[PREVIEW] Dada Life - Happy Violence (GIOBERTO & FRANK JAMES Remix)

Aangezien mensen heel lang kunnen discusseren over welke track bij welk genre hoort, hou ik me altijd aan online sites zoals beatport, daar kiezen artiesten zelf in welk hokje ze geplaatst willen worden.
Online sites kan ook lastig zijn. Zo hoorde ik veel over 22tracks (site waar verschillende dj's hun favo lijstje van 22 tracks in een bepaald genre online zetten) en dacht laat ik eens kijken of ze daar wat leuks/nieuws te luisteren hebben.
Daar zag ik het kopje electro klik er op en zie vervolgens dit: Henzel & Disco Nova have evolved from a fresh talent duo to one of the most anticipated acts in the Dutch Electro scene.
Ik had nog nooit van ze gehoord maargoed ff tjekken en je raad het al geen 1 electro plaat.
Ik zeg jammer!!!
Lijkt mij trouwens ook de beste keuze om door de artiest te laten bepalen en ja er zijn natuurlijk altijd tracks die niet in dat hokje te stoppen zijn.
Ikzelf heb dat hokje wel nodig in mijn zoektocht naar nieuwe muziek, anders moet ik wel heel veel muziek/crap luisteren om bijv. die vette electro plaat te scoren.

Vette track! Vind vooral dat stukje waarbij weer "Happy Violence" gezongen wordt en een soort van Hammond begint aan te zetten goed gevonden.
Jammer van die droge snare, ik had iets meer reverb erop gezet.

Leuke ideeën hier en daar! Wat ik wel erg jammer vind is dat je erg veel ruimte in het hoog laat liggen in de climaxes. Een hat riedeltje of een stekende square lead op 3 3/4 ofzo... Allicht dat je dat nog kan verbeteren mochten ze wat in je remix zien! GL!

We hebben op het laatste moment nog een element proberen te bedenken voor na de drop maar wilde niet meer lukken. Laten we hopen dat er nog ruimte is voor eventuele aanpassingen.

Iedereen bedankt voor de comments! We kunnen helaas niks meer aanpassen.

Online sites kan ook lastig zijn. Zo hoorde ik veel over 22tracks (site waar verschillende dj's hun favo lijstje van 22 tracks in een bepaald genre online zetten) en dacht laat ik eens kijken of ze daar wat leuks/nieuws te luisteren hebben.
Daar zag ik het kopje electro klik er op en zie vervolgens dit: Henzel & Disco Nova have evolved from a fresh talent duo to one of the most anticipated acts in the Dutch Electro scene.
Ik had nog nooit van ze gehoord maargoed ff tjekken en je raad het al geen 1 electro plaat.
Ik zeg jammer!!!
Lijkt mij trouwens ook de beste keuze om door de artiest te laten bepalen en ja er zijn natuurlijk altijd tracks die niet in dat hokje te stoppen zijn.
Ikzelf heb dat hokje wel nodig in mijn zoektocht naar nieuwe muziek, anders moet ik wel heel veel muziek/crap luisteren om bijv. die vette electro plaat te scoren.

Wat voor mij het beste werkt is gewoon DJ's checken. Podcasts/facebook/youtube - Als je dan een vette track hoort zoek je gewoon uit wie hem heeft gemaakt, meestal dj'en deze producers ook en zo kom je weer bij een heel nieuw scala aan tracks.
Youtube is ook een goede plek om je tracks te vinden. Als je een goede plaat hebt gevonden op youtube, check dan het kanaal van die gene, vaak hebben deze gasten meer in die stijl geupload.

lijkt erop dat ze allemaal ook dezelfde tutorials hebben gevolgd

http://youtu.be/nTHNqD-o5pw

Ze? Wie? Wat probeer je nu te zeggen? Los van het feit dat we voor deze baseline geen enkele tutorial hebben gevolgd.

Onze baseline is ook een combinatie van 2 sylenths, 1 saw oscillator en de andere meer een distorted out of tune layer. Volgende keer iets beter je oren gebruiken.

Ik zeg helemaal niks, alleen al die dada fans doen allemaal hetzelfde met Sylenth in Ableton
doet niks af aan jullie remix hoor.

ik bedoel de Sylenth "dadalead" (whatever that is) en de Massive Dubstep Wobble zijn toch wel de meestbekeken tutorials op youtube....

Gisteren is de winnaar bekend gemaakt. De download link die we hadden gestuurd is 0x gedownload en op het forum hebben meer mensen het hierover.

Ik denk ook dat ze duizenden inzendingen hebben gekregen en dit nooit aan hadden zien aankomen. hehe maar dat is het world wide web he. Kredde da.

De winnaar is trouwens heel gave inzending! Die zeker meer bekendheid verdiend.

Zoals ik al zei, remix "competities" zijn er alleen maar om likes te verzamelen of traffic te generenen zo ook deze weer. Ik doe er niet meer aan mee, zonde van m'n tijd en werk.

Ik zeg helemaal niks, alleen al die dada fans doen allemaal hetzelfde met Sylenth in Ableton
doet niks af aan jullie remix hoor.

Heb je een link naar van de winnaar......ben benieuwd wat die ervan heeft gebakken. Moet wel heel ziek zijn.

is 0x gedownload
sjowww :erm:

Ben het eens met Raphie en Snelkookbambi beter had je je tijd in eigen shizzle gestoken. Los daarvan denk ik wel dat je hiervan productioneel eea leert of denk ik dat maar ?

bijna 18K plays in 24 uur en 500 likes........ kan wel zien dat Dadalife extreem populair is :D

Danks Saxo:okdan:

Maar word niet echt warm van de winnaar. Origineel is wel vet zeg, niet eerder gehoord.

@ Raphie....gaat toch niet serieus menen dat ze zo oerstom zijn en daar op letten he!

Als dat zo is dan heb k zo een hit te pakken. In het kader creëer je eigen su6, is alles geoorloofd.

Creatif gebruik maken van Windows 8)

Nee je begrijpt me niet. gaat om de traffic die de contest genereerd heeft...... niet om hoeveel plays die winnaar heeft. ;D

Back