 1 track gewerkt zonder fx. maar het gekraak enzo leek te komen door het midisignaal wat erdoor ging , later zonder midi gewerkt maar gekraak ging verder .

Hoe krijg je de ableton en de vst dan uit de pc om ze op de aparte kanalen van de mixer te steken?

Back