Tempest audio demo

Johndoe11

Gedeactiveerd account
even de 16 demo patterns opgenomen in cubase en als VBR MP3 gerenderd
kortom de eerste high quality demo

eerste indruk, de kick zuigen diep, typische jaren 80 sound prince /human league achtige demos ook
kortom we gaan de sample library doorlopen want een dikke jomox of 909 plok is er analoog niet uit te halen
fx en onboard compressie op het eind

OS is nog een beetje quircky ook, heb toch liever een XBASE-999 weer denk ik, maar wie weet moet ik hem eerst ff ontdekken

Hij valt eerlijk gezegt tegen. Ik hoor soundjes die je met n (analoge)synth ook kan maken.
Jammer ik zat erover na te denken om er een te nemen.
Ik ga wel verder met mn mbase en samples.

USB is alleen maar voor sysex dump, is geen USB host of usb midi controller, dat moet dus nog allemaal via Midi
velocity curves van de pads zijn beetje vreemd, op fixed velocity klint het e.e.a al beter zonder dat je door de pads moet heen rammen, ben nu helaas te moe om me verder in de handleding te verdiepen, maar een weekendje kwaad maken dan moet ik een heel eind komen
mixed emotions iig op dit moment nog...

Was vandaag nog op de pof naar Feedback geweest, maar die hadden 'm niet. Ook de Prophet 08 niet op dit moment. Niet in Rotterdam, maar ook niet in de andere 3 filialen... Alle Dave Smith bakken uitverkocht!

Maar ik moet zeggen dat de YT demo's van de Tempest (en deze demo, thanx!) qua sound nogal teleurstellen... Doet me een beetje denken aan S.C. MicroTonic: was ik aanvankelijk helemaal leip van, maar het was op termijn te veel van hetzelfde, sound-wise... Ik hoop dat de sequencer, fx en de editing/tweaking mogelijkheden veel goed maken, maar ik ga deze thread goed volgen...

Thanx Raphie. Waar heb je'm vandaan? Thomann?

Dit is bijna de standaard (DS projects op de Tempest) die achtereenvolgens worden ingedrukt (pads) Ik hoor alleen wat effecten die dmv de twee slides (oid) links onderaan de Tempest, overigens zijn deze geluiden ook te horen op 1001 YT filmpjes...

Ik ben overigens een leek, maar krijg er zelf al veel meer uit, terwijl ik m pas 1,5 maand in bezit heb.

De 999 heb ik ook maar die TIPT het niet bij de Tempest. I.c.m. de poly Evolver of de Voyager is het echt waanzinnig wat er gebeurd !

Enne neeh ik kan geen geluid hier plaatsen, sorry... ik weet niet hoe dat moet.

Kijk en luister vooral hier eens... daar zit ik ook regelmatig, ook voor de update, die heeft de Tempest heel veel nieuwe mogelijkheden erbij gegeven (als het al niet genoeg was)
http://dsiforum.org/index.php

Hartelijke groet

Rob

PS: Raphie en andere (toekomstige) bezitters ga m nu maar eerst verder ontdekken, als het mij lukt moet het geen probleem zijn voor jullie hier...

Laatst gewijzigd:
Die demo patterns klinken armoedig, maar ook vrijwel allemaal hetzelfde. Het lijkt me stug dat dit representatief is voor wat het kan. Op YouTube staan al betere dingen.

@ Freelander

Je kan dingetjes uploaden door op het paperclipje te klikken. Bij Snel reageren zie je 'm niet staan, dus klik op Meer opties. Zo moeilijk is het niet!

ik vind zowel de youtube demos en de audio werkelijk geen reet aan.
Eerlijk gezegd moet je vandaag de dag behoorlijk wat bieden wil je meerwaarde bieden tozv plugins.
Voor die tempest kom ik iig de box niet uit.

Probeer hem eens te gebruiken in een nieuwe of bestaande track van je met processing wat je normaal ook altijd zou gebruiken, kijken of je bevredigend resultaat haald. Je tracks klinken sound gewijs goed dus als je hem daar passend in kan maken zegt mij tien keer meer als een saaie stand alone demo als deze. Leuk spelen misschien maar nu weet ik nog niks zeg maar...

Verder wel stoer dat je het aandurft om dit ding te kopen, persoonlijk kijk ik met dit soort dingen liever de kat uit de boom.

Ik ben het wel eens met het bovenstaande. Ik had echt het idee toen de tempest werd getoond, dat dit wel de drummachine kon worden waar veel mensen op zitten te wachten. Maar de demo's zijn echt slap. Ik voel er helemaal niks bij. Zwakke drums snares. Eigenlijk alles was zwak. Dus dan maar wachten tot er wat mensen mee zouden gaan experimenteren, Maar dit klinkt hetzelfde als de demo's. Net zo zwak. Echt niet iets waarvoor ik dat geld neer zou tellen. Dan sample en layer ik wel wat...Maar laat ik meteen zeggen. Post nog wat meer! Ik ben nog steeds benieuwd. Het heeft wellicht wat tijd nodig...

Verder wel stoer dat je het aandurft om dit ding te kopen, persoonlijk kijk ik met dit soort dingen liever de kat uit de boom.

Mee eens.

Laatst gewijzigd:
ik ben benieuwd wat er gebeurt als je echt het experiment aangaat met dit ding.
80's is het zeker.. dikke human league en michael jackson beats haha, wel vet!
maar je kunt toch ook gewoon een kick ala 808 909 maken of niet?

@ Freelander

Je kan dingetjes uploaden door op het paperclipje te klikken. Bij Snel reageren zie je 'm niet staan, dus klik op Meer opties. Zo moeilijk is het niet!

Goedemorgen,

Ik kan helaas niets opnemen hier...behalve dan op minidisc en volgens mij ook op mijn "nog niet gebruiksvriendelijke" smartphone.

Wel natuurlijk bedankt voor de tip, zal het eens aan me schoonzoon vragen hoe dat het gemakkelijkst te realiseren is.

Ik ben i.i.g. erg blij met de Tempest alsook tevreden over het resultaat en de mogelijkheden (al heb ik nog niet de helft gehad vrees ik)

De 808 /909 geluiden kan ik identiek nabootsen (voor mijn gehoor althans) met als referentie ... de YT filmpjes

Hartelijke groet

Wees niet bang, ik nail die Tempest echt wel, vandaag maar eens door de samples heen

wat ook idioot is, is dat ie naast de main out, 6 STEREO outs heeft, moet nu dus insert kabels gaan kopen om de Voice outs aan te sluiten, wel weer cool dat je dan door L & R te pannen eigenlijk 14 individual outs hebt :D

Echt niet iets waarvoor ik dat geld neer zou tellen. Dan sample en layer ik wel wat....

De klank die je krijgt door te layeren kan je niet met normale synthese bereiken.......
Tenzij je twee identieke geluiden op elkaar legt, maar anders niet. Zal wel vreemd zijn als je een snare zo kan syntheseren dat hij zowel een mid als een laag body heeft, denk zelf dat dit niet kan:)

Net update 1.1.3 geinstalleerd
ook even met de andere projecten lopen spelen, "minimal techno" project komt qua patches al redelijk in de buurt wat ik zoek, maar ook hier weer holle sinus kicks met lange decays, zo gauw als je de decay dan weer korter maak dan word het weer een hoge tik ipv een dikke PLOK. 808 komt er goed uit

909 / JOMOX achtige potige kicks nog niet kunnen ontdekken :(
tis allemaal wel een beetje "arty farty bleepy sounds"

Ik hou Marktplaats voorlopig even in de gaten :D :engel:

Nee hoor Raphie, ik hoop natuurlijk dat je er veel plezier van zult hebben....sowieso zal je met een diepgaande bak als deze even tijd nodig hebben om hem goed te leren kennen. Inderdaad een bold move dat je hem zo snel hebt aangeschaft!

kan hem binnen 7dgn retour sturen dus geen man overboord, maar zit hard te denken wat ik er nou mee kan

Back