Illegaal downloaden wordt in de hand gewerkt ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Meteen reden om alles op te gaan halen? Hell no.

Helaas ben ik niet zo goedgelovig als jij, ook al is het aan de andere kant v/d wereld (moet het wel zeldzaam/bijzonder en in perfecte staat zijn) ga het altijd persoonlijk halen en contant betalen.
Daarom heb ik nog nooit een kat in de zak gekocht :eureka:

ik ben helemaal niet goedgelovig. best paranoide zelfs. Maar ga de risico wel aan om toch toegang te hebben tot spullen uit alle uithoeken van de wereld.

Wonen in Amsterdam Oost zegmaar. :doei:

Ik heb honderden transacties met mijn credit card gedaan in alle uithoeken van de wereld en ben nog geen 1 keer opgelicht.
De enige keren dat mensen mij besodemieterden was op Marktplaats en hier op het forum. Dat geeft je toch te denken...

Daar zeg je het goed, het kost jou niets (wat daarvan klopt weet ik niet, aangezien je een heel pakket bij je bank hebt uitstaan), een prima voorbeeld van de ego maatschappij.......
Banken en financiele instellingen geven NIETS gratis weg.
Ik ben er wel klaar mee. Een fijne dag verder....

Je kan wel lekker grappig proberen te zijn, feit blijft dat een CC niet gratis is, omdat je geld LEENT en LENEN kost geld.
Betaal jij het niet, dan betaalt een ander wel. Ik pas daar voor.
Jij kan doen wat je wilt, leen een eind weg, kijk maar naar de huidige situatie van de economie, dan zie je wat lenen doet.......

Oke, dus jij gaat nooit een huis kopen? Jij hebt nog nooit rood gestaan of een studieschuld gehad?
Overigens snap ik jouw redenatie niet. een creditcard is niet gratis omdat geld lenen geld kost? Oke..

Paypal, kost niet 50 euro per jaar...

Een creditcard ook niet.., en je hebt geen problemen met achtelijke paypal fees, lekker naïef, of douw je die bij de kopende partij in de mik! Jee wat een ego maatschappij leven wij in zeg!

Daar zeg je het goed, het kost jou niets (wat daarvan klopt weet ik niet, aangezien je een heel pakket bij je bank hebt uitstaan), een prima voorbeeld van de ego maatschappij.......
Banken en financiele instellingen geven NIETS gratis weg.
Ik ben er wel klaar mee. Een fijne dag verder....

Het ging hier over een creditcard BRZ, ja een betaalpakket kost mij wel geld, net als dat een betaalpakket ook jou geld kost! Ofwel je betaald dus toch om te kunnen betalen, wat je in een eerdere post hekelt, dat besef je je wel?
Een creditcard krijg ik kosteloos bij mijn betaalpakket, transacties doen met mijn creditcard kost mij niets. He bedrag dat ik betaal voor mijn betaalpakket is even hoog, ongeacht of ik een creditcard afneem of niet.

Ongetwijfeld dat de banken hun kosten in allerlei andere producten verweven hebben, want inderdaad, niemand doet iets voor niets. Ook jij niet.

Zo, dat was mijn straal azijn.

Oke, dus jij gaat nooit een huis kopen? Jij hebt nog nooit rood gestaan of een studieschuld gehad?

En hier zit een verschil tussen ons, ik leen liever geen geld. Ik heb zelfs tegen mijn zin een bankrekening. Huis kopen zit er dus niet in, rood staan doe ik niet aan want dat is dom en kost geld, studieschuld heb ik ook niet......Heb ook geen lening om een mooie auto voor de deur te hebben staan. Als ik iets koop zorg ik dat ik het geld gewoon heb liggen......

Overigens snap ik jouw redenatie niet. een creditcard is niet gratis omdat geld lenen geld kost? Oke..
Een creditcard ook niet.., en je hebt geen problemen met achtelijke paypal fees, lekker naïef, of douw je die bij de kopende partij in de mik! Jee wat een ego maatschappij leven wij in zeg!

Lees jij nog eens na waar dit topic over gaat, dan heb je hier alvast een antwoord: Waarom zal je een CC nemen, die geld kost, om een product te kopen terwijl je die betaling ook met een banktransfer kan doen. Los daarvan kan iedereen een gratis paypal account krijgen en een overboeking van paypal naar paypal is gratis:)
Geld overmaken
Met PayPal is het betalen voor online aankopen altijd gratis. Er zijn alleen lage tarieven voor het ontvangen van betalingen.
Als u geld overmaakt naar vrienden en familie dan is dat ook voor u gratis. De enige uitzondering is een creditcardbetaling. Maar bij creditcardbetalingen heeft u wel de keuze of de ontvanger de kosten betaalt of dat u ze zelf voor uw rekening neemt.
Verder zijn de meeste PayPal-diensten gratis:
Geen maandelijkse kosten voor een PayPal-rekening.
Geen opstartkosten.
Geen gateway-kosten.
Geen kosten voor meerdere eBay- en zakelijke services.

Het ging hier over een creditcard BRZ, ja een betaalpakket kost mij wel geld, net als dat een betaalpakket ook jou geld kost! Ofwel je betaald dus toch om te kunnen betalen, wat je in een eerdere post hekelt, dat besef je je wel?

Een bankrekening/bank pas kost inderdaad geld, en dat is al erg genoeg, aangezien er nu al banken zijn die rente geven op je betaalrekening (wat ze doen omdat ze er geld mee verdienen). Waarom zal je dan daarnaast nog een kaart aanschaffen om te mogen betalen voor een product. Sowierso is het hebben van een bankrekening al een maatschappelijke verplichting, je kan niet kiezen voor een leven met of zonder en tegelijker tijd met geld bezig willen zijn.

Een creditcard krijg ik kosteloos bij mijn betaalpakket, transacties doen met mijn creditcard kost mij niets. He bedrag dat ik betaal voor mijn betaalpakket is even hoog, ongeacht of ik een creditcard afneem of niet.
Ongetwijfeld dat de banken hun kosten in allerlei andere producten verweven hebben, want inderdaad, niemand doet iets voor niets. Ook jij niet.
Ik denk eerder dat de mensen die ook een CC hebben en wel om welke reden dan ook schulden hebben op deze kaart de uiteindelijke rekening wel betalen...

Zo, dat was mijn straal azijn.

Hahaha

...en je hebt geen problemen met achtelijke paypal fees...
Dat klopt niet helemaal.
Bij PayPal betaal je een fee als je geld ontvangt. Met een credit card werkt het net zo.
Als jij een winkel met CC betaalt kost het die winkel iets van 4% van het bedrag wat ze ontvangen.

Hmm, kunnen we trouwens niet beter mopperen op die sites waar je alleen met een CC kan betalen ipv te mopperen op elkaar?

Ik vermom me gewoon als eend, dan krijg ik gratis brood. En nog in stukkies gesneden ook!

Ik was laatst bij de bakker, die wou geen brood komen bezorgen en had geen pin machine. Dus heb ik het maar gewoon gepakt en niet betaald.[/QUOT
heet jij gerrit ?

( goh wat is m'n mac traag, komt zeker door het downen van "tor", nodig in dees spannende tijden )

Waarom zal je een CC nemen, die geld kost, om een product te kopen terwijl je die betaling ook met een banktransfer kan doen.

Om te kunnen betalen op sites of plekken waar een bankoverschrijving of Paypal betaling niet kan.

Dat jij vindt dat alle webwinkels Paypal (of bankoverschijving) moeten accepteren als betaalmiddel is natuurlijk een hele andere discussie.

Dat je het niet eens bent met het bedrijfsmodel van creditcard-maatschappijen, namelijk het lenen van geld en daarmee in de hand werken van (grote) schulden waar weer rente over gevraagd kan worden kan ik wel begrijpen, maar dat lijkt me ook een andere (overigens ook wel interessante) discussie, die inderdaad grote raakvlakken heeft aan het probleem van de huidige financiële wereld.

Ik denk dat (losgezien van eventuele rente's die gebruikers over schulden betalen bij creditcard-maatschappijen/banken) de kosten die in totaal gemaakt moeten worden door betaler of ontvanger bij een internationale betaling, voor een creditcard betaling nog wel eens het laagst kunnen zijn. Dat zal dan ook de reden zijn voor sommige webwinkels om hun klanten alleen met een creditcard te laten betalen.

De paypal fees vind ik voor de ontvanger ook idioot hoog. Maar over het algemeen worden die toch echt aan de betaler doorbelast.
Dat doe ik iig wel. Wanneer iemand met paypal wil betalen doe ik er standaard 4% bovenop plus wisselkoers wanneer het andere valuta betreft. Oftewel wanneer brz zegt paypal kost je geen 50,- dan is dat dus niet zo. Indirect betaal je dus wel maar heb je het niet in de gaten omdat het al in de prijs verrekend zit.

Om te kunnen betalen op sites of plekken waar een bankoverschrijving of Paypal betaling niet kan.
Winkels horen hun aanbod aan te passen aan de wensen van klanten.....
Zoals in het ondertussen vergane oud Hollands gezegde ooit is samengevat: De klant is koning!

De winkels/bedrijven zijn ondertussen zo arrogant geworden dat ze van de klanten eenzijdige aanpassing verwachten/eisen...

Dat was het begin van de omgekeerde wereld....
Het wordt door iedereen maar blindelings opgevolgd en uitgevoerd, waardoor het weer zo goed als vanzelfsprekend is geworden...... :stupid :r

Ach joh. Je hebt het over een tijd dat er nog maar 1 betaalmiddel bestond.
Kon je 35 jaar geleden overal met girocheques betalen? Nee
Kon je 35 jaar geleden overal met eurocheques betalen? Nee
Ik weet niet over welke tijd jij het hebt maar dat is toch zeker meer dan 40 jaar geleden?
Als je een winkel hebt en alle bestaande betaalmiddelen gaat accepteren dan loopt dat flink in de papieren. OK, dat kun je doorberekenen in de prijs maar dan krijg je weer het probleem dat je klanten kwijtraakt omdat het elders goedkoper is...
Maar als klant ben jij toch vrij om je spullen ergens anders te kopen als ze daar je gewenste betaalmiddel wel accepteren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back