ik zoek dit effect

misterCCC

Stamgast
Ik zou graag in een productie de song eindigen met een synth effect dat dan zo "valt"... dus een bepaalde noot die dan gewoon willekeurig naar beneden valt tot ze helemaal weg is. Geen slide over de toetsen, maar een bend down met enkele octaven???

Misschien niet echt helemaal duidelijk, maar voor diegene die het wel snapt... enig idee hoe ik dit klaarspeel?

Je kan toch gewoon een automatisering maken in je DAW van een pitch down en dan eventueel gelijk een volume afname?

Paul

1. Een synth/plug-in waarbij je de pitchbend kunt instellen op bv 24 of 36 seminoten en dan benden
2. Een synth/plug-in met een envelope toewijsbaar aan de pitch, attack op 0, sustain op 0, met decay bepaal je de 'drop'snelheid. Als er ergens een amountknop zit, bepaal je daar de hoeveelheid 'bending' mee.

1. Een synth/plug-in waarbij je de pitchbend kunt instellen op bv 24 of 36 seminoten en dan benden
2. Een synth/plug-in met een envelope toewijsbaar aan de pitch, attack op 0, sustain op 0, met decay bepaal je de 'drop'snelheid. Als er ergens een amountknop zit, bepaal je daar de hoeveelheid 'bending' mee.

Dit.

Back