KORG OASYS dood gegaan

Hansraj

Ingeburgerd
Kan iemand mij helpen met een probleem met mijn Korg Oasys.

Tijdens het arrangeren erop viel hij uit het niets uit. Vervolgens deed ik m aan zag ik een vreemde afbeelding op mijn touchscreen, zie bijlage.

Ik heb hem toen maar uit gedaan. even later weer geprobeerd aan te doen maar toen deed hij vreemd en ging de ventilator hard blazen.

Weer uit gedaan en daarna ging hij helemaal niet meer aan.

Ik gebruik m alleen thuis.

De mensen van Voerman kunnen mij niet exact vertellen wat er aan de hand is.

Wellicht heeft iemand een idee of kan iemand hier iets mee.

Alvast bedankt

Attachments

• KORG OASYS SCREENSHOT.jpg
    KORG OASYS SCREENSHOT.jpg
    4,1 KB · Bekeken: 134
Bedankt voor je snelle reactie maar aan die topic heb ik niets. Had ik zelf al gevonden. Maar toch nog bedankt.

In de tussentijd iets veranderd aan de hardware van je Oasys...?
Dus RAM bij geplugged, firmware update o.i.d. ?

Zo niet zou ik proberen terug te vallen op je garantie...is duidelijk een hardware probleem.

@ Hansraj : aan de usb poorten zit een afdekplaat,die met 2 schroeven vast zit,daarachter zit een connector die het mainbord verbindt met het touchscreen,door vibratie kan die misschien wat los zijn gekomen.
Als dit niet helpt misschien terug volledig de factory cd's met OS installeren.

Een vriend van me heeft het moederbord nagekeken. deze is stuk blijkbaar. Weet iemand waar ik een nieuwe kan vinden? (zelfde type). Korg heeft deze niet liggen helaas. en ze bieden ook geen alternatief..... Lekkere investering van 5000Euries.

De moederborden kun je vergeten of je moet heeeeeeeel veel geluk hebben. Wanneer je het type zoekt op eBay etc. zul je de gewone versie vinden terwijl het de industriele versie moet zijn. Scheelt een letter maar anders gaat het met de pci-kaart mis. Ik weet de type aanduiding niet meer exact maar dat is bij het Korgforum wel te vinden. Dit was dus waar ik altijd bang voor was als ik een Oasys had, ik heb ooit mijn reservemoederbord meeverkocht helaas. Je kunt geluk in de USA hebben, daar zijn wel wat sites met oude voorraden. Succes. Ik ben wel benieuwd wat die vriend gevonden heeft in het moederbord ( en hoe).

Hoe gaat het er mee? Ik wil hem wel nakijken?!

Hoi,

't is al een oud topic, maar is het al opgelost?
Zo niet, wil ik je wel helpen en/of de OASYS van je overnemen.

gr,
Vincent

Nog steeds dood....

Nog steeds dood....

Sorry voor mijn late reactie. Was een poos uitlandig.

Mijn Oasys is nog steeds niet gefixt. Ik wil hem langs brengen bij Synthrepair in Meppel om na te laten kijken. Kijken of dat lukt. Hoor goede geluiden over Synthrepair vandaar.

Iemand ervaringen daar?

Alvast bedankt.:)

JA, hoor, goede service. De eigenaar zit hier ook op het forum: Mike Philco, je kan hem altijd even een berichtje sturen.

misschien ook iets voor jeroen baars ?

idd, j.baars op het forum is ook prima (naar horen zeggen/lezen)

Voor zo'n specifieke Korg vraag is Mike Philco misschien beter geschikt (met alle respect voor Jeroen Baars natuurlijk) omdat hij misschien een beter netwerk naar Korg kennis en onderdelen heeft?

Iemand ervaringen daar?

Alvast bedankt.:)

Ja, hele goede ervaring.

Je kon geen betere kiezen, het is een top vakman. :okdan:

:biertje:

ik weet wel zeker dat de korg beter gerepareerd kan worden door Mike.

het ding is helemaal digitaal, en zit vol met smd, niet bepaald mijn ding....:D

ik doe eigenlijk alleen vintage studio dingen en analoge synths, en alles met buizen.
( en microfoons)

:mega:

Back