nieuwe Moog synth, Moog Minitaur

warning 2.jpg
:okdan:

Cut-off voor het LPF gaat zo te zien tot 20 khz (zie foto), dus leads moeten ook wel lukken 8~

Maar VCO-1 heeft geen octave switch, dus of ie echt hoog genoeg komt voor een mooie lead...

Maar VCO-1 heeft geen octave switch, dus of ie echt hoog genoeg komt voor een mooie lead...

Je bedoelt of hij zuiver blijft tracken? Want ik veronderstel dat hij op zich wel zal reageren op tig octaven MIDI data.

Je bedoelt of hij zuiver blijft tracken? Want ik veronderstel dat hij op zich wel zal reageren op tig octaven MIDI data.

Ik bedoel: de meeste VCO's hebben een octave switch (32', 16', 8') om ze lager of hoger te laten klinken. Kijk maar naar de Little Phatty. Aangezien de Minotaur geen octave switch heeft, en een bassynth is, verwacht ik dat de VCO standaard laag (32') staat afgesteld. Dus niet heel erg hoog zal gaan klinken. Of snap ik nu de octave switch niet?

Ik laat even de relatie met een eventueel (tracking) filter buiten beschouwing, maar dan is het (voor zover ik alles begrijp) als volgt:

-je oscillator is over X octaven switchbaar
-je oscillator trackt goed over Y octaven

Je hebt dan X+Y octaven ter beschikking.

Bij geen octave switch heb je dus enkel Y octaven ter beschikking. Dus: hij moet dan over redelijk veel octaven goed tracken om zowel bassen als leads aan te kunnen.

Koopje en voorpagina nieuws wat mij betreft!

Laatst gewijzigd:
spring is in the air (antwoord: why should I)

PS dit is een BAS sythn, geen lead synth. Tenzij je een bassige lead wil. Een Bassie dus. Er zit geen octave switch op, dus als je een lang genoeg Midi Keyboard neemt, moet die goed tracken. Ding is dan wel analoog, echter de besturing ervan is digitaal. Nogmaals, dit is bas geen lead.

Ik laat even de relatie met een eventueel (tracking) filter buiten beschouwing, maar dan is het (voor zover ik alles begrijp) als volgt:

-je oscillator is over X octaven switchbaar
-je oscillator trackt goed over Y octaven

Je hebt dan X+Y octaven ter beschikking.

Bij geen octave switch heb je dus enkel Y octaven ter beschikking. Dus: hij moet dan over redelijk veel octaven goed tracken om zowel bassen als leads aan te kunnen.

Dit bedoel ik dus, hij is zo als bass synth gemarket dat hij misschien niet erg hoog zuiver tracked. Dat zou wel super jammer zijn, want hij ziet er heel interessant uit (stuk leuker dan een slim phatty).

De Taurus is toch hét basmonster van Moog? Hoe verschilt een Taurus VCO van een Minimoog VCO?

Taurus VCO's zijn wat simpeler (twee waveforms) maar het belangrijkste verschil zit 'm in het VCF met net ietsje meer oomph in het laag dan een standaard Moog ladder filter. Overigens trackt een Taurus III ook prima in de hogere regionen maar het is en blijft een bass synth. Dit zal voor deze bak evenzeer gelden want als ik 'm even snel bemonster is het gewoon een Taurus zonder pedalen en geheugens.

het is een t3 in moduleversie !
hij klinkt moddervet. en de t3 is ruim te transponeren , dus dat zal ook wel loslopen met de leads.
alleen jammer dat ie zo goedkoop is, voor mij dan, want ik heb heb een t3, niet dat ik die ooit zou gaan verkopen , maar toch.
pure "synthcrack" zogezegd.
( verschil zit oa ook tov voyagers in gebruikte onderdelen en audioline )

Grappig. Een paar jaar geleden nog naar Moog gemailed of ze ook met een compacte bassynth a la de DSI Mopho zouden komen. Kreeg als antwoord van niet.

Blijkbaar toch van gedachten veranderd...;)

ze hadden de t3 toch al klaar, dus dachten ze, " he een paar jaar geleden hadden we toch zo'n mail gekregen , waar is ie ook alweer.... "

Koopje en voorpagina nieuws wat mij betreft!

Ik had dit al gesubmit als nieuws (en volgens mij rond de tijd toen dit topic er was) maar schijnbaar zijn de modjes even op wintersport :D

Back