Wederom bedankt allemaal voor jullie reacties. Vandaag type ik even illegaal met twee handen. gaat niet echt sneller alhoewel ik merk dat de rechterarm minder pijnlijk is. Nog even......

.
keuze COTK
Hoe ben ik bij COTK gekomen, niet vanwege de mooie naam. Nadat ik eind jaren 80 mijn systeem 55 terug heb moeten geven (ok sla me maar, 5000 gulden had ik toen echt niet) altijd Moog fan gebleven. Toen synthesizers.com op de markt kwam erg veel op hun site gekeken, maar ja - import, BTW hielden me af van het kopen van een of meerdere modules. Dus doorsparen voor het moment van 'je weet maar nooit'. Een echte Modulair van Moog zit er niet meer in - te veel geld voor wat je krijgt. Ok de naam..echter wat ik vaak merk is dat er dan nog veel aan gesleuteld moet worden. Moon: naam te veel op Moog en leverde nog geen complete systemen. MosLab: ook erg mooi, alleen levert die niet wat ik zou willen hebben. Een goede vriend van me, Henk Bol, had al eerder diverse modules - synthesizer.com en COTK. Dus na wat uitproberen viel me op, dat de COTK kwaliteit echt veel beter was dan synthesizers.com. Contact opgenomen met Kazike, die net die kloon uit had gebracht (model15). Gelijk verliefd op de lay-out en na geld tellen er een besteld. Het mooie van zijn ontwerp (ahum: kopie) is dat het de fylosofie van de oude Moogs volgt. Niet zomaar enkele rijen modules, maar ook dat het mixen van geluiden via een bepaalde structuur plaatsvindt, dat is vaak de halve hoogte rij onder alle modules. Gisteren uiteraard een dagje geluiden gemaakt - echt heerlijk, ook al zie ik punten ter verbetering (en na afloop zat ik dus te piepen van de pijn, want ja patchen met een hand is echt niks). Er zal tzt nog wel een doos bij komen met aanvullende modules. Tot nu toe: toppie en happy.
Aansturen
Dat doe ik nog via een kenton2000 (MIDI-> CV/gate). Werkt perfect en alles picobello in tune. Via de MemoryMoog ook gedaan, alleen moet ik de tracking (stemmen op 1V/octaaf) van het keyboard (externe uitgang) aanpassen (en daar heb ik echt twee handen voor nodig).
Ah, en natuurlijk mijn Moog Sample & Hold, want de COTK heeft een "invers attenuator", waarmee je S-Trig om kan zetten naar V-Trig. Jippie.
En binnenkort het COTK keyboard: Zit LFO/arpeggiator in en veel meer. Alleen al weer de lay-out = kwijlen.
geduld
Geduld is een schone zaak. Zeker met COTK. Al eerder vele verhalen gehoord (o.a. via dit forum). Klantgerichtheid is niet zijn sterkste kant. Toch, vanwege mijn eerste indruk bij hem besteld. Bestellen liep vlot en correct. Goede offerte gehad met prijs en aflever afspraken. Klein deel vooruitbetaald. September zou de aflevermaand zijn. Niets - dus in de mail gedoken. Er was wat vertraging, nog even geduld. Een mand later, zelfs geen reacties op mijn e-mail (bibber). Heb mezelf aangepast en niet de boze klant uitgehangen - gewoon vriendelijke berichten gestuurd en ineens een mail terug - hij had een song op youtube van henk bol gezien waar ik aan mee werkte, en was erg onder de indruk. Enkele berichten heen en weer gestuurd over niks, en toe weer gevraagd naar mijn systeem (was inmiddels begin december). Oh, zei hij, jouw systeem staat klaar, alleen het keyboard was nog niet zo ver. Of het goed was of ik het systeem zonder wilde hebben. Natuurlijk!!!! Daarna toch nog weer even moeten wachten want pas na meer dan 1 maand werd het eindelijk afgeleverd. Totale levertijd: ca 1/2 jaar. Na slechts 1 dag draaien aan knoppen weet ik dat dit het wachten waard was.
Opto Key vraag
Sja, lijkt ook een lang verhaal te gaan worden. Ze schijnen geleverd te worden - als reactie op mijn e-mail zouden ze binnenkort verstuurd worden. ook al weer een maand geleden. ik zit er niet echt op te springen, want mijn Mini werkt perfect. Toch als voorzorg leek het me handig om te monteren. Ook hier weer: ik heb geduld.
En
nu een bakkie koffie