[track] Trance

spijt me, maar ik vind die zang nog steeds daar maar half in passen.
misschien is het een meer persoonlijk mening van me, want ik zou overwegen
het anders te doen, maar zelfs die nieuwe "demozang"... ja... mist iets voor mij.
Nu, misschien dat het in het geheel al beter gaat klinken,
en wie weet oordeelt Tiesto anders dan ik he.

succes in ieder geval

cloudy

Je hebt tot 18:00 de tijd!

Gooi de demo op de bus. Heeft ie hem morgen. Zaterdag is de sluitingsdatum voor het insturen.

ik heb het voorbeeld geluisterd

rond 11 sec zingt ze met een uithaal " life" de juiste toon wordt net niet gehaald, hij zit er net onder. idee wat ik dan krijg is dat de zangeres net niet zo hoog kan komen. en zo zitten er meer stukjes in. zo ook het allerlaatste stukje rond 25 sec

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Probeer eens wat met de EQ te doen. Er zit weinig lage frequenties in de zang. Hij valt niet mooi in de mix. Tevens verwijder het leadsoundje wat meespeelt met de zang. Volgens mij is dit het euvel. Je hebt hiervoor zo'n vaag geluid gebruikt dat het voor een zangeres wel heel moeilijk wordt daar op in te zingen. Gebruik in het vervolg een simpel electric piano geluid om de melodielijn aan te geven. Hoe meer geluiden je in de mix gebruikt (ik betrap me er ook wel eens op), des te moeilijker wordt het zang te integreren in je song. Tevens luister nog even naar de tuning van je geluiden. Die lage synth. Tune die even 12 noten omhoog, zodat je beter kan horen of deze niet vals is.

Succes!

Groet Erik

Och fuck!!! Dat melodietje ben ik vergetteren eruit te halen ;{ ... Dat melodietje wat met de zang meeloopt hoort er helemaal niet tussen. Maar goed dat je het even zegt, zal meteen ff een nieuwe versie zonder dat zangmelodietje op m'n server knallen :)

Origineel geplaatst door EDP
ik heb het voorbeeld geluisterd

rond 11 sec zingt ze met een uithaal " life" de juiste toon wordt net niet gehaald, hij zit er net onder. idee wat ik dan krijg is dat de zangeres net niet zo hoog kan komen. en zo zitten er meer stukjes in. zo ook het allerlaatste stukje rond 25 sec

Dat klopt, de zangeres haalt het idd net niet nee, da's het grote probleem :S

;{

Ochja, ik ga met melodyne de handel nog beetje meer op de maat schuiven en dan ga ik 'm morgen even persoonlijk afgeven (kan ik vanavond nog even doorwerken eraan ;) )

Origineel geplaatst door cloudman

om eerlijk te zijn, om een waardig en diepgaand oordeel te vellen zou ik er meer naar toe moeten
luisteren, maar tis moeilijk met bonjovi die hier op de achtergrond in de renbaan staat te kwelen.
(hij kweelt nie mis, maar dit is buiten de kwestie)

cloudy

:offtopic: LOL nog volk van oostende.; idd bon jovi stond zondag behoorlijk te kwelen :r
wat een hoop gezeik

:ontopic: die track is niet slecht-slecht. Ik hou gewoon niet van de vocalen. klinkt wel vals in het midden van het nummer. Ik ben geen trance kenner, of fanatiekeling, maar ik hoor hier geen trance-hit in (en daar gaat het toch om bij trance?)
ligt et aan mijn speaker of is die kick wat luid op het eind? vind hem wel meer pompen zo!

Op een ander forum had k je al ontraden om de bastoon te veranderen terwijl de vocal erin zit. Ook gaat de melodie door meer akkoorden dan die jij gebruikt in deze track dus moet je de bastoon wel veranderen zodat die klopt met de melodie. Die synth die je aan het eind hoort is van zichzelf ook al vals, te veel gedetuned.

Ff luisteren naar de melodie die je gepost hebt.
begin van de melodie in de demo is wel zuiver maar het laatste deel is vals.

Origineel geplaatst door MadThijs
Op een ander forum had k je al ontraden om de bastoon te veranderen terwijl de vocal erin zit. Ook gaat de melodie door meer akkoorden dan die jij gebruikt in deze track dus moet je de bastoon wel veranderen zodat die klopt met de melodie. Die synth die je aan het eind hoort is van zichzelf ook al vals, te veel gedetuned.

Ff luisteren naar de melodie die je gepost hebt.
begin van de melodie in de demo is wel zuiver maar het laatste deel is vals.

Ow, ik had juist begrepen dat ik de bassline juist wel moest veranderen tijdens de vocals omdat je anders een vals geheel krijgt ofzo :S :S :S ....
Heb ik dat weer verkeerd begrepen ;{
Het gaat ook nooit goedkomen met mij =(

Maar ik zal nog eens wat met melodyne klooien... MOET lukken voor morgen :D

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ow, ik had juist begrepen dat ik de bassline juist wel moest veranderen tijdens de vocals omdat je anders een vals geheel krijgt ofzo :S :S :S ....B]

Zonder die valse synth erbij kon het wel volgens mij in de break. Later als de synth erbij komt klinkt het vreemd.

Voor ale duidelijkheid gaat het hier nu om de demo.mp3 waar je de mekodie met een syntjhje speelt:

eerste akoord is goed. tweede ook derde klinkt ook nog maar daarna wordt het vals. Het vierde akkoord moet je veranderen. per tel een ander akoord ofzo.

Nu over de track met vocal:

Die synth die dr onder zit zou k helemaal zuiver maken. Geen FM of detune. Nu is die namelijk ook al vals.
De melodie zoals ie ingezongen is is af en toe zuiver, voor de rest klinkt het vreemd.

Het is dus vooral de synth, laat die eens weg.
De bas moet een logische grondtoon zijn voor de noten in de melodie.

Heeeeey !

Heeeeey !

Zal ik eens wat zinnigs zeggen, los van al het negatieve (soms terecht) wat hier al gezegd is ?

Mits de juiste stappen zit hier zelfs een klapper in !

Ik hoor dat je te weinig ervaring, noch de juiste middellen hebt om dit soort muziekjes 100% uit te werken.

Mits de juiste studio-omgeving en iemand zoals ik of Jazzmann (lol) die hier zwaar de bijl in zet en alles harmonisch juist laat klinken binnen de juiste song-opbouw en structuur, kan ik me nu al best voorstellen dat er toch wel labels zijn die dit zonder teveel woorden op vinyl en cd persen !!!!

Die vocals zijn echt goed. Het meisje zingt niet vals, maar jouw akkoorden en melodie zijn niet juist. Of omgekeerd, tis maar hoe je het bekijkt.
Als dit geen samples zijn maar een echte zangeres, dan vind ik dat je die meid als de bliksem aan mij moet voorstellen. Het meisje kan best een aardig mondje kwelen.

Laatst gewijzigd:
Re: Heeeeey !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zal ik eens wat zinnigs zeggen, los van al het negatieve (soms terecht) wat hier al gezegd is ?

Mits de juiste stappen zit hier zelfs een klapper in !

Ik hoor dat je te weinig ervaring, noch de juiste middellen hebt om dit soort muziekjes 100% uit te werken.

Mits de juiste studio-omgeving en iemand zoals ik of Jazzmann (lol) die hier zwaar de bijl in zet en alles harmonisch juist laat klinken binnen de juiste song-opbouw en structuur, kan ik me nu al best voorstellen dat er toch wel labels zijn die dit zonder teveel woorden op vinyl en cd persen !!!!

Die vocals zijn echt goed. Het meisje zingt niet vals, maar jouw akkoorden en melodie zijn niet juist. Of omgekeerd, tis maar hoe je het bekijkt.
Als dit geen samples zijn maar een echte zangeres, dan vind ik dat je die meid als de bliksem aan mij moet voorstellen. Het meisje kan best een aardig mondje kwelen.

Dat klopt idd.... Ik mis inderdaad nog de ervaring... =( =( =(

Het is idd een echte zangeres (niet-professioneel maar dan nog, ze heeft een keer een duet met Rene Froger gedaan ;) )
jane_hulleman@hotmail.com <-- ze komt uit Apeldoorn

En als je zin heb mag je van mij m'n nummer gerust een keer onder handen nemen. Ben beniuwd wat je er dan aan kan/wil verbeteren...
Zeg maar wat je er voor nodig hebt.... ?

Klinkt goed! Ik bekijk het qua structuur, melodie en vocals, zoals al eerder gezegd denk ik dat dit best een hit kan worden zeg! Vooral die 'kille'vocal is erg mooi.. Dat stille stukje bij 06:17 is sterk.... Dat de vocal niet bij de melodie past valt m eniet zo op eigenlijk, als ik dit in de club hoor is het gewoon stampen...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

idd ze zingt niet vals maar ze haalt het niet. maar elke zanger(es) heeft zo zijn eigen toonsoort/register waar hij of zij goed in presteert. tenminste dat idee heb ik.
ik ken ook een dame die aardig kan zingen maar in een bepaalde toonsoort(ja toon soort is het niet echt, maar als je maar begrijpt wat ik bedoel) gaat haar stem zo anders en vol klinken, dat ik er soms kippevel van krijg.

maar goed dat iedee heb ik is het nog met melodyne gelukt?

hoe heette nou ook al weer dat hardcore nummer met die zang die ongelooflijk vals was bij de rest van de melodie maar het was me daar toch een klapper van een hit.. Ik bedoel, het kan allemaal best!

De basis van de track is goed en een beetje platen label met ballen zou je de kans moeten geven om het in een goede studio dunnetjes over te laten doen.
De zangeres daarentegen past helemaal niet in deze track en zingt op een heel andere toonhoogte.
Ik vind het zeker knap dat je dit al hebt kunnen maken met buzz:okdan:

suc6

Origineel geplaatst door Arv
hoe heette nou ook al weer dat hardcore nummer met die zang die ongelooflijk vals was bij de rest van de melodie maar het was me daar toch een klapper van een hit.. Ik bedoel, het kan allemaal best!

Wat dacht je van 'Gala - freed from desire'? Nanananananana, nanananana... 8)

Ja die gala staat nog steeds op een van meest irritante en valse plaat allertijden.;)

Origineel geplaatst door faab
Ja die gala staat nog steeds op een van meest irritante en valse plaat allertijden.;)

toch vond ik 'come into my life' een leuk plaatje toen.. Het had wel een bepaalde sfeer..

Maar die hardcore track die ik bedoelde is volgens mij van Elstak volgens mij.. Er zat een grappig melodietje met een belletje in.

Dat moet dan life is like a dance zijn.
Sorry paul ;) maar jullie hebben gelijk

Back