mixer advies

janse

Nieuwkomer
Hey jongens...:)

Ik wil wat gaan uitbreiden door een mixer te kopen.
Ik heb een rm1-x. Nou zou ik graag wat advies willen....wat voor mixer, maar ook wat het mooist is kwa geluid om mee te mixen:)
alvast bedankt;-)

Is dat het enige apparaat dat je hebt... naar hoeveel wil je uit kunnen breiden... wil je externe effecten gaan gebruiken.. allemaal dingen die je mee moet nemen in je overweging van je aanschaf. En wat wil je uitgeven..

maar ook wat het mooist is kwa geluid om mee te mixen
ph5_vision_l.jpg

Maar smaken verschillen.

Dat is een dj mixer, op zich functioneert dat ook wel maar is verre van ideaal. Als ik jou was zou ik vooral proberen in te schatten wat je in de toekomst nodig zal hebben. Ben je van plan nog meer apparaten te kopen en zo ja wat en met hoeveel outputs?

Nu heb je enkel je Yamaha, stel je koopt over een half jaar een hardware sampler met 8 outputs (die je ook wil gebruiken) dan heb je opeens zo'n 10 kanalen nodig op je mixer. Stel je wil meerdere kanalen gaan groeperen voor bijv percussie dan heb je opeens bussen nodig. Je kan zelf het beste bedenken welke plannen je hebt, probeer daar zo goed mogelijk op in te haken. In de praktijk veranderen je wensen toch altijd en de kans is groot dat je later weer iets anders wil.

Als ik jou was zou ik kijken naar de kleinere mixers van Mackie voor betaalbare kwaliteit, of mixers van Behringer voor goedkoper spul. Let dan wel op om niet naar dj mixers te zoeken maar naar live/studio mengpanelen. Succes.

Ik heb een rm1-x. Nou zou ik graag wat advies willen....wat voor mixer, maar ook wat het mooist is kwa geluid om mee te mixen:)
alvast bedankt;-)

Als je alleen maar een RM1x gebruikt, heb je geen mixer nodig.
Maar wil je ook nog je pc gaan gebruiken, dan heb je nog steeds geen mixer nodig maar een geluidskaart met audio ingangen en uitgangen. Hoeveel in en uitgangen heb je nodig? Dat hangt af van hoeveel externe apparatuur je wilt aansluiten. Nu heb je alleen stereo in en uit nodig. Wil je in de toekomst nog meer spullen dan heb je of een mixer nodig of een geluidskaart met meerdere in en uitgangen of een combinatie van beide.
Simpel mixer voorbeeldje.
186079.jpg

alvast bedankt;-)

Kwam op marktplaats een grappige mixer tegen zonder veel frutsels of fratsen maar wel bruikbaar en voor vermoedelijk niet zo veel pecunia: http://link.marktplaats.nl/521632644

Dat is dus een Kawai MX-8BR. Jammer genoeg niet de uitvoering met Midi in/out/through want die zou nog leuker voor je zijn vermoed ik.

Ik gebruik nog steeds een Spirit Folio SX, dat zijn tafels die net niet zo beknopt zijn dat je écht wat mist, ook niet met wat meer apparatuur, maar wel heel betaalbaar en compact.

Back