Software

Guuseke

Nieuwkomer
Hallo beste mede toetsenisten,
ik heb laatst de Yamaha Piaggero NP-V80 gekocht, en hij bevalt me uitstekend. Er zit ook een usb-midikabel bij. Ik heb al eens op internet rondgepluisd maar kon eigenlijk geen fijne midi-software vinden. Er zijn maar twee zaken waar de software aan moet voldoen:
- het sustain-pedaal van moet keyboard moet werken
- een vsti-plugin met een redelijk goed klinkende piano erin
Ik heb fruityloops al geprobeerd, maar krijg hierbij de sustain-pedaal niet aan de gang, klopt dat?
Suggesties?

Bedankt en alvast fijne feestdagen :)

ha,

als het goed is werkt de sustain pedaal gewoon, dit is standaard midi. Tenzij je een geluid hebt in fruityloops dat hier niks mee doet.

Wat ook belangrijk is: wat wil je verder met de software? Piano spelen, of ook opnemen?

synthding

synthding

Mensen, bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb het in fruityloops nog niet voor elkaar gekregen de sustain te gebruiken. Moet dit ook gewoon werken bij het piano-geluid dan? Wat ik uiteindelijk wil is muziek opnemen, dus niet alleen gewoon spelen.

@6 trak
Ja dat klopt, maar op de computer zijn heel wat meer mogelijkheden dan wat mijn keyboard kan.

- een vsti-plugin met een redelijk goed klinkende piano erin
Wat wil je uitgeven? Native Instruments "Alicia's Keys" piano klinkt goed en een heel stuk beter dan de "redelijke" piano's die in NI's Akoustik Piano zitten. (tegenwoordig http://www.native-instruments.com/#.../powered-by-kontakt/classic-piano-collection/ maar ook los verkrijgbaar).

Ik heb fruityloops al geprobeerd, maar krijg hierbij de sustain-pedaal niet aan de gang, klopt dat?
Suggesties?
Het eerste wat ik zou proberen uit te vinden is of je sustain-signaal uberhaupt doorkomt in de computer zelf. Installeer MIDI-OX - zie http://ericmedine.com/tute_wiitomidi.htm voor instructies, omlaag scrollen - en kijk of er signalen binnen komen op de monitor (er wordt dan elke keer voor alles een regeltje geschreven als er iets binnenkomt).

Zo weet je in ieder geval zeker dat de Yamaha het signaal doorstuurt. Hoor je in de plugin dan nog niks, dan weet je dat het daar aan ligt.

Back