Sequence vraag

dr00p

Stamgast
Heej dan.. Ik vroeg deze ook al hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=8340, maar ik ben ongeduldig :).. sorry.... ik heb de vraag simpelweg gekopierd want dat was even het makkelijkst zeg maar.. in ieder geval bedankt.. :)

Ik heb een em-1 en sinds kort ook een rm1x en nou wil ik, als dat ken, me rm1x laten vertellen aan me em-1 dat deze pattern A.01; A.02; A.03 t/m A.40 moet spelen. Een soort van patternchain dus..
Ik ken me em-1 wel een pattern laten afspelen en via midi op me rm1x weer opnemen en vervolgens dezelfde pattern op de rm1x weer laten afspelen en via midi de em-1 als toongenerator gebruiken dus dat ik een het dezelfde bedoeling heb allemaal dus het werkt in ieder geval (ben totaal nog niet goed met midi )..
Maar wat ik zeg, wil nu dus niet alle noten op me rm1x hebben staan maar alleen een regel die verteld dat A.01 de eerste 4 maten moeten worden gespeeld, maat 5 t/m 8 pattern A.02 en zo voorts... De pattern-chain op de rm1x, songmode op de em-1, knopje F-11 op je toetsenbord in Impulse Tracker ... Die richting bedoel ik zeg maar.
Hoop dat ik een beetje begrijpelijk ben.. In ieder geval zwaar bedankt alvast..
Ohoi, dr00p....

..je kan bij de ES iig, dus de EM waarschijnlijk ook wel, d.m.v. program changes patterns switchen. bij de ES switched 'ie dan als hij de huidige pattern volledig afgespeeld heeft; dus als je op maat 5 wil wisselen van patt. A naar patt. B (en patt. A is 4 maten lang) moet je zorgen dat je ergens na maat 1 en voor maat 5 een program change stuurt op het midikanaal waarop de electribe staat ingesteld. nogmaals, dit alles werkt iig bij de ES zo. kan zijn dat die andere anders werken.

Ben d'r in iedergeval uitgekomen. Weet nog niet helemaal hoe t moet maar ik ken idd me patterns verwisselen.. Dankjewel! :D..

Back