grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hmm een slipje van een ouwe tang hoef ik niet

Een mail die ik van marktplaats.nl ontving:

'We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: Yamaha YAS 62 ALT Saxofoon, met koffer/mondstuk & Glanzend!. We hebben over deze adverteerder meerdere tips en/of klachten ontvangen van andere Marktplaats gebruikers. Marktplaats heeft daarom besloten om het account van deze adverteerder te blokkeren. Daarmee worden tevens al zijn advertenties en/of biedingen verwijderd. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze adverteerder.

Verder geven wij u graag de volgende tips mee:
Handel transacties bij voorkeur in persoon af: u weet precies wat u koopt en van wie.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Vertrouw op uw gevoel.
Zoek de verkoper op via internet en controleer hier vooraf of de (bank)gegevens bekend zijn bij de Politie.
Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland (zoals Nigeria) en gebruik geen anonieme betaalmethoden als cheques, Western Union of MoneyGram.
Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd. Lees meer
Wij wensen u veel succes op Marktplaats!

Met vriendelijke groet,

Afdeling Gebruikersbescherming'

Ofwel: wij faciliteren alles, u zoekt het maar uit. Wij zetten zelf geen waarschuwing bij bij voorbaat verdachte advertenties (Nigeria, Western Union etc). Graag wel de advertenties lezen want daar vedienen we mee.

Mensen mogen ook wel zelf nadenken, op zich.... cogito ergo sum, enzo.

Soms heb je op marktplaats mensen die werkelijk niet weten wat een instrument waard is omdat ze het bijvoorbeeld hebben gekregen uit een erfenis. Om die reden heb ik betreffende persoon ook gemailed en gemeld dat ik hem wel wilde overnemen voor de (in mijn ogen te lage) vraagprijs maar dat hij toch echt meer waard was.

In mijn ogen dien je een faire prijs te betalen waardoor en de verkoper en de koper blij zijn. Heb in het verleden een B&S Series 2000 tenor sax overgenomen voor €300,- terwijl de verkoper al met €150,- akkoord wilde gaan. Was een instrument van een zoon die op was gehouden met spelen. Sommige mensen uit mijn omgeving verklaarden mij voor gek, anderen begrepen het wel. Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

haha

Laatst gewijzigd:
Tja, ik heb er geen interesse in want ik zoek alleen maar zeldzame synthesizers die heel zeldzaam zijn omdat ze zo zeldzaam zijn voor de kenners van zeldzame synthesizers.

Dat is dezelfde gast die het jarenlang volhield om wekelijks, en misschien wel dagelijks Roland R70's te koop vroeg op Marktplaats.. 8>

Geen poep maar synth praat bitte :smeris:

Maar hij is wel grappig. Zou gaaf zijn als er in de advertentie zou staan dat ie gebruikerssporen heeft...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back