Alpha Juno, wow wat een klank!

Ff oude thread schoppen om deze fijne site vol patches en info te delen:
http://www.llamamusic.com/mks50/mks-50.html

Heel fijne site. Ik verheugde mij op alle patches die er op staan.

Helaas, ondanks dat ik via SendSX wel midi info ontvang, gebeurt er eigenlijk niets als ik een Bulk Dump doe (ik wil natuurlijk eerst mijn eigen patches veilig stellen).
Bij begin van de bulk verschijnt er één sysex string en vervolgens gebeurt er niks. Via mijn midipatcher kan ik ook zien of er dataverkeer is en dat is er gewoon niet.
Alles staat goed, midichannel etc.
;{

Heel fijne site. Ik verheugde mij op alle patches die er op staan.

Helaas, ondanks dat ik via SendSX wel midi info ontvang, gebeurt er eigenlijk niets als ik een Bulk Dump doe (ik wil natuurlijk eerst mijn eigen patches veilig stellen).
Bij begin van de bulk verschijnt er één sysex string en vervolgens gebeurt er niks. Via mijn midipatcher kan ik ook zien of er dataverkeer is en dat is er gewoon niet.
Alles staat goed, midichannel etc.
;{

op de site zijn er ook tips voor als de transfer niet werkt...

maar even uit het hoofd (is lang geleden) volgens mij is dat een zgn. handshake, je moet zowel IN als OUT verbinden
je kan ook unidirectioneel werken maar dan is een speciale toetsencombo nodig :)

Ja die tips heb ik gezien maar die zijn van het kaliber dat je midi kanaal goed moet staan en dat je je snoertjes in het goede gat moet stoppen.

Het handshake verhaal is nieuw en ga ik morgen meteen proberen !

Edit:

Kon natuurlijk niet wachten.
Maar helaas, handshake verhaal werkt ook niet.
&*)*(&)*))###$$%(

Hmm wat wel apart is, bij de laatste paar voorbeelden van tracks met een A2 juno. Vind ik ze eigenlijk heel erg algemeen 'Roland' klinken, niet echt de body en power waar de A2 om bekend staat. Komt het misschien door jullie converters of cutten jullie veel met EQ'en?

Want als ik mijn MKS-50 aanzet, dan klinkt hij altijd enorm breed en stevig. Heb een stukje muziek bijgevoegd waar ik mee bezig ben, de leadsynth, pad en de baslijn zijn uit de MKS-50.

Attachments

• Bounce1.mp3
    641,7 KB · Bekeken: 127
Ivm mijn track: vrouw klaagde van de bass in de woonkamer tijdens het spelen, dus ik had de freq wat anders gekozen vd noten . Misschien is het dat, heb er niet opgelet: sub stond ook uit.

Mijn dumpprobleem is opgelost (via de hiervoor vermelde link van Monotron inzake Alphadial). Kennelijk is het een vaker gezien probleem:

Sysex Dumps
"According to the front panel, the Alpha Junos has the ability to do MIDI-dumps. When I try doing this, I get 6 bytes (F0 41 40 09 23 F7). The Juno says it's still doing the dump, but can the Alpha Junos really do MIDI-dumps?? "

Yes, but it's waiting for another JU-1/2/MKS-50 to respond. If you press down DATA TRANSFER, WRITE and DUMP then you should get lots more data. This just spits out stuff. The easiest way I have found to use these three keys at the same time is to first press the DATA TRANSFER key and then, while still pressing DATA TRANSFER, press the WRITE key and while still pressing these two keys, press the BULK DUMP key.

If you want to write patches into you Juno, you do as instructed above, but you press the bulk LOAD instead of the DUMP.
"

Is toch typisch dat de manual niets zegt over het indrukken van de write button om te dumpen.

Hey die zijn gaaf en best voor veel verschillende synths ook. Jammer dat ze alleen als kits te koop zijn...bied dan gewoon 2 keuzes aan, een goedkope diy en en duurdere waarin de bouwprijs/tijd in zit verrekend, dan kan de eventuele klant zelf wel bepalen of die dat ervoor overheeft. Denk ik dan he...

Maar erg leuk dat wel

Ja, was ook wel een beetje jammer vond ik.. maar misschien is dat de martketing er ook wel achter..

Er zitten wel wat editors tussen, die als je ze al vindt, gewoon niet meer te betalen zijn.
Heb hier nu toevallig 'n Acces MW van 'n maatje te leen.. gewoon niet te vinden.. Volgens mij gaan deze editors nog wel een stukje verder aangezien ze nog submenuutjes ook hebben :)

Laatst gewijzigd:
Ik hoop je komende week wat foto's te laten zien :) productie staat voor mei / juni op de agenda.

Sinds een paar maanden heb ik weer een Alpha Juno 2 in m'n bezit en ik ben heel geïnteresseerd! :okdan:

Alvast een foto

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    81,7 KB · Bekeken: 117
Back