Synths met zelfde manier van werken als Virus TI

Impression

Stamgast
Hey,

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken naar allerlei synths, en ik vraag me af of er Hardware Synths zijn die op dezelfde manier te gebruiken zijn als de Access Virus TI Serie? Hiermee bedoel ik dat de synth niet perse met audio kabels ingeplugd hoeft te zijn. Dat het geluid via usb gaat, en dat de hardware als een vst synth werkt binnen (in mijn geval) Cubase. Zodat ik niet continu als ik een melodie of iets dergelijks gemaakt heb de audio moet recorden maar gewoon kan exporteren alsof het een vst plugin is.

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk :P

Bedankt voor de reacties!

Korg m3
Yamaha Motif XS (alleen in Cubase)

Deze zijn ook als een vst plugin te zien
Misschien dat je daar alleen al genoegen mee neemt

Thnx :) Ik heb even gekeken op YouTube naar de synths, klinken wel lekker :) Alleen wat ik zo kan zien is de Roland SH201 het meest geschikt om je eigen sounds te creƫren. Maar denk dat ze geen van allen in de buurt komen van een Virus TI qua mogelijkheden... Yamaha Motif klinkt wel supervet moet ik zeggen maar die valt wel een beetje buiten mijn budget hahaha

Ik ben zelf aan het kijken voor een Virus TI of een Waldorf Blofeld. 2 compleet verschillende synths natuurlijk. Maar het gebruiksgemak en uiteraard de sound van de Virus spreekt me erg aan.

Ik ben zelf aan het kijken voor een Virus TI of een Waldorf Blofeld. 2 compleet verschillende synths natuurlijk. Maar het gebruiksgemak en uiteraard de sound van de Virus spreekt me erg aan.
Als je een Blofeld overweegt, dan kun je misschien beter naar Largo kijken. Ook van Walforf en 95% hetzelfde geluid, maar dan een VST (demo is van hun site te downloaden). De integratie van een Blofeld met je DAW gaat via MIDI, want er is niet echt een fatsoenlijke plugin om de Blofeld aan te sturen. Werkt allemaal wel, maar niet super handig. Via MIDI (en een ingang op je geluidskaart) werkt het natuurlijk met de meeste synths.

Je zou overigens ook naar de rackmount van de Motif kunnen kijken. Die lijken echter op de 2e hands markt beter hun waarde te behouden, dus waarschijnlijk kan je voor bijna hetzelfde geld (of zelfs wat minder) een 2e hands Motif XS (61-toetsen) opsnorren. Heb je ook direct een fijn keyboard dat ook als controller te gebruiken is en die goed integreert met Cubase.

De Largo was ik zelf niet zo van onder de indruk,maar goed dat is natuurlijk persoonlijk

Is misschien de snow een goede tussenweg ?

Werkt als een vst
Stuk goedkoper
En heb je natuurlijk de virus sound

Motif heb ik geen ervaring mee,hoewel de klank wel monsterlijk goed moet zijn

De Largo VST heb ik, maar ben ik ook niet zo van onder de indruk, dat wil dus waarschijnlijk ook zeggen dat de Blofeld dan afvalt als die bijna exact hetzelfde is. Motif vind ik nogal prijzig, voor dat geld is er ook een 2e hands Virus TI2 Desktop te krijgen wat ik zo overal zie. Dus dan zal ik toch eindigen met een TI Snow, TI, of TI2. allen Desktop versies, want heb al een goed Midi-Keyboard van Yamaha. Dan is nu nog voor mij de vraag, TI Snow of doorsparen voor een TI2 of toevallig een TI1 op de kop weten te tikken...

In ieder geval bedankt voor de tips!! :)

Ik ben zelf begonnen met een Snow....maar door het gebrek aan knoppen uiteindelijk weer van de hand gedaan om een TI1 op de kop te tikken.

Tot nu toe nooit spijt van gehad...en naar mijn idee dus zeker een aanrader om door te sparen...alhoewel ene TI1 voor een redelijk bedrag (denk aan 900 Euro) op de kop te tikken valt.

Ja ik kwam er ook al een tegen ja, en lees overal eigelijk dat als je een TI1 of 2 kan krijgen dat je daarvoor moet gaan ipv de Snow. Nu dus mn ogen openhouden of ik er ergens een op de kop kan tikken! mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag! :D

Nog 1 tipje van mij. Ik heb de Virus TI 1 en vind dat deze nogal snel aan zijn max zit qua processing power. De Snow heeft als ik me niet vergis nog minder stemmen en processing power.

Ik zou gaan voor een 2e hands TI 1 of met een beetje geluk de TI 2. Een nieuwe zou ik sowieso niet halen, dan zou ik dat geld eerder bewaren voor wanneer de TI 3 (?) gaat uitkomen. Het 'TI gebeuren' werkt nog niet optimaal en hopelijk gaat Access dat met de opvolger goedmaken.

Ja klopt, de Snow heeft minder power als de TI 1 en TI 2. Tussen TI 1 en 2 zit 25% DSP verschil in als ik me niet vergis. Verder zijn die 2 hetzelfde op de look na. Dus ga kijken voor een 2e handse TI 1 of als ik toevallig een TI 2 tegenkom misschien die wel als het een leuke prijs is :)

Keus is dus bij deze gemaakt :)

Nog 1 tipje van mij. Ik heb de Virus TI 1 en vind dat deze nogal snel aan zijn max zit qua processing power. De Snow heeft als ik me niet vergis nog minder stemmen en processing power.

Ik zou gaan voor een 2e hands TI 1 of met een beetje geluk de TI 2. Een nieuwe zou ik sowieso niet halen, dan zou ik dat geld eerder bewaren voor wanneer de TI 3 (?) gaat uitkomen. Het 'TI gebeuren' werkt nog niet optimaal en hopelijk gaat Access dat met de opvolger goedmaken.

Zou leuker zijn als ze dat met een paar flinke updates konden doen ! Zorgen dat ie helemaal af is/stabiel werkt en dan pas beginnen met een opvolger. Met de updates van de Arturia Origin zijn ze ook gewoon even mee gestopt omdat ze hun tijd op dit moment even ergens anders in steken (lekker normaal voor een machine van 2000 euro) ik moet er niet aan denken
Ik heb trouwens alleen nog problemen met de ARP (wat trouwens vanaf het begin nooit goed sync heeft gelopen) en aangezien ik die van Ableton gebruik stoor ik me eigen hier niet aan,voor de rest werkt hij als een zonnetje,neemt niet weg dat de arp het maar niet hoeft te doen maar goed.....
Misschien een molulare TI in de toekomst ? of met sample import ? Zou wel leuk zijn

Novation Ultranova is ook nog een optie. Wel totaal andere klank dan een virus.

180412786_osc.jpg

Ben niet zeker hoe ver de integratie gaat, maar de website beweert toch alleszins het volgende:
USB ports for saving user patches to USB flash drives, and for audio/MIDI connection to computers

image_02_L.jpg

Qua sound gelijk aan de SH-201 ?

Novation Ultranova klinkt ook erg goed ja!! zeker een vet apparaat! :) Alleen nadeel dat deze alleen met toetsen beschikbaar is :( zie wel ultranova rack, maar dat is het oudere model volgens mij dus die heeft dan niet dezelfde functies en sound module. Of is er wel een nieuwe Ultranova rack versie? Anders eventueel een synth standaard kopen voor de toetsen versie maar die toetsen zijn dan wel overbodig. In ieder geval bedankt voor alle reacties!! :)

UltraNova rack bestaat (nog?) niet. (zoals je zelf op de Novation website had kunnen merken)

De SuperNova rack bestaat wel, maar die is niet pc-integrated.

Soundwise zijn de Novation synths imho echt heel knap: Nova, KS, Xio-synth, X-station, ...
Ik ken de Ultra niet goed maar ik acht de kans groot dat die ook wel in de smaak zou vallen.

Ik zou het erop wagen.
Het is maar een 3-octaafs (zie het als een extraatje), en de prijs ligt binnen dezelfde categorie als de GAIA.
Kan je misschien wel zeggen "ja, maar die laatste heeft wel massa's knoppen", maar jij wou toch pc-integratie he ?

Nee kwam m ook niet tegen op hun site nee dus misschien domme vraag hahaha :P
Maar ik ga de key versie zeker overwegen, ik wil uiteindelijk het beste van 2 werelden haha het gemak van Hardware qua bediening en sound en het gemak van VST met betrekking tot het werken binnen een DAW.
Ik denk dat de UltraNova aardig in de buurt komt van mijn wensen, binnekort maar eens vergelijken met de Virus in de winkel om zo een definitieve keuze te kunnen maken welke mij het beste bevalt. :)

Zou leuker zijn als ze dat met een paar flinke updates konden doen ! Zorgen dat ie helemaal af is/stabiel werkt en dan pas beginnen met een opvolger. Met de updates van de Arturia Origin zijn ze ook gewoon even mee gestopt omdat ze hun tijd op dit moment even ergens anders in steken (lekker normaal voor een machine van 2000 euro) ik moet er niet aan denken
Ik heb trouwens alleen nog problemen met de ARP (wat trouwens vanaf het begin nooit goed sync heeft gelopen) en aangezien ik die van Ableton gebruik stoor ik me eigen hier niet aan,voor de rest werkt hij als een zonnetje,neemt niet weg dat de arp het maar niet hoeft te doen maar goed.....
Misschien een molulare TI in de toekomst ? of met sample import ? Zou wel leuk zijn

Het probleem is ook dat USB2 gewoon niet zo heel snel is, dus perfect krijgen ze het nooit. Firewire of USB3 zou veel beter zijn, maar daar is wel een hardware upgrade voor nodig.

De opvolger van de TI zal ongetwijfeld spectaculair zijn. Alleen deze keer ga ik eerst eens afwachten wat de ervaringen zijn.

Back