klavieren

heiko

abc
Hey guys,

even een kort vraagje: waar kun je synthesizerklavieren kopen als onderdeel voor bv zelfbouwsynths?

Heiko

Hey guys,

even een kort vraagje: waar kun je synthesizerklavieren kopen als onderdeel voor bv zelfbouwsynths?

Heiko

dat is een lastige tegenwoordig....

hoeveel oktaven wil je hebben?

:mega:

klavieren

@Hover: thanks voor de tip. Ik heb even gechecked en Novation gebruikt die keyboards ook op hun controllers...

@jeroen: wat is een contactenrij? Ik ben op zoek naar een keyboard waarmee ik MIDI signalen kan opwekken dus twee contacten. Pressure sensitivity voor aftertouch is niet nodig...

een contacterij is het aantal contacten per toets.
in jou geval lijkt mij een contactenrij dus voldoende.
ik zal even kijken wat ik nog heb liggen.
:koffie:

Doepfer verkoopt losse keyboards in 2, 3, 4 en 5 oktaven voor DIY. Da's wel allemaal met een diodematrix, maar dat zullen die van Fatar ook zijn. Als het gaat om het genereren van MIDI zal dat sowieso geen probleem zijn, want ik neem aan dat je dan toch al een microcontroller gaat gebruiken.

klavieren

@etaoin: thanks for the tip! Die diodes zijn idd handig bij het scannen... Ik ga eens kijken bij Doepfer

klavieren

@Etaoin: ik heb net gekeken en zag idd ook dat ze van Fatar zijn. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Voor de rest (scheelt zoeken ;) ):
2 oktaven: 45 euro, 3 = 70, 4 = 100, 5 = 120

Ze hebben ook orgel (waterfall) en hamer klavieren.

dat is in ieder geval niet te duur...

:koffie:

Vreemd dat een 4 oktaafs meer dan het dubbele van een 2 oktaafs kost.

Een VX600 kost ook meer dan een Korg M1, ondanks dat hij minder toetsen heeft ;)

Maar serieus, geen idee. Maar ik vermoed dat de grotere metalen frames gewoon duurder zijn om te maken, of dat ze van de grote versies minder verkopen (vraag/aanbod).

Volgens mij is het alleen Yamaha die zijn eigen keyboards maakt. De rest is zo'n beetje allemaal Fatar.
Maar die verkoopt erg lastig aan het gewone publiek. Maar iedere goede reperateur kan je helpen, tegen een kleine meerprijs.

Wout

Back