[track] Trance

BigDplayboy

Ouwe rot
Bij deze m'n eerste nummer met vocalen. Laat even weten wat jullie (de trancers) er van vinden.

DJ oDD - Dreaming your Life

De op- en afbouw aant begin en eind hoeven niet op te letten, ik heb namelijk de intro en de outro eraf geript (ivm ruimtetekort op m'n server).
Voor de mensen die denken van: dat nummer heb ik eerder gehoord; dat klopt. Ik heb 'm hier een maand geleden al laten horen maar toen was de zang "vals" :?
Als het goed klinkt het nu een stuk beter :) ... Reacties/kritiek welkom...

Gemaakt met Buzzz???
petje af!!
klinkt goed en betrekkelijk origineel.
hoewel een paar opmerkingen van persoonlijke aard:
Voor mij hoeft er dus geen vocal bij
die "wobbelende string" klinkt soms een beetje raar.
Nu, dit laatste is misschien ook een voordeel, want het geheel klinkt tegenover de trance
die ik nogal vaak op C-dance hoor bijvoorbeeld best origineel en de moeite waard.

om eerlijk te zijn, om een waardig en diepgaand oordeel te vellen zou ik er meer naar toe moeten
luisteren, maar tis moeilijk met bonjovi die hier op de achtergrond in de renbaan staat te kwelen.
(hij kweelt nie mis, maar dit is buiten de kwestie)

Ik vind het in ieder geval zeer positief dat meer originele "geluiden" gebruikt zijn dan er vaak
te horen zijn in de hedendaagse trance die ik te horen krijg. Wanneer ik een poging doe er
kritisch naar te luisteren lijkt mij alles in orde te zijn kwa klanken die op de voorgrond of achtergrond staan.
zelfs zonder uw prelude en zo is er toch een leuke langzame opbouwende structuur te vinden, en das wederom
een pluspunt (dat is dan ook zeer typisch aan trance, maar bon)

mja, een voorlopige conclusie: dit nummer heeft zeker potentieel volgens mij. Ik zie wel voor me dat in een
discotheek hier een massa volk op staat te "shaken"

ik kan hier niet zo veel kritiek op geven eigenlijk. er zijn tegenwoordig veel slechtere nummers in de hitparade te horen :stupid

succes er mee verder!!!

greetz

cloudy

hm jah, ik vind hem niet zo strak klinken eigelijk. Als eerst verveeld hij mij nogal, de opbouw is niet echt spanned, maar ook niet lekker progressief. die soort koebel sound lijkt op de mix te zweven en ik vind de lead niet echt origineel eigelijk. De strings zijn een beetje weird getuned alsof ze vals klinken.

misschien ben je pas net bezig en dan vind ik het best een geslaagde track maar ik zou het voortaan wat korter en spannender houden :)

suc6

Het is niet geheel mijn smaak maar toch nog wel wat interessante dingen qua mixage wellicht.

Het geheel klinkt wat in de verte. En ik denk dat je met minder effecten en brute stereo geluiden dat stuk kunt verbeteren. Minder exciting, beetje panning hier en daar.
De drums mogen ook wel wat steviger mbv compressie. En hij ook nog wel wat harder. :)
En die vocals passen niet helemaal bij de melodie volgens mij.

Gewoon lekker doorgaan hoor. Het is niet van die supermelodische trance wat je al heel veel hoort. :)

Cloudman > Thanks, idd gemaakt met buzz ja...
Wat betreft de vocal, ik wil 'm er zeker inhouden want ik wil 'm eigenlijk opsturen voor de talentenjacht van
Tiesto, waarin gevraagd wordt naar beginnende producers, die een nummer kunnen maken met zang, geen
samples en originele songtekst etc.

Quibbler > Misschien dat ik dan nog eens even naar de strings moet kijken. Wat betreft de lead en opbouw, tja, ik vind
de opbouw zo eigenlijk wel lekker, dus daar zal ik niets meer aan veranderen.
Ik ben idd nog niet zo lang bezig met de muziek, anderhalf jaartje ofzo. Maar het is dus m'n eerste nummer
met vocalen en ben al erg content met het geheel :D

Fuse > Uhm, wat bedoel je precies met brute stereo-effecten; panning?! Verder heb ik geen idee wat je bedoeld met
Exctien.; heb geen exciter gebruikt. Op de kick heb ik wel een compressor zitten. Die heb ik inmiddels ook wat
harder gezet ;) .... Wat betreft de zang, tja, waarschijnlijk zal het het zijn dat de zangeres niet echt een
trance-stem heeft, maar persoonlijk vind ik dat wel ...uhm "vernieuwend" :D
Ik ben allang blij dat ik de stem toch nog redelijk heb kunnen mixen in het geheel...

Leuk, totdat die vrouw erdoor begint te bleren; Echt Niet Doen, Zonde!!
(of pas de melodie zo aan dat het enigszins past bij de zanglijn, dit lijkt nergens op) Is haar stem van een mp3 bestand? Het heeft een matige geluidskwaliteit.

Panning, dat is het links/rechts uitmixen van de verschillende sporen/geluiden. Die brute stereoeffecten waar hij het over heeft dat zijn die bassen en synths met veel chorus erop zodat het veel stereogeluid krijgt. Hier moet je namelijk erg mee oppassen; het drukt de andere geluiden (drums etc) weg.

Wel een aardige productie, maaruh... waarom ruim 12 minuten? De helft lijkt me meer dan voldoende? Zoveel gebeurt er nou ook weer niet.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
.... Wat betreft de zang, tja, waarschijnlijk zal het het zijn dat de zangeres niet echt een
trance-stem heeft, maar persoonlijk vind ik dat wel ...uhm "vernieuwend" :D

hai di ho.
lieve playboy, de zang past qua tonen compleet niet bij deze track! heeft niks met de stem van de zangeres te maken, hij staat gewoon in een hele andere toonsoort. af en toe kloppen de laatste 2 maten met de rest van het nummer, dat is waarschijnlijk waarom jij denkt dat de zang bij dit nummer past (of andersom).
de rest van het nummer vind ik wel okee qua opbouw en geluiden enzo. gaat alleen veel te lang door en klinkt inderdaad wat 'ver weg'. een goede 'in your face' drumtrack zou al heel veel doen. verder echt prima voor het genre.
maar serieus, drop die vocalen! of maak er een ander nummer mee...

Gelukkig, de kogel is door de kerk. Die track is best aardig inderdaad, maar die vocal moet er zeker uit. De vocal doet echt iets compleet anders dan je song, dus hop, weg er mee. Of op nieuw in laten zingen, maar dit is echt niks.
Over je track, klinkt inderdaad lekker trance-achtig, maar beats moeten verder naar voren komen.
Dan moet het nummer nog ingekort worden, dus eigenlijk zeg ik alleen wat al gezegd is. Over de sound van je track, die is lekker!

Origineel geplaatst door cyan_circle
hai di ho.
lieve playboy, de zang past qua tonen compleet niet bij deze track! heeft niks met de stem van de zangeres te maken, hij staat gewoon in een hele andere toonsoort. af en toe kloppen de laatste 2 maten met de rest van het nummer, dat is waarschijnlijk waarom jij denkt dat de zang bij dit nummer past (of andersom).
de rest van het nummer vind ik wel okee qua opbouw en geluiden enzo. gaat alleen veel te lang door en klinkt inderdaad wat 'ver weg'. een goede 'in your face' drumtrack zou al heel veel doen. verder echt prima voor het genre.
maar serieus, drop die vocalen! of maak er een ander nummer mee...

ondanks dat cyan niks van muziek weet en vaak maar wat roept moet ik hem toch gelijk geven.
de vorige keer klopte de vocallen melodisch gezien niet en nu eigenlijk ook niet.

de track zelf is wel leuk misschien zou je de vocallen is door melodyne kunnen gooien om de boel in een andere toon soort te plaatsen. al weet ik niet zeker of dat echt gaat werken

why female?

why female?

ik bedenk hier ineens iets.
kun je zingen?
zou je het anders niet eens wagen zelf wat te zingen dat door een vocoder te halen?
of zelfs zonder vocoder, en met of zonder effecten. Een vocal met een phaser/flanger erdoor kan
maffe dingen doen.

anyway, heeft wel potentieel voor die talentenjacht

succes!

Lekkere reacties weer, de inzendtermijn duurt nog 3 dagen =( =( =(

Hoe kan het dat de gemiddelde medemens (vrienden/vriendinnen/familie/bekenden) dan zegt dat het gaaf klinkt (en dat ook menen en niet zeggen "omdat ik het ben")? Terwijl jullie zeggen dat de zang duidelijk zuigt.
Niet dat ik jullie oordeel in twijfel trek (verre van zelfs :erm:), maar wij hebben toch geen superieur gehoor tegenover hen?? Wij weten dan wel hoe een nummer in elkaar zit en letten op totaal andere dingen tijdens het belusiteren van een nummer, maar hoe kan het dan dat mensen zeggen dat het super klinkt, terwijl jullie hier zeggen dat de zangstukken duidelijk zuigen....

Verder bedoelen jullie met het verbeteren (meer naar voren laten komen) van de drumtrack, alleen de kick of de hele zooi (kick/toms/snares)?

Toevoeging: en toch snap ik niet waarom de zang er melodisch niet bij past ;{ ;{ ;{ ;{ ;{ ;{
Dit zou beteken dat ik ook niet weet wanneer de zang melodie wel erbij past :?

Hier is een stukje van het nummer met de zangmelodie (zonder zang maar de melodie die de zangeres over de koptelefoon kreeg te horen)...
Dat zou betekenen dat deze tonen dus ook volledig erlangs zitten?! :?

Laatst gewijzigd:
Persoonlijk snap ik niet dat je niet zou kunnen horen dat die zang gewoon niet goed is. Die zang zingt gewoon een heel andere melodie dan door de muziek gespeeld wordt. Ik zou niet op je famillie afgaan, die lijken mij heel sociaal.
Die zang is gewoon fout.. hop er uit.. of overnieuw.

Lekkere reacties weer, de inzendtermijn duurt nog 3 dagen =( =( =(

Hoe kan het dat de gemiddelde medemens (vrienden/vriendinnen/familie/bekenden) dan zegt dat het gaaf klinkt (en dat ook menen en niet zeggen "omdat ik het ben")? Terwijl jullie zeggen dat de zang duidelijk zuigt.
Niet dat ik jullie oordeel in twijfel trek (verre van zelfs :erm:), maar wij hebben toch geen superieur gehoor tegenover hen?? Wij weten dan wel hoe een nummer in elkaar zit en letten op totaal andere dingen tijdens het belusiteren van een nummer, maar hoe kan het dan dat mensen zeggen dat het super klinkt, terwijl jullie hier zeggen dat de zangstukken duidelijk zuigen....

omdat ze ofwel geen oor voor harmonie hebben, ofwel gewoon zeggen dat het gaaf is omdat jij het bent, hoe hard ze dat ook ontkennen... zal vast combi zijn

Origineel geplaatst door dextron
Persoonlijk snap ik niet dat je niet zou kunnen horen dat die zang gewoon niet goed is. Die zang zingt gewoon een heel andere melodie dan door de muziek gespeeld wordt. Ik zou niet op je famillie afgaan, die lijken mij heel sociaal.
Die zang is gewoon fout.. hop er uit.. of overnieuw.

Ik heb de zang al 3 keer opnieuw opgenomen (3 keer = 3 keer een paar uur lang verschillende takes van de zinnen opnemen) en nog is het dus niet goed... Jammergenoeg moeten er vocals in het nummer voor 'm mee te laten dingen aan de talentenjacht :(

Nee familie etc is niet bepaald de beste bron om goeie kritiek te ontvangen. Daarvoor kun je het beste bij onbekenden zijn, die kunnen je tenminste de grond in boren, want ze kennen je toch niet... hahaha.... ;)
Anyway, ik het nummer dus ook bij clubcharts-forum gezet, daar zeggen ze ongeveer hetzelde als hier...
Heb 'm ook ter keuring op het Tiesto-forum staan (ja, ik weet dat er veel anti-Tiesto's hier zijn maarja, boeie ;) ) en die vinden het dus helemaal geweldig...
op het ID&T-forum is het een beetje wisselend, de een vindt het goed, de ander heeft ook weer commentaar op zang...

Ik snap het ECHT niet... heeft er iemand die 2e link al eens geluisterd naar een klein stukje (10 seconden ofzo) van de zangmelodie?!!?!? Dus zonder zang, maar wel de melodie, die ligt toch wel in harmonie met de rest van de muziek..... uhm... toch? :?

Ik snap het ECHT niet... heeft er iemand die 2e link al eens geluisterd naar een klein stukje (10 seconden ofzo) van de zangmelodie?!!?!? Dus zonder zang, maar wel de melodie, die ligt toch wel in harmonie met de rest van de muziek..... uhm... toch? :?

ik heb die link wel geluisterd, maar ik durf er eigenlijk niks over te zeggen omdat het helemaal niet helder is wat je nou hoort. de tonen van het nummer worden helemaal weggedrukt door de 'melodie' die de zangeres moet zingen. ik denk dat je beter een simpel sinustoontje als melodie-aanwijzer had kunnen gebruiken, want ik heb sterk de indruk dat het geluid dat je daarvoor hebt gebruikt gewoon te wazig is om er echt pure tonen uit te halen. het klinkt gewoon erg onduidelijk zo.
maar zelfs met dat geluid hoor je toch wel dat de laatste 4 a 6 maten (ik weet het niet meer precies) echt helemaal niet passen in de toonladder van de achterliggende melodie? ik bedoel dit niet lullig hoor maar op een bepaald moment in dat korte fragment beginnen mijn tenen zich een weg door de vloer te graven.

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik bedoel dit niet lullig hoor maar op een bepaald moment in dat korte fragment beginnen mijn tenen zich een weg door de vloer te graven.

:)

No Offence taken... :)

Misschien dat mijn producers-oor dan nog niet helemaal "uit-ontwikkeld" is? :)
Ik zal in de tussentijd eens kijken of melodyne redding kan bieden...

[BMisschien dat mijn producers-oor dan nog niet helemaal "uit-ontwikkeld" is?[/B]

/boemanmodus on/ Ik wil niet de boeman van het forum zijn, maar werp me bij deze dan toch maar op als zodanig (en zie dit alsjeblieft niet als afkraken), maar meestal heb je gevoel voor harmonie, of je hebt het...niet! Dan kun je niet aanleren. Als je nu al niet hoort dat het zo vals is als de nacht? Een beter voorbeeld van dis-harmonie heb ik nog niet vaak gehoord... Sorry. /boemanmodus off/

Voor de rest is de track ok trouwens. 8)

Fox.

Hm, dus de rest van de track is wel in harmonie ;)
Nou, ik heb wel gevoel voor harmonie hoor, ik hoor ook dat er met de zang iets niet goed zit. Maar ik kan nou niet zeggen dat het echt vals is dat het niet om aan te horen is.
Er zijn ergere producties uitgebracht :S

Maar ik ga eens even met melodyne aan de slag :) ... Prima programmaatje merk ik uit de tutorials :D

Nou, ik heb even een 2 a 3 uurtjes met melodyne zitten klooien... IK denk dat ze nu weer een stuk minder "vals" klinken, of ben ik toch abuis??? (en heb ik dus rotte oren ;{)

Ik heb even een stukje van 10 seconden in elkaar geflanst met de nieuwe ge-medolyne-de zang...
Luister hier zelf even ALSJEBLIEFT en laat me even weten of ie nu wel (of in ieder geval een stuk beter) in harmonie staat met de rest... Alvast bedankt!

Probeer eens wat met de EQ te doen. Er zit weinig lage frequenties in de zang. Hij valt niet mooi in de mix. Tevens verwijder het leadsoundje wat meespeelt met de zang. Volgens mij is dit het euvel. Je hebt hiervoor zo'n vaag geluid gebruikt dat het voor een zangeres wel heel moeilijk wordt daar op in te zingen. Gebruik in het vervolg een simpel electric piano geluid om de melodielijn aan te geven. Hoe meer geluiden je in de mix gebruikt (ik betrap me er ook wel eens op), des te moeilijker wordt het zang te integreren in je song. Tevens luister nog even naar de tuning van je geluiden. Die lage synth. Tune die even 12 noten omhoog, zodat je beter kan horen of deze niet vals is.

Succes!

Groet Erik

Back