demolektron
Ingeburgerd
Wie kan mij vertellen hoe de interne geluidskaart is van de zed 14? Heb ik er genoeg mee voor ableton goed te laten klinken met zo weinig mogelijk latency ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja daar heb jij genoeg aanHeb ik er genoeg mee voor ableton goed te laten klinken met zo weinig mogelijk latency ?

geen idee, maar als het geluid van de ecler je heilig is, dan zou ik voor een goede geluidskaart gaan ipv een andere mixerDe geluidskwaliteit van de ecler is me heilig....Kan ik die kwaliteit vergelijken met een a&h?
Daar heb ik mijn twijfels bij want mijn pc vertoonde errors en kliks en vanalles , maar bij mijn laptop ook het en zijn allebij niet de lichtste computers .Kan inderdaad afhangen van de processor en het zou me ook niet verbazen dat de 'errors' van je tascam interface ook veroorzaakt werd door de pc.
Wat ik wil doen is: hardware via mixer,ableton op mixer , hardware via rec out van mixer terug in ableton ,vst aansturen via midikeyboard terug op een apart kanaal van mixerhet is vooral jouw pc die de audio moet verwerken...als je PC het niet meer aankan (door te veel FX/VST's etc te gebruiken) mag je er aan hangen van geluidskaart wat je wil, t zal niet goedkomen.
t hangt er allemaal van af eh, als jij enkel 1 stereo out uit ableton neemt en je outputs van je hardware rechtstreeks op mengpaneel zet, hoef je je van latency ook eigenlijk niks aan te trekken
Als je je hardware via een geluidskaart naar ableton route en vandaar weer naar mixer, zou je wel problemen hebben.
De vraag is dus : wat wil je eigenlijk doen ??

Daar heb ik mijn twijfels bij want mijn pc vertoonde errors en kliks en vanalles , maar bij mijn laptop ook het en zijn allebij niet de lichtste computers .
Alles goed ingesteld , zelfs verschillende instellingen gedaan , 1 track gewerkt zonder fx. maar het gekraak enzo leek te komen door het midisignaal wat erdoor ging , later zonder midi gewerkt maar gekraak ging verder .tja, er valt ook één en ander in te stellen alvorens het goed gaat werken.
Verder weten we niet wat je op dat moment aan het doen was (16 tracks met elk 3 FX ? 1 audio track afspelen ?) dus valt er moeilijk iets over te zeggen.
Maar vermoedelijk was het niet de hardware, maar de config...ofte : jij dus ;-)
Dat je die geluidskaart niet werkend krijgt met ableton op een pc noch laptop met een béétje moderne spec's heeft enkel met jezelf te maken hoor
dat kan niet met een zed14, want je hebt maar 1 x stereo pc --> mixerWat ik wil doen is:....ableton op mixer...vst op een apart kanaal van mixer
Ik kan toch nog een analoge ingang gebruiken of niet ?dat kan niet met een zed14, want je hebt maar 1 x stereo pc --> mixer
daar ben ik ook nog niet over uit.Hoe krijg je de ableton en de vst dan uit de pc om ze op de aparte kanalen van de mixer te steken?