Alpha Juno

roshambo

Ingeburgerd
Hellow allemaal, ik heb sinds gisteren een alpha juno 2. Nu heb ik een aantal vragen. Weet iemand of er een manier bestaat om hem mono te krijgen, want dat vind ik leuker om bassen mee te spelen. Verder zijn er twee toetsen die slecht reageren. Het gekende probleem met de alpha's denk ik. Wat kan ik best doen hiertegen? Gewoon openvijzen en schoonmaken. Ik heb ook het ezalpha-programma gedownload, nu heb ik alleen geen midi-interface voor naar mijn computer. Ik was vandaag in de muziekwinkel, blijken die dingen direct 50 euro te kosten, en dat vind ik een beetje veel voor een synth die maar 4 keer zoveer kost. Bestaan er goedkope alternatieven?

Alvast bedankt

Voor mono gebruik sluit je gewoon een kabel aan op de mono input jack.

Verder is het een idee om een midikeyboard te gebruiken om je Juno aan te sturen i.p.v. de eigen toetsen.

En wat betreft midi-interfaces: die zijn er vast wel iets goedkoper dan 50 euro, maar als je er niet voor wilt betalen zul je er toch een moeten stelen, iets dat ik niet aanraad!

(Feedback heeft de Emu XMidi 1x1 voor aan je USB voor 30 euro bijvoorbeeld.)

of de editor op de pc of mac die gratis te downloaden is...

of de editor op de pc of mac die gratis te downloaden is...
Die heb ik gedownload, ik krijg alleen mijn synth niet op mijn computer aangesloten, aangezien ik geen midi interface heb. Met mono bedoelde ik trouwens het tegengestelde van polyfoon :), op de korg dw6000 kan ik zelf kiezen of ik hem monofoon of polyfoon laat werken, bij de juno vind ik hier niks voor. Stelen is inderdaad een geweldige oplossing, maar als onervaren dief ga ik er niet mee beginnen.

Voor mono gebruik sluit je gewoon een kabel aan op de mono input jack...

'k Denk dat de topicstarter mono als in 1-stemmig bedoelt..

Chord memory indrukken, dan write en daarna alleen de C toets (.b.v): ipv van een akkoord heb je nu monofoon.... (zo ff uit mn hoofd)

Laatst gewijzigd:
Inderdaad maar voor baslijnen vind ik het leuker spelen als een tweede noot de eerste wegneemt.

een meerstemmige synth maat dan bij een lange release de vorige stem doorklinken, en een monofone synth kapt deze juist af bij het aanslaan van een nieuwe noot.

Dan ben je waarschijnlijk veroordeelt tot korte release tijden in het geval van de Alpha Juno inderdaad, of het Chord Memory moet steeds de vorige noot afkappen zoals hierboven gesuggereerd.

Verder is het een idee om een midikeyboard te gebruiken om je Juno aan te sturen i.p.v. de eigen toetsen.

Of gewoon open maken en de contactjes schoonmaken, heb ik ook gedaan en deed t toen weer perfect, anders kan je beter een MKS-50 kopen :D

Back