korgjes nieuw voor weinig

Dit is trouwens Omur:

http://www.raapie.nl/hcc-2002.htm

HCC-1.jpg

Lijkt me geen boef hoor...maar toch, als er mensen mee willen (of tegelijkertijd)...nij dit soort prijzen is het helemaal oppassen geblazen met garantie enzo...2 of 3 zzien meer dan een. En achteraf kunnen we best een lekker pintje pakken ergens in de randstad.

Ik heb hem nog geen hand gegeven,maar ik heb wel een iedee stuur hem een mailje dat hij lid moet worden van synthforum meschien maakt hij wel speciale forum prijzen ;)

Origineel geplaatst door conso
Al iemand iets in handen gekregen van Omur?
Nee, nog niets gehoord van hem zelfs.....het spul zou eind deze begin volgende week binnen komen....ik bel 'm vanavond anders wel even...ik had niet echt de indruk dat hij dit heel erg veel vaker had gedaan dus een geweldige logischtieke organisatie of customerservice zit er bij Omur niet in.... ;)

Ik kan alleen voor mezelf spreken; als ik kan kiezen tussen een Triton Le 76 van 999 bij een willekeurige handelaar of een 61 toets versie voor 100 euro meer bij een wat gerenomeerdere zaak als feedback kies ik het laatste.

Er zal je maar wat stuk gaan of iets anders aan de hand zijn met het apparaat... dan is zelfs 2000 euri voor een Triton studio erg veel.

je hebt altijd garantie dude.. maakt niet uit via wie je het verkoopt
er gaat toch bijna nooit wat stuk aan een synth [als je der normaal mee omgaat]

een maat van me had een jx305 gekocht bij 4street [toen hetnog van erik de vries[d8 ik] was] dordrecht
die heeft z'n zaal verkocht aan tach&tally den haag...

z'n synth deed het na 2.5 jaar gewoon niet meer. is hij naar een zaak in heerenveen gegaan.
zei hebben hem opgestuurd naar roland. was een klein soldeer iets. heeft hem helemaal nix gekost
zelfs geen verzends kosten.

lijkt me dat korg/roland/yamaha en andere groten wel zo relaxt zijn.
maarja...

groet,
mw

Tja, mooie prijsjes blijven natuurlijk altijd aantrekken. Die LE 76 staat trouwens voor 949 Oeri (niet voor 999) in zijn lijstje dus dat scheelt nog eens 50 eenheden van deze crap-valuta. Belangrijk punt is voor mij toch wel die importeurs-garantie die er al dan niet op van toepassing is. Want ook winkels zijn natuurlijk vaak niet erg vlot met opsturen en terughalen van kapotte apparaten dus kun je die meestal net zo goed -of beter ?- zelf naar de importeur versturen of brengen lijkt me. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in een Kaoss II pad voor zo'n prijsje. Misschien is die winkel als leverancier belangrijker wanneer je je brood moet verdienen met die spullen, omdat je er dan veel afhankelijker van bent. Anyway, de opwinding die eerder ontstond over de Yamaha AN + DX 200 lijkt zich hier enigszins te herhalen !

Benieuwd naar de uitkomst van bazziman's telefoontje vanavond. En Marcuu: als dit antwoord vaag blijft mail ik Omur daarna en vraag hem zijn activiteiten eens wat duidelijker toe te lichten.

Wel, er trekt langzaam wat stof op uit Omur's woestijn: een kennis van me heeft net met iemand van Korg Nederland (importeur Voerman dus) gesproken en hun reactie komt neer op het volgende:
Wij hebben deze spullen in ieder geval niet geleverd maar al wel kennis genomen van deze aanbiedingen. De prijzen waarvoor e.e.a. aangeboden wordt liggen soms zo laag dat wij ook 'parallelle' import hier zeer 'onwaarschijnlijk' achten. Wij geven zelf zeker geen garantie op deze leveringen. Wij moeten voorzichtig zijn in onze reactie, maar wij begrijpen niet waar dit spul vandaan komt.

Nou, ik krijg hieruit de indruk dat Voerman zelf al aan het onderzoeken is wat hier gebeurt.
Maar er is natuurlijk nog niets ondeugdelijks aangetoond, en het staat Omur natuurlijk nog altijd vrij om een en ander wat nader toe te lichten.

Origineel geplaatst door mw3003

Heb wel 's een synth aangezet die splinternieuw was maar het toch na 3 dagen opgaf (was zelfs een Korg)

Wanneer de winkel waar je spullen hebt gekocht binnen de garantietermijn over de kop gaat maakt de importeur er meestal geen probleem. Als de spullen herkomst: "onbekend" hebben dan zal diezelfde importeur waarschijnlijk zijn handen er af trekken en je de rekening presenteren.

Lees Conso's post over de reaktie van Voerman; say's it all dude...

say's it all dude...

Gisteren 'The big Lebowski' gekeken... Elke keer als ik nu 'dude' hoor moet ik weer lachen :D Werelds!

Maar even on-topic, ik zou zelf ook een beetje huiverig zijn met dit soort deals. Zelfs als is er niets illegaals aan de hand is, als je importeur je niet steunt en je hebt technische problemen dan heb je ook echt problemen ....

Origineel geplaatst door mw3003

een maat van me had een jx305 gekocht bij 4street [toen hetnog van erik de vries[d8 ik] was] dordrecht
die heeft z'n zaal verkocht aan tach&tally den haag...

z'n synth deed het na 2.5 jaar gewoon niet meer. is hij naar een zaak in heerenveen gegaan.
zei hebben hem opgestuurd naar roland. was een klein soldeer iets. heeft hem helemaal nix gekost
zelfs geen verzends kosten.

lijkt me dat korg/roland/yamaha en andere groten wel zo relaxt zijn.
maarja...

groet,
mw

Let wel dat niet iedere importeur je synth, waarvan de herkomst onbekend zou zijn, repareert wanneer er iets mee is. Het zou je helemaal bezuren als ze je straks ook nog vertellen dat je defecte bak een "gestolen synth" blijkt te zijn.

off topic: Die Erik vond ik iig wel een relaxte gast. Nadat hij z'n zaak had verkocht aan tach-tally ben ik er nog 3 keer geweest, maar had het toen wel gehad. Misschien nog maar eens kijken...

De advertentie op Marktplaats is inmiddels verwijderd. Iemand nog succes gehad bij zijn aankoop?

Grtz,
Jeroen

Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Beste mensen,

Ten eerste wil ik jullie alleemaal bedanken voor jullie interesse.

En ten tweede wil ik mededelen dat de Korg deal helaas niet doorgaat. Een gigantisch misverstand tussen mij en bron is de oorzaak hiervan. Het was inderdaad “too good to be true” want het blijkt nu dat ik die synths niet eens voor die prijzen in kan kopen waarvoor ik ze te koop aanbied! Bovendien zijn de meeste synths ondertussen toch al verkocht.

Veel professionele muzikanten hebben gebeld en ge-emaild. Mensen vroegen of ik ook een BTW bonnetje kon schrijven. Dat kan ik helaas niet. Maar het leek me toch niet zo’n slecht idee om een bedrijfje te beginnen met het oog op toekomstige deals. En ik wou ik ook verantwoordelijkheid op me nemen ivm de garantie.

Als laatste wil ik nog dit vertellen: het gaat hier om eerlijke handel, maw deze synths zijn niet gesloten. Ik zou heel erg dom moeten zijn om gestolen goederen op internet aan te bieden en mijn echte naam nog daarbij gebruiken.

Mijn excuses voor het ongemak,

Omur Culhaci

teleurgesteld?

teleurgesteld?

wellicht een pleister op de wond, ik heb nog een microkorg en een electribe er1 met nog half jaar garantie en doos en manuals vrijwel ongebruikt(echt waar!), voor respectievelijk 375,= en 250,= euroos, dus sla je slag.......

Re: Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Re: Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Origineel geplaatst door bazziman
Beste mensen,

Ten eerste wil ik jullie alleemaal bedanken voor jullie interesse.

En ten tweede wil ik mededelen dat de Korg deal helaas niet doorgaat. Een gigantisch misverstand tussen mij en bron is de oorzaak hiervan. Het was inderdaad “too good to be true” want het blijkt nu dat ik die synths niet eens voor die prijzen in kan kopen waarvoor ik ze te koop aanbied! Bovendien zijn de meeste synths ondertussen toch al verkocht.

raar om gear op i-net te zetten dat je niet eens hebt.
Als hij ooit een muziekzaak wil beginnen is dit niet de beste start.

Ik wil hem wel wat tips geven.....

Re: Re: Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Re: Re: Nou de aap is uit de Mouw....Omur was een beetje te voorbarig....zie ontvangen mail.

Origineel geplaatst door bambamstudio
raar om gear op i-net te zetten dat je niet eens hebt.
Als hij ooit een muziekzaak wil beginnen is dit niet de beste start.

Ik wil hem wel wat tips geven.....
Erg 'profi' kolnk omur idd niet door de telefoon...ach...

Simpele strategie eigenlijk. Als verdeler "in spe" kondig je ten eerste extreem lage prijzen aan voor nieuwe instrumenten. Daarna krijg je tientallen emails en telefoontjes van mensen die dit alles willen kopen. Vervolgens maak je een optelsommetje van wat je nu juist allemaal virtueel verkocht hebt. En tenslotte bel je naar de producent zelf (die nog niks in de gaten heeft) om te zeggen dat je tientallen toestellen rechtstreeks wil kopen (een verdeler in Azie meestal waar alles sowieso veel minder kost).

Als dit lukt heb je dan als voordeel dat je hun dingen verkoopt aan een gigantische hoeveelheidskorting en speel je nog es met het voordeel van een sterke EURO : import is spotgoedkoop.

Omar heeft het duidelijk met de verkeerde leverancier aangepakt aangezien Korg zijn prijszetting wereldwijd opvolgt en geen valutaverschillen wenst uit handen te geven.

Een goeie poging door Omar, maar volgende keer pakt hij beter de kleine merken aan, die zijn financieel minder zeker en gaan sneller akkoord met massakortingen.

Back