Alpha Juno, wow wat een klank!

De alpha blijft een heerlijke synth die zeker niet alleen voor Hoovers te gebruiken is. Heerlijke drifting pads en strings met langzame chorus en PWM, jammie!!
Ook de Chord Memory functie is erg lekker en natuurlijk de best uitgebreide (pitch) envelope.

@ Soul C: Mijn alpha gaf ook aan dat de batterij op was. Gewoon even je sounds exporteren naar EzAlpha en een factory reset doen. Daarna hield die van mij op met zeuren over de batterij.

Beetje kort door de bocht voor een synth die een unieke functie als pwm op de saw heeft, en zoveel invloed heeft uitgeoefend op de hardere dance-genres. Daarvoor moet je toch echt een eigen geluid hebben.
ik bedoel het anders erg ok ende zeer positief :koffie:

hij mist knoppen en ziet er niet zo stoer uit als zijn broertjes maar heeft tenminste MIDI en de meest interessante synthese!
als je de knoppen en het uiterlijk niets kan schelen dan is het misschien wel de gaafste juno...

Meest compacte analoge bak met toetsen die er is, volgens mij. Hier ook een fan.

Ik heb ook een @2 maar moet tot mijn schaamte bekennen dat (door input gebrek) de Alpha al een tijd niet audiofysich aangesloten is geweest, gebruik m nu puur als MIDI keyboard voor mn racksynths/VSTi's...

Toch maar eens wat extra I/O scoren :D

hij mist knoppen en ziet er niet zo stoer uit als zijn broertjes maar heeft tenminste MIDI en de meest interessante synthese!
als je de knoppen en het uiterlijk niets kan schelen dan is het misschien wel de gaafste juno...

Geen idee of dit goed werkt (heb zelf geen juno), maar misschien is het wat voor een Juno gebruiker:

http://xmidi.com/blog/alpha-juno-control/

screenshotJuno.jpg

Die ken ik nog niet, ziet er interessant uit. Een Behringer BCR2000 werkt trouwens ook goed samen met een Alpha Juno.

System Requirements:
Mac OS X (10.2.8 – 10.6.x)

Das dan wel weer jammer, geen Windhoos :)

Ah ok :) Idd leuke bak, zou misschien nog wel 's een mooie aanvulling zijn op m'n (software)setup.

Heb in het verleden de MKS-50 en de Alpha Juno 1 gehad. Volgens mij was de MKS-50 wat handiger, als ik het me goed herinner kon je de chord memory handmatig invoeren, waardoor je dus ook dezelfde noot kon gebruiken voor een extra heftig resultaat. Bij de alpha juno kon dit niet, omdat je daar de toetsen aan moest slaan van de noten die je wilde gebruiken.

Blijft wel een leuk bakkie, een beetje (g)rauw qua geluid, maar dat ik vind ik wel lekker.
PG300 erbij is wel fijn, niet noodzakelijk, ik heb het eerst zonder gedaan...

Meest compacte analoge bak met toetsen die er is, volgens mij. Hier ook een fan.

Roland MKS 50 - YouTube

:okdan::halleluja Erg mooi!!!

Idd een zeer compacte en (nu nog) betaalbare analoge synth.

Thanks voor de editors die gepost zijn. Topdraadje :mega::okdan:

Edit: Was laatst wel verrast te zien dat de Diva van u-he een selecteerbare Alpha Juno / MKS-50 oscilator emulatie heeft.. alleen klonk het niet zo mooi als een echte Juno ;)

Bij Roland vonden ze van wel :) Maar SWM zou idd logischer zijn denk ik
nou, het is eigenlijk PWM maar dan met een omhullende zaagtand... beide (zaag en pulse) zijn uiteraard in sync met elkaar...
de zaagtand beinvloed dus de amplitude van de PWM sound...

Zou het ook mogelijk kunnen zijn door patches uit te wisselen tussen de Alpha juno en de MKS50?

Okee, ik ben overtuigd. Juno 2 + PG-300 uit de kast gehaald en weer aangesloten, Juno-106 weer even de opslag in.

Zou het ook mogelijk kunnen zijn door patches uit te wisselen tussen de Alpha juno en de MKS50?
tja ik heb geen MKS50, maar da's toch het a-juno rack model, dus ja, dat zal wel lukken !!

Onder welke preset zat nou die beroemde hoover-patch?

Back