Gezocht: Roland TR-808 of TR-909

Status
Please reply by conversation.

jefffressco

Ingeburgerd
Hallo SF,

Ik zoek een optisch mooi, goedwerkende Roland TR-808, voor een mooie eerlijke prijs.

Voel jij je aangesproken? Heb een 808 die je eigenlijk toch niet meer gebruikt?

Reageer dan nu!

Het was altijd mijn droom geweest om eens een echte 808 in m'n handen te hebben en er een lekkere oldschool plaat mee te maken.

We kunnen altijd over de prijs praten(, misschien ruilopties?), maar heb je er 1 die je weg wilt doen... gewoon reageren! :D

Volgens mij moet ik een richtprijs geven, wat is heden een redelijke prijs? € 1250,-?

:{

Last edited by a moderator:
Ok cool, maar 1250 lijk tegenwoordig de onderkant van de markt..en deze koper zoekt 1 in perfecte staat.

Haha ok sorry. Om niemand af te schrikken:

1350 euro als richtprijs.

In die andere thread was dat voor een in perfecte staat. Dus lijkt me wel een eerlijke prijs nu.

no strezz is suczes : ik heb de mijne voor een 2004-prijsje gevonden een jaar geleden.
Wat ik wil zeggen : er is hoop :okdan:

Of een Roland TR-909 in perfecte staat, maar die dan, netals die andere thread de richtprijs op 1250 euro.

Kan een moderator de titel veranderen in: "Gezocht: Roland TR-808 of TR-909"

Ik heb niet het geld om ze allebei in 1 keer kopen, dus als de 1 eerst komt dan moet de andere later

Valt nog best mee hoor.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=148208&highlight=808

Dat er de afgelopen 2 maand 808's zijn geweest die boven de 1500 gedaan hebben wilt niet zeggen dat de prijzen gelijk sky high zijn van een 808.

zo loop je kans in de 'grappenmakers' thread terecht te komen.

als je over het laatste jaar kijkt zie je tientallen 808's die verkocht zijn voor prijzen tussen 1600 en 2000.
en natuurlijk kom je er ook tegen die voor minder zijn weggegaan.

die ene post die je noemt, ik wed dat die verkoper is overspoeld met pb's. naar mijn bescheiden mening was dat de uitzondering op de regel. en niet andersom.

evenzogoed kan het natuurlijk wel, met geduld, geluk en hard zoeken of een combi daarvan.

Okay, maar daarom had ik erbij gezet dat ze sowieso moeten reageren als ze er eentje weg willen doen, dan kunnen ze gelijk de prijs vermelden voor hoeveel ze hem willen verkopen. Dan weet ik dat ook weer en kunnen we er misschien uitkomen, het is een beetje raar als ik of iemand anders die hem niet verkoopt de prijzen gaat verzinnen. Ik zet alleen nu een richtprijs, gebaseerd op mijn wensen en voorgaande verkoop-threads.

zo loop je kans in de 'grappenmakers' thread terecht te komen.

als je over het laatste jaar kijkt zie je tientallen 808's die verkocht zijn voor prijzen tussen 1600 en 2000.
en natuurlijk kom je er ook tegen die voor minder zijn weggegaan.

die ene post die je noemt, ik wed dat die verkoper is overspoeld met pb's. naar mijn bescheiden mening was dat de uitzondering op de regel. en niet andersom.

evenzogoed kan het natuurlijk wel, met geduld, geluk en hard zoeken of een combi daarvan.

Meen je dat nou? Grappemakers thread?

Bizar hoe snel dat gaat dan met het stijgen van die prijzen, maar das weer een hele andere discussie natuurlijk!

Mja, beetje geduld, moet wel lukken toch een goede 808 voor 1250 - 1400 ?
Of is die tijd dus echt voorbij volgens de prijzen experts van het SF, Ralph en Leo :D

hangt er denk ik vanaf of je koper of verkoper bent :D
Leo koopt ze graag voor 1.200...... maar verkoopt ze ook graag voor 1,800 :D op zich niks mis mee, maar de schatjes die jij vindt LEO, kunnen andere met een beetje struinen op eBay ook wel vinden hoor.

Daarnaast is het crisis, dus regelmatig gastjes die hun TR moeten verkopen voor een nieuwe iPhone abbo .o.i.d.

gewoon zelf zoeken
verkopers op ebay e.d. via mail benaderen, kopen buiten paypal eBay om, bepaart Paypal en Ebay fees
denk dat ik zeker wel 20x keer op deze manier spullen "via ebay" heb gekocht zonder fees. scheelt zo een paar 100 euro de eBay vraagprijs.

ik beschouw dat op zich niet als een aantijging hoor, en soms is het verschil nog groter, maar meestal veel kleiner. en dan gaat de belasting er nog af.

en het is meer dan vinden. je moet ze dan ook kopen hè. op afstand.
en een beetje struinen kan voldoende zijn, maar dan moet je veel geluk hebben, net op het goede moment op de goede plek rondstruinen, er is echt wel meer voor nodig.
maar wat ik al zei, alles kan.
ik denk wel dat er meer nodig is dan een post op synthforum ;)

de grap zat hem er voor mij in dat iemand dan zegt:

alleen omdat er 2 keer.....

en dan als tegenbewijs met 1 incident aankomt, da's alles.

want die 2 recente keren op forum, 2 x floep - weg.... heb ik in ieder geval gebaseerd op veel meer gevallen van zelfde en hogere prijzen. ik prijs om te verkopen, niet om mezelf uit de markt te prijzen.

ik wed dat jos pos die 808 binnen een dag of 5 wel 10 keer had kunnen verkopen.
het is nou eenmaal de realiteit, maar....

no strezz is suczes : ik heb de mijne voor een 2004-prijsje gevonden een jaar geleden.
Wat ik wil zeggen : er is hoop :okdan:

Datis waarschijnlijk het gevolg van tijdenlang zijdelings zoeken en toeslaan als de mogelijkheid zich voordoet...

Toevallig net een aanbod gekregen voor een TR-909!
Maar wil TOCH eerst de DSI Tempest uitproberen voordat ik overstap op een van deze legendarische boxen. Daarom vraag ik nu maar even om deze op slot te zetten?
Maar hebben jullie toch een mooie TR-808 die jullie in de toekomst ooit willen verkopen? dan graag PM bericht sturen, want wil in de toekomst ze wel hebben. (weet niet eens of dit mag in dit forum)

:slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back