S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het heeft weinig zin om met jou een discussie te voeren blijkbaar. Of je kunt niet lezen, of je hebt een waas voor je ogen. Je legt mij woorden in de mond.
Lees mijn post nou eens goed. Ik heb nergens gezegd dat ze 'allemaal' corrupt zijn. Ik zei bepaalde bevolkingsgroepen. Dat is een heel breed begrip.
En wat heeft dat met een extreem negatief wereldbeeld te doen? Als bepaalde bevolkingsgroepen zoiets doen, dan doet de meerderheid dat dus niet.
Conclusie van je zou dan moeten zijn dat ik een positief wereldbeeld heb omdat ik dus blijkbaar denk dat enkel een minderheid iets negatiefs doet.

Wat bedoel je met "bepaalde bevolkingsgroepen" en welke "bevolkingsgroepen" ?

En ik weet helemaal niet zeker of de films en info die ik zie en lees over dit onderwerp waar is.
Ik schrijf overal 'ik geloof' en 'ik denk' voor mijn zinnen. [
Dat betekend dus dat is het ook niet zeker weet omdat ik er niet bij was. Heel knap inderdaad om totaal niet te snappen wat ik schrijf.

Vergeet je niet iets?

"Daar waar mensen geld beheren, ontstaat automatisch graaicultuur."

Daar roep je iets op een vrij bevestigende manier, of ben ik nou gek?

Dus volgens jou moet je overal bij zijn geweest om er een mening over te kunnen hebben?
Hoe kun je een oordeel geven over een bepaalde situatie die je alleen kent van horen en zeggen? Dat is gewoon gossip talk.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hier schrijft. En ik wil me niet eens bezig houden met het beheren van centjes, ik heb wel betere dingen te doen joh! Ik ben een creatief persoon. Maar wel heel integer, gelukkig.
Fijn dat je zo integer bent, je bent zo integer dat je zoiets MOET zeggen om je integerheid te bevestigen, een echt kenmerk van een integer persoon. Bovendien vroeg ik dat omdat je jezelf bijkbaar nogal goed, integer en creatief vindt.

Als je Inside Job kijkt, en dat is een heel goed gemaakte documentaire, geen youtube filmpje, dan zie je wat er in bijvoorbeeld in Ijsland is gebeurt toen de 'crisis' begon, en hoe belangrijke financiële tijdens interviews met de mond vol tanden zitten. Dat zijn dus eigenlijk feiten waarvan je mag aannemen dat ze waar zijn. Daar zie je ook duidelijk dat er niet integer gehandeld is.
Die financiële lui zitten met hun mond vol tanden omdat de vraagstellingen waarschijnlijk zo ontzetted aggresief en dom gesteld worden dat ze spontaan met stomheid geslagen zijn.

Nu heb je het ineens weer over idealen. Geen idee hoe je daar nu weer bij komt, je springt van de hak op de tak en dan trek je ook nog een conclusie die kant nog wal slaat.
Valt allemaal wel mee, je probeerd je hagje te redden door mij belachelijk te maken, heel "integer" van je hoor.

Maar ik heb hierboven volgens mij alweer veel te veel tekst geschreven waar je allerlei verdraaiingen op los kunt laten.. Och ja je doet maar.
Ik verdraai niets, de financiële krisis is niet onstaan door een "graaicultuur bij de hoge heren" zoals jij en vele andere mislukkingen beweren, maar doordat mensen leningen afsloten voor vanalles en nogwat terwijl geen van deze personen rekening hield met de toekomst en zo "in feite" misbruik maakte van het vertrouwen van de bank.

Mijn conclusie: je steekt je hoofd in het zand en zodra iemand over het zand loopt ga je ontkennen dat het er is..
Wat is dit nou weer voor bullshit statement zeg, dit is zo belachelijk dat ik er maar niet op inga heel deze zin getuigd ervan dat je enkel maar aan het reflecteren bent en eigenlijk helemaal niet zo "integer" bent als dat je beweert.

Laatst gewijzigd:
Je hoeft mij niet te herhalen. ik heb nog nooit een derivative gekocht, nog nooit een hypotheek verkocht, nog nooit bonussen uitgekeerd aan lui die mensen hypotheken hebben laten afsluiten die ze niet konden betalen en niet begrepen. Ik heb ook niks te maken met de creditraters die alles AAA waarderen. Maarrrr ik heb wel te maken met bezuinigingen en bovendien kan ik al gaan sparen voor de volgende bail out, want niks is veranderd en de old boys gaan weer gewoon verder. Business as usual.

Apart, klinkt als mijn situatie, echter hoef ik niet te sparen voor een "bail out"..... Verzin je dit mischien niet gewoon om nog wat olie op het vuur te gooien?

Begin zelf eens iets? Wat moet ik beginnen? Het is er toch al?

Wat is er al? Een "internet" wat wel vrij is? Hetgeen wat het meest daarbij in de buurt komt is USEnet en dat is ongemodereerd, echter is dat niet helemaal waar omdat je via je bestaande verbinding, verbinding maakt, en dus is het eigenlijk altijd wel na te gaan wat je hebt gedaan.

Maar omdat je roept "het is er toch al? kom je op mij over als een persoon welk liever lui dan moe is, en dus moet je ook niet klagen als het internet aan banden wordt gelegd. Het is namelijk gewoon NIET van jou en dus heb je er ook niets over te vertellen.

je bent zo aggressief m-h
kalmeer nou s ff en lees dan nog s wat je allemaal getypt hebt voor je op send drukt
daarbij is t misschien handig om te weten dat mensen iets anders kunnen bedoelen dan jij denkt dat ze bedoelen

als je een radio programma wil maken waar je 100% controle over wil hebben dan moet je een eigen zender aanschaffen... als je een krant wil uitgeven waar je 100% controle over wil hebben moet je een eigen drukpers aanschaffen... als je hier niet voor kiest en gebruik wil maken van een gevestigde dienst dan zal je product altijd worden bijgeschaafd...

en mensen die 100% controle hebben over hun programma of krant worden al snel voor idioten uitgemaakt door de gevestigde instanties :D

je bent zo aggressief m-h
kalmeer nou s ff en lees dan nog s wat je allemaal getypt hebt voor je op send drukt
daarbij is t misschien handig om te weten dat mensen iets anders kunnen bedoelen dan jij denkt dat ze bedoelen

Ik weet waarover het gaat, over een of andere wet uit de USA welk internetcensuur mogelijk maakt, althans dat beweert men....

Jongen reageer nou eens op de inhoud ipv je pvv roeptoeter te gebruiken.

Jij vind dat wel ok, minder zorg, minder pensioen om de banken boys uit te kopen.....

Tuurlijk mag ik wel klagen als wat dan ook aanbanden wordt gelegd, het is hier geen noord korea. Niks is van mij maar ik mag overal over zeiken.. Liever lui dan moe? Nee hoor, maar ik moet ook gewoon voor mij zelf zorgen he. misschien vul ik dat anders in dan jij. Daarnaast ik zie geen noodzaak om op dat gebied iets te beginnen, ik kan zo zeggen dat anderen daar veel beter in zijn. Ik zou 0,0 meerwaarde zijn. Maar over principe's vind ik het altijd interessant om over na te denken.

Jongen reageer nou eens op de inhoud ipv je pvv roeptoeter te gebruiken.
Ga jij nou ookal beginnen? Overigens ben ik lid van de VVD, mischien verduidelijkt dat mijn visie op bepaalde zaken.

Jij vind dat wel ok, minder zorg, minder pensioen om de banken boys uit te kopen.....
De oorzaak hiervan is te herleiden naar de hebberigheid van de gewone mensen, die liever een hypotheekje afsloten om die mooie 2e auto te kopen ipv ervoor te werken/sparen. Eigen schuld dikke bult, en nou niet gaan lopen huilen he......

Tuurlijk mag ik wel klagen als wat dan ook aanbanden wordt gelegd, het is hier geen noord korea. Niks is van mij maar ik mag overal over zeiken..
En ik mag daarop reageren, maar dan hoef je mij niet meteen voor PVV'er uit te maken.

Liever lui dan moe? Nee hoor, maar ik moet ook gewoon voor mij zelf zorgen he. misschien vul ik dat anders in dan jij. Daarnaast ik zie geen noodzaak om op dat gebied iets te beginnen, ik kan zo zeggen dat anderen daar veel beter in zijn. Ik zou 0,0 meerwaarde zijn. Maar over principe's vind ik het altijd interessant om over na te denken.

haha, tja wel klagen over bepaalde dingen die gemaakt zijn door andere mensen die JIJ mag gebruiken, maar vervolgens geen verbetering willen zoeken enkel alleen maar over het gedoetje klagen als er iets aan gaat veranderen waar je het niet mee eens bent, typisch Hollands.

Je gebruikt de stijl van de pvv, de roeptoeter.
Je bent echt niet gezond als je denkt dat je zulke grote vraagstukken in je eentje kan oplossen

Je gebruikt de stijl van de pvv, de roeptoeter.
Zo vat jij het op, maar eigenlijk intereseert het me niet veel omdat het een wanhopige poging is om de mond te snoeren van iemand die niet diezelfde mening deelt als de meute.

Je bent echt niet gezond als je denkt dat je zulke grote vraagstukken in je eentje kan oplossen
Ik breng geen oplossing, nergens gedaan ook, ik noem slechts een oorzaak vd krisis.

Ga je nog op de rest in of blijf je mij een beetje persoonlijk aanvallen?

Bericht door een moderator:
Wil dit topic open blijven graag de politiek achterwege laten vanaf nu!

Niet dat het er wat toe doet, maar MH, heb je wel door dat er met jou helemaal niet te discussieren valt, je trekt alles uit zijn verband, maakt allerlei insinuaties, legt anderen woorden in de mond, beledigt anderen, stelt retorische vragen (die overigens verder niets met het onderwerp te maken hebben)

Dat ze jou bij de VVD hebben toegelaten verbaast me, aan de andere kant, Wilders zat ook eerst in de VVD..

Bericht door een moderator:
Volgens mij was ik duidelijk genoeg, jammer weer!

Even ter informatie, Demian reageerde toevallig net op hetzelfde moment en had mijn reactie nog niet gezien. Echter houden we het topic toch gesloten omdat er weinig hoop is op een goede afloop.......

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back