Novation DrumStation VST Replacement Gezocht

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Pfwjjj, Ik dacht dat dat eenvoudig te vinden was,...

'k heb een novation drumstation door Cubase lopen, op één midi channel, over 3 Audio channels
maar ik had graag eens de Hihat of BD vervangen door een Sample,, Dus ik zoek een VST Sample player ??
Maar weten jullie geen intressante - mss Multi Audio Channel Out - VST hiervoor ??

De Hihats en Rides zitten standard op FGA#D# en de bassdrums lopen op van C-1 tot B-1,,

Tot nu toe gebruikte ik Directwave, maar pfjjwjj, dat is het toch niet hoor !!
Zeker niet om veel te scrollen door bv Hihat samples, met steeds dezelfde A# range en zonder tuning en andere settings te veranderen.

Free Kontakt Player, Highlife, Groove Agent One. heb ik al is geprobeerd....
Guru en Battery moet ik nog eens proberen...

Battery Battery Battery Battery Battery

verwar je tools niet met samples?
GA1 is een perfecte vervanger voor een drumstation als je er de juiste samples in zet.

iedere sample richt je zelf in. denk niet dat je iets plug & play gaat vinden waar je zo je projecten mee af kan spelen zonder iets aan te passen
wil je dat wel dan komt Drumazon er denk ik het dichtste bij.

Vervang die hele Novation Drumstation door de D16 Drumazon en Nepheton.

Ik was erg gesteld op mijn TR-909, maar ik heb hem ingeruild voor de Drumazon, zo goed is die.

Drumstation was een van mijn slechtste aankopen ooit.

Okey, 'k heb Drumazon en ADM is geprobeerd, Battery ook effe,, en Bazzism2 ook,

'k Heb toch ook al wat A/B kunnen beluisteren tussen de Drumstation en een VST,, Mede door de Input Transformer,,

Maar tja, 'k heb toch nog altijd geen gelijkwaardige Drumstation VST gevonden,
'k heb sinds kort ook RoughRider achter de Drumstation Kickdrum gezet,,

Ik dacht hier mss ook eens onbekende VST vermeld zien worden, maar met samples begin ik liever niet,.
da's gewoon gokken vind 'k,,

en tja, Ik ben wel tevreden met de drumstation,,, 't is voor mij ook precies een VST, synth,
Ik bedien 'm via Ctrl messages, want idd, de knopjes zijn maar prul,,,

Maar dus, okey, 'k heb nu toch al eens kunnen A/B vergelijken tussen de Drumstation en een VST drums synths,,,

Maar tja, 'k heb toch nog altijd geen gelijkwaardige Drumstation VST gevonden,
'k heb sinds kort ook RoughRider achter de Drumstation Kickdrum gezet,,

Kun je eens uitleggen wat de Drumstation kan, wat je niet met de Drumazon kan? De Drumazon heeft geen distortion, maar qua klank is hij vele malen beter dan de Drumstation en je kunt de sounds meer tweaken dan bij de echte 909.

Kun je eens uitleggen wat de Drumstation kan, wat je niet met de Drumazon kan? De Drumazon heeft geen distortion, maar qua klank is hij vele malen beter dan de Drumstation en je kunt de sounds meer tweaken dan bij de echte 909.

tja, Wat ik vooral mis bij Drumazon is de weergave vd waarde vd parameters.. Zeker de tuning, of tja, ik dacht het toch niet te hebben gevonden...
en tja, mss ben ik wel vastgeroest aan de sounds vd drumstation,,
Het hoeft voor mij ook niet te gedetaileerd te zijn, 't moet gewoon goed bonken (de BD) en vooral echt klinken, geen sample die 100% elke keer hetzelfde is... :)
Soit, ik wou nu zeker eens iets anders proberen, vroeger had ik nog een R8 en RY30 meelopen ook, maar nooit een VST
en tja, een TR-909 heb ik nog nooit zelf gehad..
De gratis Drumatic van forumlid PIE ook al eens geprobeerd?
OKey merci,, :) :)

tja, Wat ik vooral mis bij Drumazon is de weergave vd waarde vd parameters.. Zeker de tuning, of tja, ik dacht het toch niet te hebben gevonden...
en tja, mss ben ik wel vastgeroest aan de sounds vd drumstation,,
Het hoeft voor mij ook niet te gedetaileerd te zijn, 't moet gewoon goed bonken (de BD) en vooral echt klinken, geen sample die 100% elke keer hetzelfde is... :)

De echte 909 geeft ook geen waardes aan hoor. Ik zou nog eens goed naar de Drumazon luisteren, het zijn namelijk geen samples die elke keer hetzelfde klinken. Zet maar eens wat claps in een loop, dan hoor je meteen het verschil met samples (zoals in de Drumstation). Geloof me, ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd en dit zijn wat mij betreft de beste opties voor natuurgetrouwe 909 geluiden:

1 - TR-909
2 - 9090 (hardware cloon)
3 - Drumazon
4 - Samples

Suc6

ja okey, merci,, 'k zal drumazon nog eens proberen,,
en tja, 't is alleen voor de BD, Ride en Hats dat ik de drumstation gebruik,,
Voor de rest, dat zijn dan snares en af en toe een clap,, gebruik ik Directwave met samples.... :)

Back