Casio met pro gear?

Ik snap niet dat jullie zo minachtend doen ove deze Casio XW-P1. Wat ik tot nu toe gehoord heb van deze synth is toch vele male beter dan wat ik tot nu toe gehoord heb van Casio Synthesizers. Ik heb er nu eentje gekocht voor 399 euro. En ben er ongelooflijk blij mee, want deze synth wilde ik al een tijdje hebben.:okdan:

Ik snap niet dat jullie zo minachtend doen ove deze Casio XW-P1. Wat ik tot nu toe gehoord heb van deze synth is toch vele male beter dan wat ik tot nu toe gehoord heb van Casio Synthesizers. Ik heb er nu eentje gekocht voor 399 euro. En ben er ongelooflijk blij mee, want deze synth wilde ik al een tijdje hebben.:okdan:

De Casio XW heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar je moet hem niet vergelijken met een Korg, Roland of Yamaha workstation. Die hebben weer andere kwaliteiten.

De Casio XW heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar je moet hem niet vergelijken met een Korg, Roland of Yamaha workstation. Die hebben weer andere kwaliteiten.

Dat beweer ik ook niet. Maar er wordt gezegd dat de geluiden rechtstreeks uit de eerder keyboards van Casio komen, maar wat ik tot nu toe gehoord heb (ik krijg hem a.s dinsdag pas binnen) op You Tube filmpjes, klinken beter dan de keyboards en synthesizers van Casio die ik tot nu toe gehoord en gehad heb.

Dat beweer ik ook niet. Maar er wordt gezegd dat de geluiden rechtstreeks uit de eerder keyboards van Casio komen, maar wat ik tot nu toe gehoord heb (ik krijg hem a.s dinsdag pas binnen) op You Tube filmpjes, klinken beter dan de keyboards en synthesizers van Casio die ik tot nu toe gehoord en gehad heb.

De PCM-klanken zijn ook rechtstreeks afkomstig uit de homekeyboards van Casio. Luister de enkele klanken maar eens los van elkaar, in vergelijking tot de klanken van een Casio WK-3500 homekeyboard. Is exact gelijk. De overige VA-achtige klanken zijn wel XW-eigen. Het feit dat je flink met de klanken kunt stapelen, levert meer mogelijkheden op dan wat je met een Casio homekeyboard kunt doen. Daardoor klinken de Youtube-filmpjes ook zo indrukwekkend. Maar het is geen vervanging voor een Korg, Roland of Yamaha. Aan de andere kant hebben een Korg, Roland of Yamaha weer bepaalde dingen niet, die de Casio wel heeft.

Waarom zou je met een Casio een vervanging voor Yamaha, Roland of Korg willen?
Gewoon erbij: rijker klankpallet :)

En sommige "kazige" keyboardgeluiden zijn echt wel bruikbaar in combinatie met andere geluiden, in combinatie met efx of zelfs standalone. Hangt van je nummer / de gebruiker af.

Zelf zie ik het iig niet als belemmering; ik heb/koop alleen niet zo veel van die (budget) keyboardjes, etc. omdat ik er gewoon de plek niet voor heb (en tijd speelt ook wel mee..:D)

Och, ik denk dat de Casio er wel tegen kan als ie op het campingtafeltje staat en je 'm bespeeld al zittende op je campngvouwstoeltje met bierblikhouders in de leuningen terwijl je een duikerspak met flippers en een snorkel aan hebt.

Tandwielen hebben niet direct een toegevoegde waarde als je synthesizers bespeeld
:)

Och, ik denk dat de Casio er wel tegen kan als ie op het campingtafeltje staat en je 'm bespeeld al zittende op je campngvouwstoeltje met bierblikhouders in de leuningen terwijl je een duikerspak met flippers en een snorkel aan hebt.

Tandwielen hebben niet direct een toegevoegde waarde als je synthesizers bespeeld
:)

Ik ben echt zeer benieuwd naar de XW-P1, kan bijna niet meer wachten na de You Tube filmpjes die ik gezien heb. Ga hem heel veel gebruiken op mijn nieuwe projecten.:halleluja:D

De XW-P1 is echt een geweldig ding voor de prijs. Deze sequencer/synth combinatie vind je nergens terug. Nergens. Het stapelen van sounds is ook erg hands-on d.m.v. de schuifjes. Tevens zijn de sounds qua parameters aanpasbaar via de schuifjes (XW-P1 gedeeltelijk, XW-G1 iedere parameter van de synth engine). Bij een Korg zul je bijvoorbeeld herhaaldelijk in menu's moeten duiken voor een hoop zaken. Tenzij je potmeters en schuifjes op je bakje hebt, maar die worden helaas te vaak bewust "vergeten" tegenwoordig. Zo ook bij de nieuwe Korg Kross. Dan heb je een leuke synth engine maar live helaas weinig opties om de geluiden aan te passen en ben je verplicht om een (hele diepe) duik te nemen in de eindeloze menuutjes of de boel te koppelen aan een computer. Misschien zijn de sounds minder overweldigend bij deze Casio in tegenstelling tot de meer gerespecteerde merken, maar de hoge fun factor van de XW serie maakt het meer dan goed. Alhoewel ik de sound óók nog eens goed vind. Daarnaast vind ik compositie ook vele malen belangrijker dan de geluiden op zichzelf. De XW's zijn geen workstations waar je heel precies complete tracks mee kunt maken en opslaan (wil je dat wel op zo'n klein schermpje?), maar met deze Casio heb je wel veel mogelijkheden voor live gebruik. Bijvoorbeeld ook de zelf te programmeren begeleidingsautomaat die bestaat uit acht parts en de transposing functie voor phrases (akkoorden, melodieën, enzovoorts). Dat maakt het leven een heel stuk makkelijker voor improvisatie. Al met al heb je dus het gebruikersgemak van een keyboard met onder de motorkap een leuk klinkende synth engine en vele PCM sounds.

Dat de pcm-klanken overeenkomen met die van de CTK- en WK-serie is dan ook geen reden om het instrument af te kraken. Het is gewoon een constatering. Een CTK uit de hogere klasse klinkt helemaal niet verkeerd. Alleen een beetje erg gecomprimeerd. De klanken zijn basisingrediënten waar je verder mee kunt stapelen en programmeren.

Tevens zijn de sounds qua parameters aanpasbaar via de schuifjes (XW-P1 gedeeltelijk, XW-G1 iedere parameter van de synth engine).

Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat het net andersom was.

Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat het net andersom was.

The XW-G1 doesn’t have the drawbar organs and Hex Layer modes that the XW-P1 has. This means that the sliders on the left are dedicated to controlling the Solo Synth. While the XW-P1 only allows volume control over each oscillator, the XW-G1 provides access to nearly every parameter the Solo Synth has to offer. You can manipulate each oscillator individually or all at once.

Bron: http://xwsynth.wordpress.com/2013/08/05/about-the-xw-g1/

zo moeilijk kan die Casio toch niet zijn als je dit filmpje ziet

Misschien ff wat langer achter zitten phooch, geduld is een schone zaak (en uiteindelijk belonend)

Back