Welke Synth is aldus de gebruikers op dit forum beste koop 2011

djhardbeat

Nieuwkomer
Graag wil ik horen welke synths volgens jullie de beste synth voor zakelijk / prive gebruik is.

Ikzelf heb interesse in de volgende synths sowieso:

Virus TI
Nordwave
Alesis Andromeda
Yamaha Motif XF8

Dit zijn stuk voor stuk erg kostbare synths maar goed ... duur betekend nie altijd de beste natuurlijk ... dus graag ook jullie persoonlijke favorieten

Ben benieuwd

Bijtelling? Het gaat hier niet over een auto..
Is er een verschil tussen zakelijk en prive gebruik van een synth dan?
Of doelt TS op aanschaf? Nieuw kopen als je een bedrijfje hebt (of in ieder geval met BTW bon), kan je genieten van BTW aftrek (zitten weer allerlei regeltjes aan vast..)

De beste synth? TS noemt een 4 tal synths die allemaal hun eigen charme en ''toepassing'' hebben.
Vraag is meer wat TS wilt bereiken met dit topic, hier heb je helemaal niets aan, daar dat iedereen een eigen mening heeft, andere muziek maakt en daardoor interesse heeft in een andere unit.

Wellicht dat dit een mooi topic is om door te lezen als je graag wilt weten wat de meningen van anderen zijn.

Mij is geleerd dat "de beste" in muziekland niet bestaat.

Uiteindelijk is elk type apparaat een apparaat op zich en nog belangrijker is het uiteidelijk de man of vrouw erachter degene die de kwaliteit bepaalt.

Zakelijk/prive????

Paul

alesis of yamaha, zou ik kiezen.

Idd ... ik zou voor een Tyros4 gaan, moet gewoon de beste zijn!

Voor prive-gebruik is voor mij de beste aankoop in 2011: de Oberhein OBX 8 voice.
Zakelijk is voor mij in 2011 de beste aankoop: de Fender Deluxe Reverb (ideaal voor live met z'n 18 watt).

Ik zou dan wel synths opnoemen die ook daadwerkelijk in 2011 zijn uitgekomen, anders kan je dit topic net zo goed "wat is de beste synth" noemen... en dat is volgens mij al gedaan...

Ik zou dan wel synths opnoemen die ook daadwerkelijk in 2011 zijn uitgekomen, anders kan je dit topic net zo goed "wat is de beste synth" noemen... en dat is volgens mij al gedaan...

Ik zie allemaal synths die niet in 2011 zijn uitgekomen.....

Heeft TS het dan specifiek over synths die in 2011 op de markt zijn gebracht?
Volgens mij lezen jullie niet goed.., hij wilt graag weten wat de forumgebruikers de beste koop vinden van 2011

Ik denk dat als je Hard Beats wil maken de Intel Core i7 gewoon je beste keuze is. En anders een gloedjenieuwe synthesizer uit de winkel, en dan een analoge. Zoals een Slim Phatty. Niet dat ik denk dat je er wat aan hebt, maar als je dan toch je geld verspilt aan hardware, zorg er dan in ieder geval voor dat mensen zoals ik er plezier aan hebben als je hem met verlies verkoopt in plaats van dat je gaat lopen vissen naar een Andromeda en er dan achter komt dat je er met pijn en moeite met veel misbruik van digitale LFO's de sound van 2011 kunt benaderen.

Ooit een vraag van iemand gehad die zojuist een 909 had gekocht voor €1350,-: "hoe kan ik er nou zo'n gepitchte kick mee maken?" :stupid

Ikzelf heb interesse in de volgende synths sowieso:

Virus TI
Nord Wave
Alesis Andromeda
Yamaha Motif XF8
Wat doet de Motif in deze lijst? Deze is sample-gebaseerd, de rest is (virtueel) analoog (waarbij de Nord ook nog samples kan afspelen)

Ben benieuwd
Ik ben benieuwd hoe je bij "zakelijk/prive" bent gekomen, maar wellicht dat het nog erg vroeg was ;).

Zoals gezegd, de beste bestaat niet. Wat heb je al staan? Wat voor geluiden zoek je precies? "Ik heb veel geld en moet het uitgeven" is geen goede basis voor een beslissing.

Zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=72139

De beste synth? Dat blijft de Parkito..

Wel de 2011 edition nemen...

Back