nieuwe pc!

EDP

elke dag pannekoeken
yep het is voor mijn weer tijd voor een nieuwe pc

iemand al ervaring met de nieuwe i865 chipset en de nieuwe 800fsb borden plus bij behorende cpu

als bord dacht ik zelf aan een asus p4c800
asus bord
p4p800-d_m.jpg

deze heeft ook die chipset. maar kan nergens ervaringen van gebruikers met audio vinden. iemand hier al dit bord in bezit?

nu heb ik een combi van p4b533. corsair geheugen(2x512 XMS3000 cas2) en een een p4 1,8 omhoog geklokt naar 2,4.
(mijn 1,6 naar 2,6 was er toch uitgeklapt:)) dit is overigens een sterk setje. maar ik wil meer.

trouwens wel gaaf die fsb van 800. straks zitten we over de 1ghz heen. yep de toekomst is interresant.

tweede vraag heb nu een raid en dat is fijn, is sata een goede vervanging of toch mijn raid blijven houden?

en derde vraag waarom pleuren ze toch steeds die verdomde onboard audio er op , moeten ze me kappen.

dus ervaringen of relavante info.

vertel vertel

vraagje waar wil je het alllemaal voor gaan gebruiken ?
puur voor de studio ? of meerdere toepassingen?

Een p4 1,8 omhoog geklokt naar 2,4? Ben je gek! Is dat nog stabiel werken?

Indien je de onboard :r vind en dus niet gaat gebruiken zet je deze toch gewoon af in de bios; das geen enkel probleem man.

Serial Ata is de verbeterde versie van Ata en is dus zeker oké!

Het blijft vragen naar de bekende weg :)

Check of je studio hardware dit mamaplankje lief vind (welke hardware ga je eigenlijk gebruiken?) en raadpleeg de diverse fora van fabrikanten je hebt meer kans dat ze je daar beter kunnen helpen.

Persoonlijk werk ik liever met "geprüftes" materiaal, dit is misschien minder snel/stoer maar het werkt! (zonder crash ergenissen)

Origineel geplaatst door The Q
Check of je studio hardware dit mamaplankje lief vind (welke hardware ga je eigenlijk gebruiken?) en raadpleeg de diverse fora van fabrikanten je hebt meer kans dat ze je daar beter kunnen helpen.

nee ik wil het niet checken ik ga geen dure hardware kopen als het niet werkt, daarom wil ik juist ervaringen van andere mensen ik heb deze vraag overigens ook al op andere forums geplaatst

Origineel geplaatst door The Q
Persoonlijk werk ik liever met "geprüftes" materiaal, dit is misschien minder snel/stoer maar het werkt! (zonder crash ergenissen)

ja dat das mijn bedoeling ook ik hoef het niet morgen al te hebben. maar het moet ook wel een beetje uptodate zijn

Origineel geplaatst door Steve303

ja gaat prima, de 1,6 ook alleen klapte die eropeens uit maar gelukkig garantie bij de zaak waar ik hem gekocht had.

Indien je de onboard :r vind en dus niet gaat gebruiken zet je deze toch gewoon af in de bios; das geen enkel probleem man.

doe ik ook maar ik wil gewoon een kale plank hebben.

gaat helemaal perfect..heb ik een jaar gedaan....geen centje pijn...het asusplankje wat ik gebruikte bood zelfs standaard de optie te draaien in 1800 of 2400Mhz mode...hij switchte dan tussen een 100 en 133Mhz fsb....

Je haalt volgens mij nu 2 borden door elkaar.
P4P800 en P4C800. De eerst heeft een 865 chipset en de tweede een 875.
Het verschil tussen die twee in prijs is 60€ maar wat er fysiek anders is kon ik niet vinden.
Maar wat wel duidelijk is dat je hem in dual memory config moet draaien voor optimale prestaties.
En van wat ik weet zijn die hogere snelheden CPU's minder te overclocken dus zo makkelijk zal het niet meer gaan maar Asus geeft wel aan dat je 30% zou kunnen halen. En die 3.0 en 3.2 CPU's zijn relatief nog erg duur trouwens.

Beide borden zijn nog relatief nieuw dus denk niet dat je veel mensen zult treffen die hem al uitgebreid getest hebben. En zeker niet als je de hyperthreading aanzet en je cubase(?) daarmee gaat gebruiken. En wat dat betreft ben ik wel benieuwd.

Maar om nu al voor serial ATA te gaan, nee. Dat is echt weggegooid geld omdat de eerste generatie serial ATA maar net een fractie en dan ook echt een fractie sneller is dan de snelste IDE.
Ik zou gewoon voor een (RAID) systeem gaan met ATA 133 HD's, bespaart je ook nog aardig wat geld en het is ongeveer net zo snel.

Origineel geplaatst door Laurens O
Maar om nu al voor serial ATA te gaan, nee. Dat is echt weggegooid geld omdat de eerste generatie serial ATA maar net een fractie en dan ook echt een fractie sneller is dan de snelste IDE.

Als we kijken naar de bekabeling, spreken we over de IDE-standaard.
Deze standaard beschrijft hoe de connectoren, bekabeling, afmetingen en eventuele accessoires er uit mogen zien.
IDE bepaald dus de snelheid niet!

De ATA-standaard daarentegen 'regelt' hoe de communicatie verloopt en de bijbehorende SNELHEID. Als we deze 2 standaarden naast elkaar leggen, zien we dat IDE het fysieke gedeelte van de communicatie beschrijft en ATA het technische aspect.

Origineel geplaatst door fuse
Je haalt volgens mij nu 2 borden door elkaar.
P4P800 en P4C800. De eerst heeft een 865 chipset en de tweede een 875.
Het verschil tussen die twee in prijs is 60€ maar wat er fysiek anders is kon ik niet vinden.
Maar wat wel duidelijk is dat je hem in dual memory config moet draaien voor optimale prestaties.
En van wat ik weet zijn die hogere snelheden CPU's minder te overclocken dus zo makkelijk zal het niet meer gaan maar Asus geeft wel aan dat je 30% zou kunnen halen. En die 3.0 en 3.2 CPU's zijn relatief nog erg duur trouwens.

Beide borden zijn nog relatief nieuw dus denk niet dat je veel mensen zult treffen die hem al uitgebreid getest hebben. En zeker niet als je de hyperthreading aanzet en je cubase(?) daarmee gaat gebruiken. En wat dat betreft ben ik wel benieuwd.

ja tik foutje bedoel ook de P4P

maar een 3ghz cpu is ook niet de bedoeling dacht meer aan een 2,4 die zijn ook al in 800 fsb variant te verkrijgen

Origineel geplaatst door EDP
ja tik foutje bedoel ook de P4P

maar een 3ghz cpu is ook niet de bedoeling dacht meer aan een 2,4 die zijn ook al in 800 fsb variant te verkrijgen
en nu haal ik het door elkaar ik bedoel dus borden met de 875 chipset deze kan 533/800. de 865 400/533

eerste dus en dan kom je uit op een p4c800

Back