Waar is de Virus Control in Cubase?

Oleg

Nieuwkomer
Hey,

Ik ben langzaam aan het overstappen op Cubase wat inhoud dat ik er nog weinig tot geen verstand van heb. Voorheen gebruikte ik altijd FL Studio en daar kon ik altijd zo mijn Virus Control van mijn Virus Ti2 openen. Nu in Cubase 5 kan ik hem niet vinden. Misschien komt het omdat het een hardware plugin is? Ik kan mijn software plugins namelijk wel vinden in het VST Instruments lijstje.

Iemand ervaring?

Thanx!

F11 drukken!, zou daar gewoon bij moeten staan... (misschien bij access music?)

Nee het staat er niet bij, dit is alles wat ik zie. Bij Synth en Vstplugins in dat lijstje staat ie ook niet.

FvF0J.png

Ja, hij staat in een map die Access Virus heet in mijn vst map. Heb zelfs nog een nieuwe vst locatie aangegeven die direct naar dat mapje Access Virus leid in plaats van naar de vst map zelf maar dat hielp ook niet.

In FL Studio was het ook geen probleem om de Virus Control te openen

Geen ervaring met je Virus, maar meer algemeen:

2 opties:

1. Kijk eens bij Devices->Plugin Information. Misschien staat hij daar wel in de lijst maar is hij gedeactiveerd?

2. Misschien is hij door Cubase om de één of andere reden ge-blacklist?

Verwijder het bestand
C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\Steinberg\Cubase 5\Vst2xBlacklist.xml
(vanaf AppData verborgen mappen, dus gewoon boven in de adresbalk intikken, komt goed ;))

en start Cubase. Alle plugins worden nu opnieuw gescand, wie weet gaat het dan wel goed.

Je kunt bovenstaand bestand ook openen (opent in Internet Explorer) om te kijken of de Virus VST er inderdaad bij staat (en dus geblacklist is).

Mocht hij na het verwijderen van die blacklist meteen bij het opstarten weer geblacklist worden, dan kan ik je niet verder helpen - maar je kunt dan misschien wel iets gerichter googlen.

Bedankt voor de hulp! Heb het geprobeerd, de Virus stond inderdaad in de blacklist, maar na het verwijderen daarvan werd er bij het openen van Cubase direct een nieuwe aangemaakt waar de Virus ook weer in stond. Hij blijft dus onzichtbaar in Cubase. Wat me wel opviel is dat ik een aantal plugins in de blacklist zag staan die gewoon werken in Cubase.

Iemand die er wat van af weet?

Iemand?:engel:

heb wel even ge google d, je hebt niet per ongeluk de 32 bit vst op een 64 bit systeem ?

nieuwste versie van de plugin opgehaald ?

Ja, ik heb gegoogle'd maar mijn probleem lijkt niet vaak voor te komen.. ben onderhand bezig met de Virus software opnieuw installeren

Nog deze dingen, dan geef ik het op ;)

-de enige keer dat ik iets dergelijks met een plugin had bleek het inderdaad een 64bits dll te zijn in mijn 32bits Cubase installatie (zoals lpp ook suggereerd). Check dat ff...

-Is je Virus (goed) met je pc verbonden (en staat aan...) op het moment dat hij de plugins scant (dus nadat je de Blacklist verwijderd hebt)? Misschien geeft de plugin een error op het moment dat Cubase hem laadt tijdens het scannen, en wordt hij daarom geblacklist (omdat Cubase hem tijdens het scannen dus niet goed kan openen). Werkt exact dezelfde dll wel in FLstudio? Probeer ook eens minihost om die dll te laden.

Verder echt geen suggesties...

Ah jongens het is opgelost! De plugin dll van mijn virus was 64 bit. Ik dacht dat dat goed was omdat mijn systeem ook 64 bit is. Later bleek alleen dat Cubase 32 bit was en dat dat verschil maakt. Nu staat er een 32 bit dll en dat werkt!

Thanx voor alle hulp!!

kortom je hebt niet gewoon de installer gevolgd met standaard instellingen, maar was zelf "creatief" bezig geweest! Handig.......

Back