S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Als je niet weet wat SOPA is heb je niet opgelet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/SOPA

Mijn vraag aan jullie... wie is er voor en wie tegen en waarom dan?

ik ben tegen, omdat de amerikano´s alleen maar meer macht willen hebben om internet volledig onder hun controle te krijgen.
heeft absoluut niets te maken met auteursrechten ed.

:mega:

verwijderen van content in opdracht van rechthebben met dwangmiddelen: GOEDE ZAAK! ik zeg DOEN! die SOPA!
Kan iedereen weer aan de pianoles en stop het eindelijk met die loopende hoeren sample music :D

Stoer doen met anderemans beats is voor mietjes..... dig it? :D

kan iemand uitleggen, behalve dat je vind dat andermans content hoereren op het internet "freedom of speech" is er nog meer KUT is aan SOPA? ik zie nergens iets concreets over censuur of chinese firewall praktijken of redenen om sites uit de lucht te halen, anders dan wat al kan onder de terrorist act e.d.

m.a.w. wat heeft de brave, niet illegaal downloadende burger te vrezen van SOPA? geen ruk toch?

Net nog ff verder ingelezen, SOPA is fantastisch
nieuwe AIR release ergens gezien? mailtje naar fabrikant, fabrikant verzoek naar provider WEG bestand :D

HEERLIJK, gewoon lekker warez verklikken en eindelijk weer eens een beetje waarde terug in je software
:halleluja kan niet snel genoeg komen... daag rapidshare, piratebay, mega upload.... private torrent trackers, newsbin header hosters....... FUCK YOU LAME LEECHING PIRATES (amerikaans enough for you :D )

Eerst maar eens kijken hoe ze dit willen handhaven, maar kom maar door met die act.

tevens al het BLOG geneuzel ook afgelopen met andersmans IP.
terug naar niveau funiest home videos on youtube en alleen nog maar viral videos van rechthebbenden.....

Ben zelf tegen S.O.P.A. en groot voorstander om internet zo vrij mogelijk te houden.

Ik vind bezit op muziek, film etc onzin.
Muziek is muziek en dat verspreid je omdat je wilt dat het gehoord wordt.
Muziek maak je niet in om geld te verdienen dat is bijzaak tenminste zo zou het moeten zijn in mijn ogen.

Ik ben zelf tegen SOPA.

Muziek maak je niet in om geld te verdienen dat is bijzaak tenminste zo zou het moeten zijn in mijn ogen.

Nou, da's weer het andere uiterste.

Werk moet gewoon betaald worden, ik ken ook geen bouwvakkers die voor niets huizen bouwen of fietsenmakers die uit liefde je fiets repareren ipv voor geld.

Dat kan wel zijn, maar je gaat toch voor anderen niet bepalen of zij wel of geen geld mogen vragen voor wat ze doen?

Een fiets is overigens ook geen eerste levensbehoefte en je muur laten stucken ook niet, evenals het dragen van sieraden en merkkleding niet. Succes met het gratis verkrijgen ervan. :W

Nou, da's weer het andere uiterste.

Werk moet gewoon betaald worden, ik ken ook geen bouwvakkers die voor niets huizen bouwen of fietsenmakers die uit liefde je fiets repareren ipv voor geld.

Is dat zo?

Attachments

• download-a-car.png
    download-a-car.png
    93,4 KB · Bekeken: 70
Ben zelf tegen S.O.P.A. en groot voorstander om internet zo vrij mogelijk te houden.

Joss Stone - positions of the copyright industries are not necessarily shared by the artists - YouTube

Jee, ook een lekker naieve reactie zeg.
Misschien kun je dan ook uitleggen wie de tig- tienduizenden euro's gaat betalen die het kost om een echt goede productie te maken. En waar leeft de muzikant dan van die één of twee jaar bezig is met het maken van een grandioos album? Ga jij die onderhouden.........
En wat dacht je wat het maken van een fatsoenlijke speelfilm kost. En hoeveel mensen daarmee hun brood verdienen. Verdienden in jouw geval. Dadelijk allemaal werkeloos. En geen films meer.............
Ook wat te kort door de bocht van mij natuurlijk, maar toch komt het daar wel zo'n beetje op neer.

Mij lijkt het nog steeds het gemakkelijkst om gewoon een goed uploadverbod in elkaar te schroeven en dat ook te gaan handhaven. Maar buitenlandse sites blijven dan een probleem. Die moet je idd wel plat kunnen leggen als het te erg wordt.

Ik weet niet wat dat plaatje moet zeggen, maar ik ken geen mensen die gratis diensten verrichten behalve vrienden familie of vrijwilligers. (die daar zelf voor hebben gekozen)

Daarbij, ik snap niet goed wat dat eerste levensbehoefte verhaal te maken heeft met het besluit dat je niet betaalt voor werk wat een ander verricht heeft.

En dan nog klopt het niet, je ontneemt namelijk de ander wel zijn eerste levens behoefte, namelijk inkomen, om in je eigen 5e levensbehoefte te voorzien.

Consumenten werken dit soort wetgeving (goed of slecht, maakt dan niet uit) zelf in de hand. Je kunt niet jezelf nu zaken toeëigenen die op dit moment niet gratis zijn, maar waarvan je wilt, wenst of verwacht dat ze (in de toekomst) gratis zullen zijn.

Jee, ook een lekker naieve reactie zeg.
Misschien kun je dan ook uitleggen wie de tig- tienduizenden euro's gaat betalen die het kost om een echt goede productie te maken. En waar leeft de muzikant dan van die één of twee jaar bezig is met het maken van een grandioos album? Ga jij die onderhouden.........
En wat dacht je wat het maken van een fatsoenlijke speelfilm kost. En hoeveel mensen daarmee hun brood verdienen. Verdienden in jouw geval. Dadelijk allemaal werkeloos. En geen films meer.............
Ook wat te kort door de bocht van mij natuurlijk, maar toch komt het daar wel zo'n beetje op neer.

Mij lijkt het nog steeds het gemakkelijkst om gewoon een goed uploadverbod in elkaar te schroeven en dat ook te gaan handhaven. Maar buitenlandse sites blijven dan een probleem. Die moet je idd wel plat kunnen leggen als het te erg wordt.

Inderdaad zoals het nu gaat (lukt het ook nog steeds prima met grote film- en muziekproducties) maar is het met de huidige betaal en verdienmodellen allicht niet altijd mogelijk hetzelfde resultaat te behalen. Wil dat dan zeggen dat je met wetgeving de tijd moet terugzetten zodat je je eigen schaapjes op het droge kan zetten? Vanuit het perspectief van grote mediabedrijven natuurlijk wel, maar er zijn meerdere kanten. Ik denk dat als je alle media vrij toegankelijk maakt dit uiteindelijk cultuur veel meer voortduwt en de voortgang veilig stelt voor de komende generaties dan wanneer je met alle macht je eigen voorgekauwde rotzooi wil blijven force feeden omdat je als sector totale controle hebt over wat mensen zien, horen en lezen. Je kan als samenleving in het geheel ook verder kijken dan de belangen van mediamagnaten en Amerikaanse republikeinen gaan en een situatie creëren waar ménsen van profiteren. Het is toch fantastisch dat je iedere artiest, hoe obscuur ook, binnen de minuut kan opsporen en beluisteren? Dat je niet 100% hoeft te betalen voor een professioneel softwarepakket kan gebruiken, waarvan je slechts 1% een paar keer gebruikt? Het maakt het leven zoveel leuker, makkelijker, beter - en minder beangstigend als er geen Big brother over je nek meekijkt? Wat mij betreft is dat dé grote verdienste van het internet zoals we het nu kennen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back