Rob Papen Blade

Mooi wat ie maakt hoor respect daarvoor, leuk ook die "dots" op de XY pads, maar van wat ik hoor gewoon nog meer karakterloos VSTi gerochel voor i.d.d. Dubstep & Electro House

VST bandwerk noem ik dit.

Mooi hoor die GUI met die messen bovenaan, maar waar slaat het op?! Doet alleen maar vermoeden dat de vage termen als "Harmulator" ook niet meer zijn dan een marketing trick om interesse te wekken.

Maar uuh wat is nou precies een "harmulator" ? Klinkt als verschillende waveforms opgestapeld ofzo...kan er niks over vinden op wiki of google.

Harmulator is m.i. RP's verzamelnaam voor de tools waarmee de harmonischen in de waveform gemanipuleerd worden (bv. via LFO's/XY-pad), vanaf 6:45 wordt hierop ingegaan.

Cool, maar toch niet echt mijn ding.

austin-powers-4-more-about-dr-evil.jpg

Ik vind het veilig om te stellen dat de vst's van Rob kwa geluidskwaliteit boven de gemiddelde plugin uitkomen. Ergens op het level van Sylenth etc. Wat hij doet is goed omdat het buiten de gebaande paden van een standaard subtractieve vst gaat. Juist die interface met een motionpad om boventonen te moduleren. Not done before volgens mij, bovendien lastig is hardware te implementeren, dus ook daar zit een unieke reden om het in vst te gieten. Ik zou zeggen, eerst "echt" horen, dan hard oordelen :)

Het is allemaal wel leuk en creatief en zo, maar onderaan de streep, klinken alle "high end" VSTi's nog steed hetzelfde, helder, hol puntig...... enige die daar uitspringt is DIVA in "divine" mode

Ik investeer niet meer in VSTi's want IMHO behalve nieuwe LFO en phrase FX dingen gebeurt er gewoon geen reet meer op VSTi gebied. gewoon andere GUI, wat gimmicks en verder meer van hetzelfde.
Heb je bijv Massive en Diva dan is het as good as it gets. bovenstaande synth en DCAM, Razor e.d. hebben alleen maar meer modulatiemogelijkheden, om er voorgeprogrammeerde stutters wobles en sweep phrases uit te halen. maar ga je terug naar de kale droge OSC dan is er niks nieuws onder de zon.

hij doet het weer goed, kinky interview van osze rob.
sound heeft ook iets van additieve synthese zoals bij cube ( virsynth)
en leuk/ handig bedieningsconcept.
weer een stap vooruit lijkt me.

Het is allemaal wel leuk en creatief en zo, maar onderaan de streep, klinken alle "high end" VSTi's nog steed hetzelfde, helder, hol puntig...... enige die daar uitspringt is DIVA in "divine" mode

Ik investeer niet meer in VSTi's want IMHO behalve nieuwe LFO en phrase FX dingen gebeurt er gewoon geen reet meer op VSTi gebied. gewoon andere GUI, wat gimmicks en verder meer van hetzelfde.
Heb je bijv Massive en Diva dan is het as good as it gets. bovenstaande synth en DCAM, Razor e.d. hebben alleen maar meer modulatiemogelijkheden, om er voorgeprogrammeerde stutters wobles en sweep phrases uit te halen. maar ga je terug naar de kale droge OSC dan is er niks nieuws onder de zon.

Wat je hier stelt geldt net zo hard voor alle hardware synths die momenteel op de markt worden gebracht. Tis allemaal al gedaan. Zijn daarom alle nieuwe synths kut? Nee. De meerwaarde zit hem juist in een nieuwe combinatie van klank, interface en workflow. Dat heeft de Blade wel, die unieke combi, dat is een feit, en dat is mooi en goed. Dat er ook veel generieke rommel op de markt is... Ja, mee eens, maar het gaat nu over de Blade, niet over het bestaansrecht van VSTi's toch?

Nee het gaat om de vernieuwing in VSTi's ik zou wel eens vettere oscs willen horen, maar dat lukt nog steeds niet. leku dat men er dan een complete multifx met 35 LFO's en matrix omheen bouwt, maar daarvan wordt de geluidskwaliteit nog steeds niet beter.
diva is zeg maar de eerste VSTi waar je "droog" wel iets anders hoort. Als ze daar nou eens eerst op focussen. ipv GUI en effecten

ik vind het wel een leuk idee voor een synth, het klinkt als een versimpelde FM VST waarmee je met een vector pad de harmonics kan beinvloeden. Ik moet er eerst eens wat meer van horen als demo, maar deze kan best een interessante aanvulling zijn.

Harmulator is m.i. RP's verzamelnaam voor de tools waarmee de harmonischen in de waveform gemanipuleerd worden (bv. via LFO's/XY-pad), vanaf 6:45 wordt hierop ingegaan.

Buitenomdat heeft Fruity Loops ook een Harm-iets wat ook een geluid opwerkt. Papen en die gasten van Image Line hebben vast hetzelfde boek gelezen :).

Back