Behringer Eurorack 2642 mixer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DigiLoog

Ouwe rot
Wie heeft er ervaring met een Behringer Eurorack MX2642.
Dit is mijn eerste echte grote mixer en heb over bepaalde aansluitingen nog niet echt kaas van gegeten.
Het gaat om het volgende:
Heb een Lexicon PCM 80 die op elk kanaal van de mixer actief moet zijn.
Dat is verder ook geen probleem, ware het niet dat op de MX2642 zes mono aux (sends) aansluitingen zitten en de PCM 80 alleen goed tot zijn recht komt in stereo.
En waar moet ik de outs van de PCM 80 op aansluiten bij de MX2642, daar staat nergens iets op met ''return''
Graag nuttige info, alvast bedankt.

Ga je hardcore maken?
Nee :?
Als ik de beschrijving v/d PCM-80 neem, staat daarin dat van een mixer (ongeacht welke) de aux (sends) naar de in van de PCM 80 gaat en van de out van de PCM 80 weer terug naar een return op de mixer.
Nu staat er wel bij de MX2642 aux sends, maar nergens return.
Wat jij bedoelt kan ook wel, maar dan heb ik niet op elk (8 mono/8 streo) kanaal een effect.
Er moet dus een andere mogelijkheid zijn.
Zoals gezegd heb ik hier nog geen verstand van, heb me tot op heden alleen met synths en een simpele mixer bezig gehouden en effecten tussen synths en mixer aangesloten.
Dus zeg maar elke synth zijn eigen effect.

Wat RSB bedoelt is dat een return ook maar gewoon een kanaal is. Dus PCM80 inputs aan de AUX, en de PCM80 outputs gewoon op een kanaal laten binnenkomen. De stereo inputs A t/m D zijn bij uitstek geschikt als reverb returns.

Als er geen stereo aux op de MX2642 zitten, is dat probleem niet direct oplosbaar. Vaak kun je dat dan nog via een bus/group oplossen, maar zo te zien kan de MX z'n groups niet naar een aux sturen, dus ook die oplossing moet dan indirect.

Wat je wel nog kunt doen is twee groups gebruiken direct naar de PCM80, maar dan moet je de dry/wet op de PCM doen (en is die voor alle kanalen gelijk).

Weer een andere benadering zou zijn om twee AUX te gebruiken. Alleen negeren die dan de panning. De panning moet je voor de reverb dan nog een keer apart instellen met de aux send levels.

Er moet dus een andere mogelijkheid zijn.

Er "moet" niks. Je hebt een vrij beperkte mixer gekocht, dus hou er rekening mee dat niet elke routing zomaar in te prikken is. Als je per se een stereo aux wilt, en je koopt een mixer die geen stereo aux heeft, dan kan het nog zo "moeten", maar gaat het gewoon niet.

maar dan heb ik niet op elk (8 mono/8 streo) kanaal een effect.
inderdaad, want daarvoor heb je 8 maal een effect voor nodig, maar mbv aux 1 en 2 kun je wel aan alle 8 signalen hetzelfde effect meegeven (in de gebruiksaanwijzing zal vast een schema van de 2642 staan en met behulp daarvan zal de functie/gebruik van de aux's een stuk duidelijker worden)

Bedankt etaoin en teluur, kijk hier heb ik nog wat aan en zal met jullie raad aan de slag gaan.
Eén ding is zeker, zal nooit geen goede sound technicus worden ;)

AUX 1 linker input.
AUX 2 rechter input.
Out 1 op kanaal 1 mixer panning geheel links.
Out 2 op kanaal 2 mixer panning geheel rechts.

Wat erg tof is om te doen is kanaal 1 en 2 weer licht naar AUX 1 en 2 draaien, hiermee krijg je erg mooie feedback loops....
Mooie feedback loop is een delay naar je flanger AUXEN en je flanger weer naar je delay toe AUXEN...mjam mjam.

Wat erg tof is om te doen is kanaal 1 en 2 weer licht naar AUX 1 en 2 draaien, hiermee krijg je erg mooie feedback loops....
Mooie feedback loop is een delay naar je flanger AUXEN en je flanger weer naar je delay toe AUXEN...mjam mjam.
Nooit van gehoord, als dit maar niet m'n pet te boven gaat zeg.
Bedankt :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back