Ikzelf ben ZEER tevreden van mijn stagepiano Yamaha CP300. Misschien iets boven je budget, maar heeft ingebouwde speakers en je kan hem eventueel nog meesleuren ook.
Wel een zwaargewicht, maar ik doe het zeer veel.
Voordeel is dat je geen meubel hebt. Een stevige statief doet het wel. Een heel stevige.
Hij heeft ook de Half Damper Pedal. Toch een groot verschil met veel andere piano's wat het spelen toch veel natuurlijker maakt.
Het is echt wel zijn geld waard.
Ik ben een klassiek geschoolde pianist (conservatorium beeindigd en professioneel concertpianist). Ik heb toendertijd heel wat tijd gestoken in het vergelijken van merken en modellen en dit was toen voor mij de beste oplossing.
De clavinova's van yamaha zijn ook zeer goed, maar als je minder geeft om toeters en bellen moet je eens kijken naar de Arius types, zoals je zelf al zei, de YDP versie. Deze heeft hetzelfde klavier van de clavinova's, zelfde pianoklank, maar heel wat minder uitgebreid. Maar echt een betrouwbaar en goed klinkende piano.
Kurzweil zou ook niet slecht zijn heb ik vernomen, maar heb er zelf geen ervaring mee. En vermoedelijk geen half damper systeem.