Tempest audio demo

klinkt wel bruikbaar hoor, alleen zoals met al die standaard demo patterns .. die zuigen allemaal.
een 808 of een 909 hebben dat soort dingen niet dus moet je zelf aan de slag.

maar moet zeggen dat dit zeer behoorlijk klinkt al

We zijn er i.d.d. nog niet
probreem is niet het subby gedeelte maar echt diedroge plok met een bija dicht filter
kijken wat layeren doet.

begint er steeds meer op te lijken
- je moet de TEMPEST natuurlijk ook niet naast metrum zetten, waar je volledig processed kicks uit haalt
In de claps en snares department ben ik ook happy. toms zijn weer echte synth toms en hh's zijn ook wel ok
wat wel grappig is als je dan ff met de TEMPEST speelt en dan weer terug gaat naar DRUMAZON dan hoor je toch wel weer het verschil tussen soft en hard.

De sequencer en performance controllers geloof ik allemaal wel, daar kan ik wel aan wennen.
de echte vraag is of deze ander type sounds een goede aanvulling zijn in m'n setup kan er qua kick natuurlijk altijd richard z'n project of metrum onder gooien :D hoewel dat natuurlijk ook wel weer het paard achter de wagen spannen is :D

Raphie, tof dat je ons zo mee neemt op ontdekkingsreis. Ik denk dat ik - en vele met mij - heel graag zouden willen dat dit een top bak is (niet in de laatste plaats omdat die twee oude knakkers gewoon mooie gozers zijn) en omdat de machine er heel aantrekkelijk uitziet om mee te werken. Zit zelf een beetje in het zelfde schuitje als jij: op zoek naar mooie drumbakken die - in een daw-omgeving, bij mij is dat nu Logic - elkaar kunnen aanvullen.

Heb nu voor drums een MD (gewoon een van oude v1 bakken, zonder UW) en een Jomox 888 (wilde de betere kick en niet de ingewikkelde filters). Helaas mijn ER1 de deur uit gedaan omdat ik dacht dat ik dat (qua geluid) volledig met de Radias kon doen - maar ja, dat werkt net effe wat onhandiger. Anyway - wat ik zo mooi vind aan de Jomox is de knallende kick mét een gedefinieerde attack en een stevige body. Dus geen 'pop, pop, pop' of 'bwaah, bwaah, bwaah' maar BONK BONK BONK (909-achtig) of Doooooong, Dooooong (808)...(de echte mannen weten denk ik wel wat ik met mijn fonetische spelling van deze geluiden bedoel) - volgens mij gaat de Tempest daar gewoon niet aan komen.

De machine moet voor je werken, niet andersom - dat jij je in allerlei bochten moet wringen om min of meer wat je wilt eruit te halen. Dat laatste is natuurlijk bijzonder uitdagend om te doen - maar het moet wel tot een bevredigend creatief resultaat leiden.

Overigens begon ik mijn Machinedrum pas echt te waarderen toen ik mijn hopeloze queeste op heb gegeven om hem als een analoge Roland te laten klinken of om 'm zelfs maar 'warm' te laten klinken.....daardoor de machine wel van binnen en buiten leren kennen - maar de omslag komt als je een instrument in zijn kracht weet te gebruiken. En das in dit geval niet knallende, pompende of beukende kicks....

Ja, die hadden hem wel in toom gedrukt.

Bazziman, die JOMOX PLOK die haal je er i.d.d. niet uit, maar na een middagje tweaken wel andere interesante sounds.
ook zijn de standaard volumes niet echt practisch, gewoon de rest een stuk zachter zetten, verschuift het zwaartepunt ook al richting kick. maar de sequencer en z'n timing zijn erg lekker

maar de omslag komt als je een instrument in zijn kracht weet te gebruiken

Volledig mee eens...niet elk apparaat is even goed op alle gebieden of in alle truukjes. Maar vrijwel elke synth of drumbak heeft wel "iets", een bepaalde kwaliteit die in zekere zin uniek is. Of dit nou om de klank gaat of de bediening / sequencer. De kunst is spullen om je heen te verzamelen die elkaar aanvullen in wat ze kunnen.

Niet elke drumcomputer hoeft wat mij betreft te beuken. Ik heb bijvoorbeeld ook een ER-1, die sec als drumcomputer eigenlijk heel erg beperkt is om verschillende redenen. Maar als "percussie synth" (zoals hij volgens mij ook is neergezet) blijf ik hem erg fijn vinden. Beuken kan dan weer met bijv. een 909 / 808.

voor mij is de tempest dus ook meer een percussie synth met behoorlijke 808 kicks

De sound is zo 'plat'...

dit klinkt dan al dikker:

.....dus beuken wordt het niet?

Drumcomputer zonder punch???
Meer een performance sequencer, drumsamples en een analoge synth dus.....eigenlijk een groovebox.

Fokking jammer.....had het graag anders gezien.....Nu maar wachten tot ie 2e hands naar de helft gaat.

Hij gaat retour, ben er klaar mee
zit net weer ff wat eigen producties te luisteren en dit is het gewoon niet voor mij.
inpakken en retour, over en uit!

Back