Tempest audio demo

Ligt het aan mij of mist er iets van punch? Serieus, gebruik mn Monomachine nu als drumcomputer en dat klinkt allemaal een stuk steviger dan dit. Nog even los van samples. Maar volgens mij koop je een Tempest niet enkel voor samples maar vooral voor drumsynthese. Als het verliest van Jomox mag mijn portie Tempest naar Fikkie.

Dat gevoel heb ik ook al vanaf de eerste demo.

Maar er zijn ook zat gebruikers die menen dat dta dus niet zo is......alleen hoor ik het nergens.
Heeft msschien te maken met "ik heb er veel voor betaald, dus het is goed" syndroom?

zou goed kunnen, of ze verwarren flubby wapperende sinusbasjes met slamm
kijk de synthese mogelijkheden zijn top, de andere onboard samples kunnen we echt gestolen worden, hoef echt geen 40 minimal "techo stabjes" en "grime wobbles" die maak is zelf wel met m'n gear. En 808/simmons samples die heb ik ook al voldoende ITB.

blijft over de synthese, maar die doet qua drumgeluiden i.d.d. weinig anders dan m'n P08. dus zeg maar erg synth/SID achtige bliepjes en blopjes en i.d.d. dat soort kicks.

krijg een beetje het MC-303 gevoel, leuk voor op schoot, goede performance controllers, leuk als eerste outboard groovebak met "NU" sounds die over 2 jaar net zo cheezy zijn als de MC-303 sounds nu.

Afwerking is top, performance mogelijkheden ook (maar IK hang hem aan m'n DAW)
midiclock doet het niet over USB, sound banks kan je niet aanmaken, je kan 8 sounds mappen naar een project en deze triggeren en that's it.

dit weekend me ECHT ff kwaadmaken om te lijken of ik die lompe 909/JOMOX plop eruit krijg, anders dan pak ik hem weer in en gaat ie retour, voor hetzeflde geld heb ik ook 2 phatties erbij en kan ik multitimbraal met phatties spelen
Of een MiniTaurus en wat Foogers. Ik wil hem heel graag houden want het concept is cool, maar de sounds zijn dus i.d.d. best wel ruk (dit is mijn mening NA het doorlopen van de 10 demo projects in de 1.1.3 update)

Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de synthese echt drumsynthese is, of dat het echt gewoon een Tetra/P08 met wat drumsamples en pads is. Je mag toch hopen...

Ik wil toch even reageren op deze thread.

klinkt gewoon hetzelfde als een Vermona DRM1 quas punch alleen heeft die geen seq en menus.
En die is leuk voor 500-600 euro zeg maar met overal knoppen voor

Je kan uit een CEM/Curtis bak gewoon geen punch verwachten.....
Geld ook voor die gare Simmons SDS800 spullen enzo...is het gewoon allemaal net niet

Punch haal je uit:
Syncussion
DSM200
SDS3 etc

OF gewoon een Maschine :D (really ik heb al me analoge drums verkocht en werk alleen nog maar daarmee)

ITB heb ik al alle sounds die ik me wensen kan
en beats programmeren heb ik m'n Cubase en MPD-18 voor
ik hoopte op een soundSOURCE in de league van JOMOX (zonder de bugs) of TRx0x maar lijkt er steeds meer op dat dat het niet is.
Gewoon aansluiten via USB en 8 of 12 dedicated voices met de beste clap, beste kick, beste OHH, CHH etc.....

Kom op het DSI forum ook niet veel verder, ze zijn daar veels te blij dat er ingebakken Wobble & Grime samples inzitten die ze kunnen triggeren en filteren. en worden ze geil van een midi delaytje met een pitch filtertje

Laatst gewijzigd:
Kom op Raphie.......laat me nou geen gelijk krijgen......ik wil dit ding leuk vinden.

Kom met die BoomBap....

:)

Dus ff zelf een kick proggen.....en snare......leuk loopje ermee.

Of moet ik toch maar een 2e hands monomachine/drummachine gaan scoren.

Mbase11...................voor al je echte punch kicks........................................

Jeutje wat jammer net een slappe krant.
Klinkt allemaal zo netjes.

Dat gevoel heb ik ook al vanaf de eerste demo.

Maar er zijn ook zat gebruikers die menen dat dta dus niet zo is......alleen hoor ik het nergens.
Heeft msschien te maken met "ik heb er veel voor betaald, dus het is goed" syndroom?

Zou heel goed kunnen inderdaad....dat verschijnsel heet overigens [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie"]naam en ik zal er ongetwijfeld zelf (onbewust) ook af en toe last van hebben gehad. Samen met heel veel andere SF'ers, dat dan weer wel :D

Zelfs nu, terwijl ik helemaal geen Tempest heb of van plan ben te kopen, zou ik het heel jammer vinden als hij niet zo goed blijkt te zijn. Komt natuurlijk door de ontwerpers, hun achtergrond en het beeld dat je daarvan hebt opgebouwd in de loop der jaren.

Maar we houden hoop...de TB-303 werd in het begin ook uitgekotst :)

nou er is licht aan de horizon :D kan er nu al EXTREEM dikke tuned hardcore kicks uithalen, echt met een 808 flabber babber sublaag NIET NORMAAL

Alleen ik maak geen hardcore :P

dat verschijnsel heet overigens naam en ik zal er ongetwijfeld zelf (onbewust) ook af en toe last van hebben gehad. Samen met heel veel andere SF'ers, dat dan weer wel :D

Hier heeft elk mens last van. Dat is het mooie van je onderbewustzijn... :)

Vind de Tempest overigens helemaal niet overtuigend klinken. Ik hou het lekker bij mijn Tr's en SDS.

whahaha, het is plat en scheurt niet............een natte krant...

Das toch geen kick.

Hmmm... ik maak ook geen hardcore .... KUDT dus? :D
de distortionn ook kudt?

klinkt i.i.g. al beter dan de factory demo :D

denk dat je die kick wel iets dieper kan krijgen, meer rond van karakter bedoel ik.
toch klinkt dit al heel anders ja

Back