Alpha Juno, wow wat een klank!

Merci Spriet2000, maar 't is net niet 100% zoals in de youtube video, en 't klinkt net iets minder scherp...

Volgens de Youtube video:

DCO RNG = 16'
DCO LFO = 11
DCO ENV = 127
DCO ENV = "Dropping"
DCO AFTR = 00
DCO BEND = 12
PULSE = 03
SAWTOOTH = 03
SUB = 05
SUB LEVL = 03
NOIS LVL = 00
PW / PWM = 127
PWM RATE = 100
HPF FREQ = 00
VCF FREQ = 127
VCF RES = 38
VCF ENV = 00
VCF ENV = " Dropping"
VCF LFO = 00
VCF KYBD = 14
VCF AFTR = 00
VCA LVL = 127
VCA ENV = DGT
VCA AFTR = 10
CHORUS = ON
CRS RATE = 100
LFO RATE = 90
LFO DELY = 00
ENV T1 = 50
ENV L1 = 127
ENV T2 = 127
ENV L2 = 127
ENV T3 = 66
ENV L3 = 106
ENV T4 = 47
ENV KYBD = 00

Was er al niet een hoover draad.

Een variant op een MKS-50 met chord memory 7 is 2 unlimited Get ready for this! Wat een klank! :-)

Ik wil die patch nog wel delen maar op welke plek op het synthforum kan je patches zetten ter discussie?

Attachments

• 21 RO.mp3
    92,4 KB · Bekeken: 89
  • 20 RO.mp3
    611 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Een variant op een MKS-50 met chord memory 7 is 2 unlimited Get ready for this :-)

Ik wil die patch nog wel delen maar op welke plek op het synthforum kan je patches zetten ter discussie?

Mja in de Sample/Sounds Exchange maar ik zou m gewoon hier toevoegen aan je reply, om nou voor 1 patch een hele draad te gaan starten en tis toch specifiek voor de MKS50/Alpha Juno... :)

DCO ENV = "Dropping"
wat word daar pcies mee bedoeld dan?

- normal
- inverted
- normal + dynamics
- inverted + dynamics
Opschrijven? T zijn de jaren 70 niet meer he, gewoon sysex üplóãden :D
of de (eerste helft van de) jaren 80 nog zelfs... maar in tekst heeft soms zo zijn charme ende voordelen, totaal overzichtje enzo...

Een variant op een MKS-50 met chord memory 7 is 2 unlimited Get ready for this! Wat een klank! :-)

Lekkere sound!

wat word daar pcies mee bedoeld dan?
- normal
- inverted
- normal + dynamics
- inverted + dynamics
Normal !! Da's dat envelope symbooltje,,

Aftertouch repareren is erg makkelijk. Er loopt een stripje onder de toetsen en deze komt aan de linker kant onder de toetsen uit. Dit stripje zit in een klein houdertje wat met 1 schroefje vast zit. Het uiteinde van het stripje is vaak los waardoor de aftertouch helemaal niet meer werkt.
Duw het stripje terug in het houdertje en schroef het houdertje een beetje schuin richting de toetsen en voila, je aftertouch doet het weer!!

maar in tekst heeft soms zo zijn charme ende voordelen, totaal overzichtje enzo...

Zit wat in natuulk ;)

MonoTron schreef:
Aftertouch repareren is erg makkelijk. Er loopt een stripje onder de toetsen en deze komt aan de linker kant onder de toetsen uit. Dit stripje zit in een klein houdertje wat met 1 schroefje vast zit. Het uiteinde van het stripje is vaak los waardoor de aftertouch helemaal niet meer werkt.
Duw het stripje terug in het houdertje en schroef het houdertje een beetje schuin richting de toetsen en voila, je aftertouch doet het weer!!

Ok, thnx!

Ik ga t vd week eens bekijken en laat t hier wel weten.

Als de aftertouch wel nog werkt maar te hard dan dan trek je de 2 gelijmde delen uit elkaar.
de koolstof baanen maak je schoon met een wattenstaafje en alcohol.
raak de lijm strip niet tijdens poetsen, dan kleeft ie meestal nog ruim voldoende om terug op elkaar te plakken. Heb thuis wel fotos maar zit nu in buiteland voor werk, post ze later wel eens :biertje:. bij deze bak lukt het meestal en weinig kans op verrot trekken als je wat handig bent. probeer maar ;) stukker dan stuk is niet erg...klinkt hetzelfde hé.

zelf gebruik ik de @juno veel met de 106 samen of de polaris (die ook swm of pwm op de saw heeft)
De pg300 kan je mooi aan de 106 plakken, midikabeltje erbij... goede klank en veel speelplezier voor de centen:L

Normal !! Da's dat envelope symbooltje,,
ja maar een omgekeerde is ook nog steeds een envelope :D 'dropping' zegt nog niet zo heel erg veel toch?
maar enfin ok we gaan niet te moeilijk doen zo aan het begin van het nieuwe jaar nutuulk (daar beginnen we weer mee rond 15 januari) :mega:

Back