Casio met pro gear?

Ware het niet dat hij nu alweer te koop staat... :gaap:

Ja, hij is mij te ingewikkeld, heb dan liever de Yamaha PSRE433. Dus de Casio staat bij deze te koop:okdan:

Ja, hij is mij te ingewikkeld, heb dan liever de Yamaha PSRE433. Dus de Casio staat bij deze te koop:okdan:

Dit is echt op zoveel niveaus bizar.

Los van dat alles: ik kocht enige tijd zo'n privia piano en die klinkt en speelt zo tiefus goed dat is gewoon nienormaal meer. Blaast die mid/low end Korg en Yamaha boards echt helemaal omver.

Nou ja; de Youtube-filmpjes van de PX-5s bliezen mij omver, maar toen ik hem ging beluisteren in een muziekzaak, zakte mijn broek figuurlijk af. Zelden heb ik zulke simpele, lichtklinkende en doffe samples gehoord. Het was alsof er 32 theedoeken om de koptelefoon waren gewikkeld. Knap dat men op Youtube toch nog zulke indrukwekkende demonstraties heeft weten te plaatsen.
Een Yamaha PSR-E433 heeft een betere geluidskwaliteit dan welke Casio ook. Maar heeft niet de dingen waarvoor een Casio interessant kan zijn, en dat is het stapelen van klanken en de voortreffelijke sequencer die meetransponeert met de toetsen.

Toch de Casio XW-P1 teruggebracht naar de winkel en 399 euro teruggekregen. Kan ik goed gebruiken, want kreeg nog een paar rekeningen binnen die ik niet had verwacht. En ik krijg nog het een en ander aan apparatuur binnen (Yamaha PSR E433, Alesis Q25, Roland M-VS-1, Casio MT70).

De Caso XW-P1 was eigelijk niet te ingewikkeld. Maar ik denk dat ik beter had kunnen gaan voor de XW-G1, maar die was 200 euro duurder. Ging mijn voornamelijk voor de sequencerpartijen en die heeft de G1 meer dan de P1. Misschien iets voor de toekomst of ik moet gaan voor de Volca combinatie.

De Caso XW-P1 was eigelijk niet te ingewikkeld. Maar ik denk dat ik beter had kunnen gaan voor de XW-G1, maar die was 200 euro duurder. Ging mijn voornamelijk voor de sequencerpartijen en die heeft de G1 meer dan de P1. Misschien iets voor de toekomst of ik moet gaan voor de Volca combinatie.

XW-G1 kost ook €399 bij de winkel met het roze logo. De mogelijkheden qua sequencing zijn hetzelfde, maar bij een XW-G1 kun je alle interne parameters van de solo synth aansturen. Wat ik heb begrepen is de sequencer ook in staat om MIDI-out messages te versturen, dus mogelijkheden genoeg i.c.m. een MIDI-interface. Volca's zijn voornamelijk bedoeld voor tweak-muziek en niet voor uitgebreide composities. Tenzij je ze aan een externe sequencer hangt natuurlijk.

Maar goed, morgen wil je toch weer wat anders.

Bij diezelfde winkel is de XW-P1 uit het assortiment.

Een klein verschil maar de XW-G1 hebben ze ook als B-stock voor €275.
Wat een gerommel met die adviesprijzen: bij de B-stock staat dat de adviesprijs €419 is, bij de nieuwe staat als adviesprijs €609.

Laatst gewijzigd:
Heeft denk ik te maken met een nieuwe synth van Casio die uitgebracht gaat worden in 2014. Is maar een gok, maar zo gaat het over het algemeen met apparatuur van alle merken. De XW's zijn bij meerdere winkels niet meer leverbaar.

Casio is trots aan te kondigen dat de nieuwe XW-P1 is een synthesizer die in het bijzonder ontworpen voor het maken van geluiden en expressief spelen in live-optredens. Dit model functies 620 vooraf ingestelde tonen, met inbegrip van Solo Synthesizer voorinstellingen die reproduceren vintage analoge synthesizer geluiden, Hex laag ensemble geluiden die bestaat uit maar liefst zes tonen, en Drawbar Organ voorinstellingen die kunnen worden gecontroleerd met behulp van negen schuifregelaars functioneren als dissel.Let op: voeding opgenomen.

Lekker vlotte zinnen... Wel jammer dat het niet zo goed gaat met de geestelijke gezondheid van de voeding. Veel beterschap!

Even serieus: waanzinnig lage prijzen voor iemand die gewoon 1 synth wil om hobbymatig zich mee te amuseren.

De vertalingen op die website van gear4music is leuk om te lezen. Check maar eens andere gear, is echt humor wat ze er van maken!

Casio heeft Midi designer XW uitgebracht waarmee de instellingen van de XW-synths gemakkelijker in te stellen zijn:

Met dat ik een filmpje zag over de instellingen van hun Privia PX-5s lijkt me dat het voor dat instrument ook geen overbodige luxe trouwens.

Dit is alleen voor het (monofone) virtual analog deel van de synths

Klopt. Maar het is tenminste een begin denk ik dan. Zoiets mag Casio ook als de sodeju gaan uitbrengen voor hun Privia PX-5s. Want goedemorgen als je daar die films van ziet door Mike Martin op de Casio site dan lijkt mij dat allesbehalve reclame voor wat betreft het gebruiksgemak van dat ding: http://www.youtube.com/user/casiokeyboards/videos

Nou ja; de Youtube-filmpjes van de PX-5s bliezen mij omver, maar toen ik hem ging beluisteren in een muziekzaak, zakte mijn broek figuurlijk af. Zelden heb ik zulke simpele, lichtklinkende en doffe samples gehoord. Het was alsof er 32 theedoeken om de koptelefoon waren gewikkeld. Knap dat men op Youtube toch nog zulke indrukwekkende demonstraties heeft weten te plaatsen.
Een Yamaha PSR-E433 heeft een betere geluidskwaliteit dan welke Casio ook. Maar heeft niet de dingen waarvoor een Casio interessant kan zijn, en dat is het stapelen van klanken en de voortreffelijke sequencer die meetransponeert met de toetsen.

Oren verschillen, of de koptelefoon die je gebruikte was ruk: de PX-5S klinkt zeker niet dof, juist helder en gedetaileerd (zeker de piano's), en bijvoorbeeld de (multiband) filters zijn geweldig 'slushy'.

Maar goed, ik ken de PSR-E433 niet, ieder zijn 'homekeyboard'. Ik ben erg blij met de PX, er komt niks in de buurt van de kwaliteit van het klavier in deze prijsklasse, zeker Yamaha's GH en GHS klavieren niet.

Lelijk is 'ie wel, en de naam Casio achterop is nog steeds goed voor hoongelach van mensen die niet beter weten. Zalig de armen van geest. :kimono:

Back