Heb ik tekort aan midi in ?

Freelander

Ouwe rot
Beste mensen,

Vanaf mijn Jomox drumcomputer (midi out) gaat een midi kabel naar de (midi-in) van de Tetra. Vervolgens wil ik de Tetra ook kunnen bespelen (moet via een andere synth die wel een toetsenboard heeft) maar dan heb ik een midi-in ingang op de Tetra te weinig, of kan het ook anders met een splitter of doe ik het verkeerd ?

Resumé: Wanneer je een soundmodule laat sequencen door bijvoorbeeld een drumcomputer kan je deze soundmachine dan ook nog (tegelijkertijd) bespelen via een synth mét toetsenboard of masterkeyboard.

Hartelijke groet

Rob

dan moet je een midimerger hebben , die voegt 2 signalen uit samen naar 1 signaal in. ( dus drumcomputer uit+ keyboard uit, naar tetra in )
alternatief zou kunnen zijn keyboard naar jomox in
zo instellen dat de jomox alles wat hij inkrijgt ook gewoon doorgeeft naar de uitgang
dan jomox naar tetra

Je kan het oplossen door er een midi merger tussen te zetten. Je kan ook de Synth met toetsen ergens eerder in je Daisychain op het midi input kanaal inpluggen. Als je dan het midi kanaal van de Tetra selecteerd op de toetsen synth zou het moeten werken.

Ik werk zelf namelijk ook met een Jomox Airbase en een Mopho die worden gesequenced door een RM1X, mijn master keyboard (EMU Xboard) hangt aan de midi input van de RM1X.

Let wel op als je gaat werken met een Midi merger, gebruik dan geen Kenton, de Jomox'en werken niet goed met Kenton midi merge..

Succes!

ik heb een philip rees mini midi merger, 2 in gemerged (uit mijn hoofd), voor €30 kan je hem ophalen en verzenden zal niet meer dan €2 kosten, of zoiets.

maar.... misschien een domme vraag - gebruik je slechts deze apparaten, bijvoorbeeld live, of zit er ook nog ergens een PC in de chain? want dan heb je geen midi merger nodig, maar de juiste midi interface. en er zijn er ook die als midi thru box werken als de PC uitstaat.

want dat is me ook niet helemaal duidelijk; wil je echt tegelijkertijd de tetra kunnen aansturen met keyboard en jomox, dus een pattern waar je meteen overheen speelt, alles uit de tetra? anders kan een schakeldoosje ook, ipv mergen.

succes

Precies wat Leo zegt, als je een PC erbij hebt en/of de juiste interface, dan fungeert je PC als "brug" tussen al je apparaten en heb je een écht master-keyboard met die functie.

Op de PC kan je als je wilt 10 midi-kanalen neerzetten met allemaal input MIDI 1 (je master-keyb.)>> en al die 10 kanalen laten uitsturen naar verschillende MIDI outputs (zoveel als je interface er heeft). En daarnaast een apart kanaal om je jomox te syncen of sequencen

Resumé: Wanneer je een soundmodule laat sequencen door bijvoorbeeld een drumcomputer kan je deze soundmachine dan ook nog (tegelijkertijd) bespelen via een synth mét toetsenboard of masterkeyboard
Met Pc, JA.

Geen PC, ja, met wat al genoemd is eerder

Dank jullie wel voor de info, ik ben slechts een leek en heb er nog niet zoveel van begrepen.Wellicht verduidelijkt mijn onderstaande set-up mijn verwarring.

Een Nexus plus 2 x 8 midi merger heb ik hier staan en deze gebruik ik als volgt:

Jomox out naar midimerger A in, Vanuit de merger (out) gaat er één kabel naar de Tetra in, één kabel naar de Evolver in, één naar de Moog in etc.

Zo stuurt de Jomox al de synths aan en blijf ik met een tekort aan midi-in zitten op de Tetra (dus niet te bedienen via een het toetsenboard (van een andere synth)

Wellicht leidt deze set-up bij jullie tot enige hilariteit (i.c.m. mijn onervarenheid) dat mag ook want lachen is vooral gezond.

Is op basis van dit gegeven een voor mij nog duidelijker antwoord te geven ?

heel graag !

NB: Ik heb niks met PC's, alleen dat ik er nu voor (of achter) zit :-)

keyboard midi out naar de tweede midi in op de nexus en je signaal gaat (samen met dat van de jomox) naar de outputs, dus ook naar de tetra. gezellig samen door 1 kabeltje naar 1 input.

keyboard midi out naar de tweede midi in op de nexus en je signaal gaat (samen met dat van de jomox) naar de outputs, dus ook naar de tetra. gezellig samen door 1 kabeltje naar 1 input.

OK thanks :okdan: we gaan het gezellig vanavond met z'n drieen proberen

Exact zoals boven aangesloten... maar het gaat blijkbaar niet door dat ene kabeltje (ledje ingang B reageert wel op de Nexus) maar op de toetsen geen reactie van de Tetra...;{

Nog meer beginners-mogelijkheden ?

wel als je de toetsen direct op de tetra aansluit, hoor je hem dan wel? (anders misschien een verkeerd midikanaal of zo?)

en als je de midi uit van de jomox en het keyboard omwisselt in de merge box? dus even de keyboard out in de input waar nu de jomox inzit

Thanks Leo, het werkt... het was een slechts een aanpassing de Tetra instelling, erg bedankt voor je advies !

;) graag gedaan, blij dat ik ook eens een positieve bijdrage aan het forum kan leveren

Ja, na 10.655 berichten eindelijk eens een positieve bijdrage ;) ;)

;) graag gedaan, blij dat ik ook eens een positieve bijdrage aan het forum kan leveren

Beste Leo, wellicht lukt het hier...

Ik heb je 3x een privebericht gestuurd omdat ik geinteresseerd ben in de Roland JV880 incl. exp. board die je te koop hebt staan, wellicht is de kans op contact (en deal) hier groter.(als je dit leest) Er gaat blijkbaar iets mis.

Laatst gewijzigd:
ja en nee.
ik had 1 pb ontvangen, geen 3. maar even zo goed, had ik nog een paar pb's ontvangen, en ook nog e-mails.
en dan zal je zien, komt alles tegelijk, begon mijn vrouw ook nog tegen me te praten...

Dank je wel Leo, ik wacht mijn beurt af en hoop dat de eerdere belangstellenden er vanaf zien.

Ik had ook nog een mail van je maar wilde nog even vragen of je er even een tekening van wilde maken want ik wist op een gegeven moment niet meer hoe je het precies bedoelde.

Back