grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het is niet mono die hem aanbied maar RvZ..

kmoest ook ff 2x lezen ,...leek net of mono t over zichzelluh had..

maarja je mag meer vragen ergens anders hier houk t ook voor wat minder meestal en vooral vanwege vlotte verkoop
:engel:

Tsja, eerste verkoper had 'm duidelijk onder de marktwaarde neergezet en was blij verrast dat 'ie zo snel weg was. Als jij 'm voor 500 euro gekocht had had je tug in de auto toch ook even gegniffeld

Er is een verschil tussen gniffelen omdat je winst gaat maken op de rug van een onwetende (en dan nog te lui bent om ook maar even de CV/Gate te testen alvorens de knaken te poetsen), en blij zijn dat je je project kan completeren voor een heel mooie prijs. Omdat de prijs al zo mooi was had ik ook geen cent afgeboden. En als hij 50€ had gevraagd had ik hem ook wel heel wat meer gegeven, want dat zou wel erg zonde zijn voor de verkoper.

Maar zoals gezegd, het is ieder zijn goed recht. Ik had het alleen stijlvoller gevonden om voor die enorme prijsverhoging na 5 dagen toch ook enige meerwaarde in de vorm van volledig getest te bieden. Niet dat ik de huidige vraagprijs buitensporig vind ofzo (als alles zeker werkt...), daar gaat het me niet om. Het is alleen wel een beetje té makkelijk knaken poetsen op deze manier. Vooral dan nog met die opmerking dat het best gekocht kan worden door iemand met respect voor wat Formant is. Nu plots wel, terwijl hij hem zelf louter gekocht heeft om hem zo snel mogelijk terug te verpatsen.

Nuja, als iemand een Formant zoekt en dat ding werkt volledig, is het nog altijd een goede aanbieding. Ik ga wel even deze laten voorbij gaan, omdat ik zo'n hobbybudget nu niet heb en dit exemplaar niet meer wil kopen.

Als je het tegen mij had: dat had ik door. De reactie was niet naar Mono gericht. Als Mono een modular koopt, doet hij hem niet binnen de week weer de deur uit. ;)

Ik wist het niet zeker, ik moest zelf ook even 2x kijken. :)

Maar toffe gast die Ralph van Zeel, is dat wat hij bedoelt met ondernemer zijn?

Dat beroep stelt tegenwoordig ook weinig meer voor dan..

Dus een ondernemer moet het hebben van tegen marktwaarde inkopen en weer tegen marktwaarde verkopen. Op allerlei nieuwe electronica zit een verschil van 50-80% tussen inkoop en verkoop.

Ocherm wat hebben we het toch weer moeilijk...Ik verhandel al jaren instrumenten..niks nieuws..zo werkt het in de handel. Dat het internet het allemaal wat transparanter heeft gemaakt...tja..

Wat ik doe veroorzaakt een kleine rimpel in de instrumenten vijver. Er is nog genoeg over voor iedereen.

En die marges lijken allemaal zo fantastisch..na aftrek kosten, Marge BTW, belasting etc etc blijft daar nog maar een smal deel van over. (zal wel weer een opmerking overheen komen als "kies je toch zelf voor" maar goed..)

Met enige aan 100% grenzende zekerheid hebben jullie allemaal boter op je hoofd want er is er niet een tussen van voorgaande klagers die het instrument weer voor 500 eu hadden verkocht!
Of sponsoren jullie het geheim genootschap van muzikanten die elkaar "voor weinig" instrumenten doorspelen want "zo hoort het"...kom op zeg..

Ik heb een goede koop gedaan, vraagprijs afgerekend, verkoper blij, mijn inventaris weer aangevuld en case closed.

Ik zou morgen op je werk een vragen hoe het bedrijf functioneerd waar jullie werken..die principes zijn niet anders..kopen/verkopen..en vraag eens aan je baas hoe hard ie werkt en wat ie voor financiele risicos neemt om jou aan je bureautje te houden..

Boek ander een overnachting hier:

http://www.zeehondencreche.nl/wb/pages/actueel.php?lang=NL

Kunnen jullie tussen de rest van de huilers gaan liggen...

Maar zoals gezegd, het is ieder zijn goed recht. Ik had het alleen stijlvoller gevonden om voor die enorme prijsverhoging na 5 dagen toch ook enige meerwaarde in de vorm van volledig getest te bieden. Niet dat ik de huidige vraagprijs buitensporig vind ofzo (als alles zeker werkt...), daar gaat het me niet om.

Ik heb geen CV/Gate keyboard of converter..maar als jij het correct vind om het eerst te testen...be my guest...koffie staat klaar!!! :koffie: En lekkere koffie, machiatto...hmmmm

haha

Neemt niet weg dat ik hem ook had willen hebben. grrrr

Ja geloof ik meteen..ik denk dat meeste gasten die er een mening over hebben eigelijk gewoon balen dat ze hem zelf niet hebben kunnen kopen..of er naast hebben gegrepen.

Eerlijk is eerlijk..ik zou mijn geld aan een moderne modular uitgeven..veel meer waar voor je geld..

Hahaha, geweldig wat voor antwoorden jij altijd terug geeft.

Ik vraag me wel af of de verkoper idd zo blij zou zijn als hij wist dat je die synth binnen 2 dagen voor meer dan het dubbele op ebay zou zetten, op dit forum worden ook weinig mensen blij van je, dus ik hoop voor je dat je eigen blijheid aan deze vorm van persoonlijk gewin dat allemaal compenseert. Niet dat hier verder iemand iets mee opschiet.

Hahaha, geweldig wat voor antwoorden jij altijd terug geeft.

Ik vraag me wel af of de verkoper idd zo blij zou zijn als hij wist dat je die synth binnen 2 dagen voor meer dan het dubbele op ebay zou zetten, op dit forum worden ook weinig mensen blij van je, dus ik hoop voor je dat je eigen blijheid aan deze vorm van persoonlijk gewin dat allemaal compenseert. Niet dat hier verder iemand iets mee opschiet.

Blijkbaar zat verkoper in het verre oosten en had ie geen geld om ticket terug te kopen..ik heb gewoon keurig gedaan wat de verkoper vroeg..500 eu afrekenen..Door die economische transactie werd ik eigenaar en staat het mij vrij om te handelen naar mijn goedkeuring.

Maar goed...het is ook altijd wat..je ontkomt toch niet aan het boze oog van het volk dus daar heb ik inmiddels schijt aan gekregen..

Ik ben geen hardcore kapitalist..maar jouw reacties grenzen altijd aan het onwerkelijke..

Ga SP stemmen...dan worden we allemaal genivelleerd naar 1150 per maand (de rest storten we in de partijkas)..dan verhuizen we de 2de kamer naar Oss en gaan we met zijn allen in een worstfabriek werken en zijn we in ieder geval gelukkig tot aan het graf..

ik ging er van uit dat je vrijblijvend deze informatie verstrekte.

Btw, ik ben zelf op dit moment al reeds een kleine 20 uur bezig met een offerte, alles geheel vrijblijvend, zo werkt dat in de zakelijke dienstverlening.

ik ging er van uit dat je vrijblijvend deze informatie verstrekte.

Btw, ik ben zelf op dit moment al reeds een kleine 20 uur bezig met een offerte, alles geheel vrijblijvend, zo werkt dat in de zakelijke dienstverlening.

brrr offertes....wat een gruwel...in de meeste gevallen verloren tijd.

Ik heb geen CV/Gate keyboard of converter..maar als jij het correct vind om het eerst te testen...be my guest...koffie staat klaar!!! :koffie: En lekkere koffie, machiatto...hmmmm
Dat snap ik echt niet hoor. Hoe kun je dan zeker zijn dat je spullen verkoopt die functioneren?

Geloof er ook geen zak van. Als jij vintage verhandelt heb je echt wel een synth met cv/gate out staan.

Dat snap ik echt niet hoor. Hoe kun je dan zeker zijn dat je spullen verkoopt die functioneren?

Geloof er ook geen zak van. Als jij vintage verhandelt heb je echt wel een synth met cv/gate out staan.

En die marges lijken allemaal zo fantastisch..na aftrek kosten, Marge BTW, belasting etc etc blijft daar nog maar een smal deel van over. (zal wel weer een opmerking overheen komen als "kies je toch zelf voor" maar goed..)

Kosten...zoals de ongelooflijk kleine moeite doen om een appaat fatsoenlijk te testen alvorens het Ebay op te ketsen?

Ik heb er niks op tegen dat een handelaar slim inkoopt en inkoopt om winst te maken (daarvoor zijn het handelaars), ik heb niks tegen je verkoopprijs want die is niet te gek, maar de manier waarop jij op zo'n lakse wijze een ongetest apparaat warm van de vorige eigenaar Ebay op mept met dan zo'n onzinopermking over liefhebbers erbij... Daar heb ik geen enkel respect voor. En dat zeg ik vanuit het oogpunt van handelaar (niet dat ik in synths handel, begrijp me niet verkeerd). Je hebt toch wel wat beroepseer zeker. En beroepskennis, waarmee je creatieve manieren had gekend om die Formant te testen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back