help...welke geluidskaart?

tritonjunk

Ingeburgerd
hallo allemaal,
ik wil een andere computer kopen(quad of six core) met 8 gb en wil daar een goede geluidskaart bij kopen extern denk ik...ik wil er vsti mee aansturen en cubase mee gebruiken..nu ik door het doolhof der geluidskaarten niet meer weet wat ik moet vraag ik jullie deskundige hulp...ik koop ook een novation mk 2 midi controller 49
ik hoef er geen microfoons op aan te sluiten en wil ook actieve monitors bij kopen
mijn budget is tussen de 100 en 200 euro.
lage latancy is een pre midi in en out gangen ook 1 in 1 out
wie weet raad????of heeft iets te koop waar ik wat mee kan

bijvoorbaat dank

Laatst gewijzigd:
Ik maak heel bescheiden muziek en ben zeer tevreden met de EMU (pci) kaart. Simpel en precies voldoende voor mij. Ableton, VST aansturen en eventueel de mogelijkheid om iets op te nemen met een microfoon (XLR aansluiting).

Geen problemen met latency, kraakjes of ingewikkelde instelling. Het is kopen inprikken software instaleren en binnen 10 minuten na het openen van de doos ben je op weg.

Kosten: Nieuw: tussen de 100 en 200. (afhankelijk van type)
Tweedehansd: 50,- voor de 0202 pci variant (heb ik)

Midi aanwezig

Paul

Helaas zijn de drivers in Win 7 voor de oudere kaartjes (gewone PCI) niet echt om over naar huis te schrijven, dus zou ik wel even kijken naar een PCIe-kaartje, daar zou dat wel in opgelost moeten zijn. Ik heb zelf een 1212m en die doet ook precies genoeg. Het enige probleem (waarvan ik niet weet of ze dat bij de nieuwere PCIe-versie hebben opgelost!) is dat de analoge stereo-ingangen als "apart" worden gezien; L en R zijn dus niet 1 stereokanaal, tenzij je een trucje toepast met PatchMix DSP.

E-mu en ESI lijken de enige te zijn die voor je budget nog iets doen op PCIe-gebied, van daar uit gaat het hard omhoog naar RME.

USB kan ook, al denk ik dat dat door de bank genomen wel wat meer latency geeft vanwege het protocol.

Ik werk idd nog onder Vista en ik weet niet hoe deze EMU0202 onder windows 7 draait.

Paul

bedankt voor de raad...
moet ik nou voor intern of extern gaan????
en kan ik er meerdere bronnen op aan sluiten zoals de uitgangen van mn synths???
meer type voorstellen??

op marktplaats staat een rme hdsp 9632 te koop. Is een pci kaart en heeft uitstekende drivers.Ook voor windows 7. Ik heb hem zelf ook.

ik wil er vsti mee aansturen en cubase mee gebruiken

Wrom niet gwoon de onboard geluidskaart gebruiken ?

Ga je HQ recorden oid ?

Midicondtrollen kan via usb tegenwoordig......met een kabetje naar je condtroller en usb poort

Ik heb zelf een E-MI 1212m PCI gehad (dus oudere model)

Was echt een super interface (voor het geld), echter sinds mijn overstap op win7 een RAMP!!!

direct verkocht en met heel veel plezier een Focusrite Saffire gekocht (original, wit, staande model) voor slechts 75 euro... Was de koop van mijn leven (bij wijze van he)

Back