Nieuws van Nord?

Synthfreak

ff lekker resoneren
Oke, Misschien allemaal nog heel speculatief, maar check de KerstGroet van Nord.
"Soon the world will dance to a Different Beat"......?

Zouden ze dan misschien toch met ..... :okdan:

Groet Synthfreak..

Ik kwam het vandaag ook tegen.
Ben erg benieuwd wat we (binnenkort) kunnen verwachten.

Of is er al iets bekend in de wandelgangen..??

Eindelijk de G3 met ingebouwde kick generator en sample option ? Beetje een metrum idee maar dan veel uitgebreider. In de Nord modular stijl kicks bouwen.
Zou wel heel extreem zijn.
Dromen mag toch ?

dan zou iedereen wel als een gek nu zijn nord op marktplaats zetten om er nog wat voor te krijgen.

dan zou iedereen wel als een gek nu zijn nord op marktplaats zetten om er nog wat voor te krijgen.

Ik zou niet verkopen voor je (precies) weet wat er nieuw bij komt in het Nord assortiment.
Mijn Nord gear blijft iig lekker staan.
:okdan:

Wachten tot Anaheim...
Ik ga voor een herintroductie van het dDrum concept (behoorlijk populair in de USA), maar een drum computer...

Wout

Pas als ze een apparaatje uitvinden dat de muziek in mijn hoofd kan opnemen ben ik nog onder de indruk...

Er staan nu drumstokjes op de site dus misschien een soort octopad/spds

Ziet er naar uit dat twee werelden weer samen zijn gekomen (Clavia en spin-off DrumIt).
Nog even en Propellorhead voegt zich weer :D

Wout

Door de stokjes denk ik ook meer richting een elektriek drumstel en denk dat hun oude klankgeneratie vervangen is door b.v. physical modelling of meerder/andere opties. Hoop alleen geen samples. Dat zou wat flauw zijn. Leuk zou het zijn wanneer het ook nog een doosje betreft wat het ingemepte onthoud ipv een hele putter mee te slepen. Nog leuker, met een realtime glitcher etc.

Het zou mij niets verbazen als het wel samples zijn en dan in lijn met de andere instrumenten van Nord waar je samples in kunt laden. Dan kunnen ze telkens weer met nieuwe kits uitkomen.

Natuurlijk zijn het samples, want dat is de huidige Clavia lijn.
Ik denk dat 2Box hun goede product aan Clavia hebben overgedaan, omdat die een betere distributie lijn heeft dan zij. Kunnen ze een beetje uit de kosten komen. Die Drum-It 5 is een zeer goed product, alleen de verkoop valt tegen. En per slot is Clavia ooit begonnen met drums, toch? En hun eerst werkend aparaat, hoewel nooit op de markt gekomen, is een sampler geweest. Toch interresant voor een bedrijf dat eigenlijk 'toetsen' heet.

En die toetsjes zijn nog lang niet vergeten...
Ongeveer een jaar geleden zijn de NordLead 1 en 2 weer eens helemaal ontleedt en dat doe je niet omdat je jezelf verveelt, dus die physical modeling zou zo maar kunnen, mits de rechten...

Wout

393999_10150469365944531_180852929530_8871225_1466624152_n.jpg

384798_10150469366469531_180852929530_8871230_1675685522_n.jpg

Back