Synths met zelfde manier van werken als Virus TI

Het probleem is ook dat USB2 gewoon niet zo heel snel is, dus perfect krijgen ze het nooit. Firewire of USB3 zou veel beter zijn, maar daar is wel een hardware upgrade voor nodig.

De opvolger van de TI zal ongetwijfeld spectaculair zijn. Alleen deze keer ga ik eerst eens afwachten wat de ervaringen zijn.

Een nieuwe Virus met thunderbold/light peak aansluiting misschien in de toekomst ?
Het lijkt me toch wel dat ze er alleen maar op vooruit kunnen gaan

Ben benieuwd hoeveel een eventuele TI 3 zou kosten, maar zolang die niet beschikbaar is of geen officiele berichten van zijn zullen we het toch maar met de TI2 moeten doen.
Nieuwere versie zal uiteraard alleen maar bruter worden gok ik zo :)

Zo blijft het

Waarom zou je géén massa's knoppen willen + pc-integratie?
Zonder knoppen kan je even goed een VSTi kopen.
Omdat die te duur zijn, gok ik.
Anders had de TS wel al een Virus TI aangeschaft.

De GAIA en UltraNova kosten ongeveer evenveel, alleen:
GAIA --> knoppen, geen integratie
UltraNova --> nauwelijks knoppen, wel integratie

Wil de TS "besparen" dan zal ie een knoop moeten doorhakken. (zo erg is dat trouwens niet, integendeel)
Of wachten op een price-drop. (maar dan kan ie mogelijks nog lang wachten)

Nee kwam m ook niet tegen op hun site nee dus misschien domme vraag hahaha :P
Maar ik ga de key versie zeker overwegen, ik wil uiteindelijk het beste van 2 werelden haha het gemak van Hardware qua bediening en sound en het gemak van VST met betrekking tot het werken binnen een DAW.
Ik denk dat de UltraNova aardig in de buurt komt van mijn wensen, binnekort maar eens vergelijken met de Virus in de winkel om zo een definitieve keuze te kunnen maken welke mij het beste bevalt. :)

Dat is meestal het beste om te doen, zelf luisteren. Draai dan ook even bij beide de effecten volledig weg, dat je puur de synth klank hoort. In je mix gebruik je (meestal) ook niet zoveel effecten (bv de reverb) of gewoon een andere plug-in.

Die UltraNova zou ik nog eens 2 keer over nadenken.

Ik verwachtte een soort SuperNova II (geweldige synth) met vst integratie, maar het is meer een midi keyboardje waar een geluidje uit komt. Hij is maar 1 part multitimbraal (SuperNova 8 parts, Virus 16 parts).

Nee koop dan een 2e hands SuperNova en spaar verder voor een TI.

De Roland ken ik niet, maar ik vind alleen de hele oude Roland spullen leuk.

@T-CM11 Ik heb geen Virus van bijna €2000 omdat er knoppen op zitten hoor....

Die knoppen zouden voor mij nog de enige reden zijn om een VA te kopen.

En zelfs een echte analoge wil ik niet via miniscule menu'tjes of een software editor programmeren.

De klank maakt je dus niets uit ?

Tuurlijk wel, maar er zijn al een aantal héél goeie softsynths, die veel minder dan 2000 euro kosten.

Enkel qua klank is de TI voor mij niet zó uniek dat ie zoveel geld waard is.

Dat van de sofsynths is helemaal waar maar er klinkt en geen een zoals de virus (daarom staat ie hier nog)
Blijft toch een persoonlijke keus hoeveel waarde je er aan hecht

Dat van de sofsynths is helemaal waar maar er klinkt en geen een zoals de virus (daarom staat ie hier nog)
Blijft toch een persoonlijke keus hoeveel waarde je er aan hecht
Natuurlijk is dat een persoonlijke keuze. Maar vooral afhankelijk van hoeveel geld je hebt denk ik. Ik kan niet zomaar 2000 euro aan iets uitgeven dat niet absoluut noodzakelijk is. En zelfs zou ik heel lang sparen, dan zou ik voor die duurverdiende centen ook een fantastische interface willen ;)

Ik heb ook op het punt gestaan de TI te verkopen, maar ik blijf hem toch steeds opnieuw ontdekken. Het overkomt me bijna nooit dat ik er geen goede patch mee maak als ik ermee aan de slag ga. Je kunt in een paar tellen een goedklinkende lead maken, maar hij kan zo diep als je eigen creativiteit toelaat. Nee, ik kan er geen afstand van doen.

Ik ben uiteindelijk overgegaan op de koop van een Waldorf Blofeld. Want kreeg ook vanuit vele hoeken te horen dat ik in principe hetgeen wat ik nu doe met VST's perfect is voor mijn doeleinden. Dus heb geinvesteerd in een goedkopere hardware synth zonder de pc-intergratie waarmee ik toch mijn eigen sounds kan creëren. Waldorf klinkt heel anders dan de Virus maar heeft een hele vette engine en zeker voor het geld. Ik ga hiermee aan de slag en in de toekomst sparen voor een TI2 Desktop module of wie weet tegen die tijd de TI3 :)

Verder ben ik software van Spectrasonics tegengekomen die ook erg vet is!
In ieder geval super bedankt voor alle reacties! :) Ben net nieuw op het Forum maar heb al erg veel bijgeleerd en het zijn leuke discussies :)

Back