Nieuws van Nord?

Wat een slechte demo's op de site van de Nordlead 4!
Ze kunnen beter Dan Lind vragen om het wat meer op niveau te brengen zoals destijds bij de NL3

Leuk dat LFO1 ook de FX kan moduleren...

ist een open source synth georduh ..;-]
menn ze hadeen beter een super g2 console kunne uitbrengen ..niksmiss met dat concept ..
en idd uw as met de samples loading in de machine.. more to play

va ..is op de terug weg;-]
:engel:

Dan zouden dingen als de ESQ1, Kawai K3, Prophet VS, Microwave I, en zelfs de jaren 80 Akai samplers ook ineens VA's zijn...

Promotieblabla van een winkel.

dat zijn hybrides .. een niet analoge [ofwel asje wil watje kiest aan de basis ] basis bv sampling / waves .. en analoge synth erachter ..lijkt me een analoge synth , met meer opties gwoon

:okdan: :smeris: wel effe oplettuh;-]
[erg ok vinnik zelf esq/ dss1;-]]

Ik heb de Nordlead 4 uitgeprobeerd op de Messe 2013 en was een beetje teleurgesteld. Het toetsenbord is erg slecht voor een synth in deze prijsklasse. Voelde erg goedkoop aan. Daarnaast was ik niet onder de indruk van het geluid. Die variaties zijn zijn geen schakelingen maar je moet ze juist ingedrukt houden. Niet praktisch. Ook die vocal klanken vond ik niks. Deden me een beetje denken aan de Emu Morpheus. De nieuwe filter modellen vond ik daarintegen wel weer erg goed klinken.

Ik weet nog goed dat toen ik de Nordlead 3 voor het eerst uitprobeerde ik wel onder de indruk was van het geluid en de mogelijkheden.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik voordat ik de NL4 bespeelde ik eerst de Solaris van John Bowen heb bespeeld en daar was ik juist wel erg van onder de indruk. Wat een bak. Maar da's een andere topic.

Iemand de 4 al thuis?

Yes!

Ik zou de kingkorg uitproberen maar na het spelen op de NL4 viel deze toch wel in het niets. Heb er een paar dagen later weer op gespeeld en hem gisteren gekocht.

Hij klinkt wel heel erg fijn. Klinkt erg precies, filters zijn fantastisch en de envelopes retesnel. Al die extra waves zijn een leuke toevoeging en na wat gefilter, fm en het gebruik van de bitcrusher kom je er achter dat het wel een doordacht concept is.
Makkelijk in gebruik en toch niet te simpel wat opzet betreft. tb 303 filter met gebruik van de drive is ook geweldig.

Arp in combinatie met de lfo's en delay is ook cool. Lang geleden dat ik zoveel plezier had met programmeren en spelen van een synth.

Ben benieuwd hoe hij tov de Prophet 12 klinkt. Is deze laatste inmiddels ook in het land?

yep je kan ze beide in Eindhoven komen beluisteren we hebben ze beide staan.
Zijn echter kompleet verschillende beesten!

Back